Didžiausios Baltijos šalyse alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių platintojos – bendrovės „Mineraliniai vandenys” (MV) apyvarta Lietuvoje praėjusiais metais sudarė 598,173 mln. Lt. ir, lyginant su 2008 m., sumažėjo per 7 proc. Tuo tarpu bendrovės atstovybės Latvijoje apyvarta augo 2,9 karto, Estijoje – 1,8 karto, Lenkijoje – 14 proc. Lietuvoje MV atstovaujamų importinių alkoholinių gėrimų pardavimai krito per 20 proc., tabako – išaugo per 23 proc. Pasak MV generalinio direktoriaus Marijaus Cilciaus, dėl ekonominio nuosmukio mažėjanti perkamoji galia, alkoholio prekybos sugriežtinimas ir padidinti akcizai paskatino šešėlinės prekybos plėtrą ir itin apsunkino didiesiems prekybos tinklams nepriklausančių parduotuvių bei viešojo maitinimo įstaigų padėtį, o gėrimų pardavimai šiuose prekybos kanaluose sudaro daugiau nei pusę visos MV apyvartos. „Dėl šešėlinės prekybos ypač stipriai – beveik ketvirtadaliu – smuko stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai. Be to, mažėjanti gėrimų apyvarta viešojo maitinimo segmente rodo, jog pirkėjai vis dažniau alkoholį vartoja namuose”, – sako M.Cilcius. Tačiau bendrovės vadovas optimistiškai vertina stiprėjančią kultūringo alkoholinių gėrimų vartojimo tendenciją – pirkėjai domisi mažesnių gėrimų kategorijų – konjako, viskio, romo – ypatumais, auga susidomėjimas skirtingų šalių vynais. Lietuvoje per 2009 m. didelių pokyčių gėrimų kategorijose neįvyko – pardavimų lyderiai išliko tie patys. M.Cilciaus teigimu, tendencijos kaimyninių šalių rinkose šiek tiek skiriasi – Estijoje pardavimus nemaža dalimi įtakoja turistai iš Skandinavijos, kurie renkasi žinomiausių prekinių ženklų gėrimus ir dėl mažesnės kainos jų perka daugiau, o Latvija išsiskiria premium klasės stipriųjų gėrimų pardavimais. Tuo tarpu Lenkijos rinka pasižymi stabilumu – 2008 m. prasidėjusi pasaulinė krizė joje nesukėlė didelių vartojimo pokyčių. Per 2009 m. MV atstovybės Estijoje ir Latvijoje baigė formuoti gėrimų portfelius ir bendradarbiauja su visais prekybos tinklais, taip pat išplėtė platinimą regioninėse laisvosios rinkos parduotuvėse, toliau stiprina pozicijas HoReCa segmente. Iki šiol Lenkijoje atstovavusi tik „Stumbro” gėrimus, MV šioje rinkoje 2009 m. pradėjo platinti savo atstovaujamus vynus, o šiemet plėsis ir kitose kategorijose. 2009 m. MV pasirašė sutartį su alkoholinių gėrimų platinimo kompanija CLWB dėl populiaraus viskio „Scottish Leader”, salyklinių viskių „Bunnahabhain”, „Ledaig”, „Tobermory”, „Deanston”, konjakų „Hine” ir „Monnet” bei romo „Angostura” atstovavimo Lietuvoje ir Latvijoje. Taip pat, praėjusiais metais išplėtus bendradarbiavimą su Prancūzijos vynų platinimo lydere LGCF, MV Baltijos šalių rinkose praėjo atstovauti „Baron d’Arignac”, „Chateau Seigneurie”, „La Baume”, „La Terre”, „Chateu de Fesles” ir kitų prekinių ženklų vynus. Padidinti tabako pardavimus bendrovei padėjo 2009 m. pradžioje pasirašyta sutartis su „House of Prince” –šiuo metu MV užima 45 proc. Lietuvos tabako rinkos. Tačiau, pasak MV generalinio direktoriaus, dėl padidintų akcizų bendros rinkos tendencijos yra neigiamos, plečiasi šešėlinė prekyba. Pagal 2009 m. trijų ketvirčių apyvartą MV Lietuvos didžiausių įmonių sąraše iš 24 vietos pakilo į 18.
Related Posts

E. prekybos šuolis kilstelėjo ir „Paysera” rezultatus
2021 02 03
Martynas Giga. NEastrologinė prognozė 2025 metams: laukia elektros kainų valsas ar pasiutpolkė?
2025 01 09