Verslas

Lietuvių studentai pagelbėjo elektronikos gigantei „Xiaomi“

Elektroninių prekių gigantei „Xiaomi“ pagalbos ranką ištiesė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) studentai – jie tarptautiniam gamintojui parengė komunikacinius sprendimus, grįstus pasaulyje pripažintomis kūrybiškumo metodikomis. Tarp studentų parengtų darbų – konkurentų apžvalgos, naujos vaizdinės medžiagos prototipai, šūkis ir nuodugni rinkos analizė.

VDU studentai šias praktines užduotis vykdė dalyvaudami gretutinių studijų programoje „Verslumo akademija“, kurią rengia organizacija „Minded VDU“, padedanti studentams ugdyti verslumo kompetencijas sprendžiant realių įmonių patikėtas užduotis. Šįkart jiems iššūkį iškėlė informacinių technologijų įmonė „ALSO Lietuva“: surasti efektyvių sprendimų komunikacijai apie „Xiaomi“ produktus per socialinį tinklą „TikTok“ Baltijos šalyse.

Įmonės rinkodaros vadovė Aistė Verbylaitė pasakoja, kad tokia užduotis gimė siekiant tinkamai išnaudoti vieną populiariausių platformų, taip didinant prekės ženklo žinomumą ir kuriant ryšį su vartotojais. Baltijos šalys pasirinktos dėl paprastos priežasties – būtent čia „Xiaomi“ neseniai atvėrė savo pirmąsias parduotuves.

Narplioti šią kūrybišką užduotį ėmėsi šešios komandos, sudarytos iš skirtingų specialybių studentų. Jaunuoliai pusę metų atlikinėjo rinkos analizę, vykdė konkurentų apžvalgą, kūrė vaizdinės medžiagos prototipus, naujas grotažymes, šūkį.

„Davę užduotį studentams galvojome, kad būtent jie yra pagrindiniai „TikTok“ vartotojai ir geriausiai žino, koks turinys atkreipia dėmesį ir skatina įsitraukimą. Įdomu išgirsti įžvalgas iš skirtingas studijų programas besimokančių ir iš asmeninių perspektyvų į tą pačią problemą žvelgiančių žmonių“, – teigė A. Verbylaitė.

Mokymasis per skirtingas metodikas

„Spręsdami užduotį išlaisvinome savo fantaziją. Į galutinį rezultatą norėjosi sutalpinti daugybę idėjų, o jų tikrai netrūko. Tai visiškai natūralu, kai vienoje komandoje dirba penkios savitos, savo požiūrius ir nuomones turinčios asmenybės. Žaviausia visos šios kelionės dalis – darbas komandoje, mokantis rasti kompromisą ir siekiant suprasti bei įgyvendinti tiek įmonės, tiek vartotojo lūkesčius“, – įspūdžiais dalijosi antro kurso marketingo studentė Gintarė Novikaitė. Jos teigimu, projektas atvėrė daug naujų žinių ir patirčių, kurias ji ir dabar naudoja kasdieniame darbe.

Vienos iš studentų komandų mentorius Mindaugas Šerpytis pasakoja, kad projekto dalyviai pasiekė akivaizdžių rezultatų tiek iššūkio sprendime, tiek savo asmeninėje tobulėjimo kelionėje.

„Studentams patikėtas nemažas iššūkis, kurį jie puikiai įveikė, pritaikydami studijų metu pažintas metodikas. Dirbdami prie užduočių, kurias paprastai sprendžia profesionalūs įmonių specialistai, jie savo rezultatais sudomino įmonės atstovus ir iš arti pamatė, kaip veikia verslo aplinka. Prisimenant studentus pirmojo susitikimo metu ir užbaigiant semestrą matau didžiulį skirtumą – jie tapo labiau pasitikintys savimi ir žino, kad su visais iššūkiais galima susidoroti, jeigu dirbama tikslingai“, – sakė M. Šerpytis.

Viso semestro metu komandą lydėjo ir vertingais patarimais dalinosi programos „Minded VDU“ dėstytojai, mentoriai bei įmonės „ALSO Lietuva“ atstovai.

Studentai mokėsi ir realius sprendimus kūrė naudodamiesi autentišku, pačios organizacijos sukurtu modeliu „EQ Thinking“. Jį sudaro trys elementai: patirtis, kūryba ir iniciatyva. Programos metu remtasi ir plačiai pasaulyje taikomais metodais „Experiential Learning“ bei „Design Thinking“.

Pripažinimo sulaukusi programa

„Verslumo akademija“ yra studijų programa, kurioje siekiama suteikti daugiau, nei vien tik teorines žinias. Jos metu studentai per praktiką ugdo pagrindines verslumo kompetencijas: emocinį intelektą, komandinį darbą, kūrybinį mąstymą, idėjų įgyvendinimą. Studentai taip pat užmezga ryšį su verslo atstovais ir eksperimentuodami ieško sprendimų realioms socialinėms, kultūrinėms ar ekonominėms problemoms.

Programa yra pelniusi ne vieną solidų įvertinimą tarptautiniu mastu. 2018 m. Europos verslumo skatinimo apdovanojimų nominacijoje „Investicijos į verslumo įgūdžius“ ji pripažinta viena iš trijų geriausių patirčių žemyne. 2017 m. Europos tyrimų konsorciumas „University-Business Cooperation in Europe“ gretutinių studijų programą priskyrė tarp 50 geriausių sėkmingo universitetų ir įmonių bendradarbiavimo pavyzdžių Europoje ir pasaulyje.

Netrukus „Minded VDU“ studentams pristatys naują bakalauro studijų programą „Kūrybiško verslo ir inovacijų dizainas“. Ji bus pradėta vykdyti jau 2022-ųjų rudenį VDU Ekonomikos ir vadybos fakultete.

Pranešimą paskelbė: Martynas Gedvila, Vytauto Didžiojo universitetas

Parašykite komentarą