Verslas

Lietuvių vasara gimtinėje – dažniau kepa šašlykus ir sodininkauja

Šią vasarą sumažėjus galimybių išvykti svetur, pirkėjai daugiau veiklos atranda Lietuvoje. Kaip galima spręsti iš gyventojų pirkinių krepšelių, vasarą tautiečiai laiką leidžia iškylaudami gamtoje ir užsiimdami sodininkyste. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys rodo, kad šiemet pirmąją vasaros pusę, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, labiausiai išaugo grilio patiekalų ir įrangos bei sodininkystės reikmenų ir augalų pardavimai.

Tai, kad lietuviai šią vasarą dar dažniau stengiasi ištrūkti į gamtą ir išsikepti šio to gardaus, rodo daugiau nei trečdaliu (36 proc.) augę kepsninių ir rūkyklų, 30 proc. didėję kepimo grotelių ir iešmų bei 40 proc. į viršų šoktelėję specialių ugnies įžiebimo priemonių pardavimai. Šiemet per pirmąją vasaros pusę taip pat nupirkta penktadaliu (22 proc.) daugiau kepimui skirtų malkų ir briketų. Taip pat augo ir kepsninių aksesuarų bei griliui skirto degaus skysčio pardavimai.

„Vasaros laikotarpiu lietuviai aktyviai perka kepsnines ir kepimo groteles, noriai į pirkinių krepšelius deda kepimui gamtoje skirtus mėsos gaminius. Fasuotų šviežios mėsos dešrelių pardavimai nuo vasaros pradžios iki liepos vidurio, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo trečdaliu, o fasuotų šviežios mėsos šašlykų – ketvirtadaliu“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė

Anot jos, apie padažnėjusias gyventojų išvykas į gamtą liudija ir į viršų šokę įvairių užkandžių pardavimai. Jų per pusantro šios vasaros mėnesio nupirkta 1,7 karto daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Be to, dažniau gyventojų pirkinių krepšeliuose šią vasarą atsiduria ir įvairūs nealkoholiniai gėrimai, kurių nupirkta 15 proc. daugiau nei pirmojoje vasaros pusėje pernai.

„Lietuviai, turėdami progą, vasaros dienas visuomet stengiasi leisti gamtoje ruošdami tokioms iškyloms būdingą maistą – ant grotelių ir kepsninėse keptus šašlykus, dešreles, kepsnelius, sparnelius ar kitą mėsą. Šiemet ši tendencija dar ryškesnė, nes daugelis gyventojų atostogauja Lietuvoje ir, matyt, stengiasi mėgautis kiekviena saulėta diena bei visais lietuviškos vasaros suteikiamais malonumais. Vis labiau įprasta planuotis ne tik savaitgalio išvykas į gamtą, bet ir kitomis savaitės dienomis po darbų nukeliauti prie arčiau esančių vandens telkinių ar paprasčiausiai namų kieme išsikepti grilio patiekalų“, – sako E. Dapkienė.

Ji atkreipia dėmesį ir į dar vieną šios vasaros tendenciją – išaugusį lietuvių susidomėjimą sodininkyste. Jis taip pat gali būti siejamas su tuo, kad daugelis lietuvių šią vasarą leidžia gimtojoje šalyje ir tokiam užsiėmimui turi daugiau laiko.

„Obelų, kriaušių, slyvų, trešnių ir vyšnių, prieskoninių augalų ir kiparisų sodinukų pardavimai per pirmąją šios vasaros pusę, lyginant su praėjusiais metais, išaugo 1-6 kartus. Svogūnų sėjinukų nupirkta net 33 kartus daugiau. Į viršų gerokai šoktelėjo ir sodo reikmenų pardavimai – sodo plėvelių ir šiltnamių nupirkta 4, o sodo įrankių – beveik 3 kartus daugiau. Taigi sodininkystę šią vasarą atranda ar prisimena išties nemažai gyventojų“, – pažymi E. Dapkienė.

„Maximos“ duomenys taip pat rodo, kad šią vasarą lietuviai yra linkę dažniau rinktis ekologiškus produktus. Pavyzdžiui, ekologiškų obuolių per pusantro vasaros mėnesio nupirkta beveik du kartus, ekologiškų citrusinių vaisių dvigubai, o ekologiškų kriaušių – dviem trečdaliais daugiau. Tuo metu ekologiškų sirupų ir sulčių koncentratų – 164 proc. daugiau.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Parašykite komentarą