Verslas

Lietuviškas maistas atranda naujų kelių į pasaulį

Japonija, Pietų Korėja, Taivanas – ne tik egzotiški turizmo kraštai, bet ir naujos lietuviškų maisto produktų rinkos, kelius į kurias nutiesti padėjo įmonių aktyvumas, inovatyvumas, aukšta tiekiamų produktų kokybė bei ES investicijos.

Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) ir 20 įmonių vienijančios Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos (LitMEA) bendras indėlis į lietuviškų maisto produktų gamintojų inovacijas bei eksportą – 5 ES investicijomis finansuojami projektai. Iš jų 3 – su LitMEA įsteigtu klasteriu „SmartFood“ susiję projektai.

Pasak LitMEA vykdomojo direktoriaus ir klasterio „SmartFood“ koordinatoriaus Giedriaus Bagušinsko, asociacijos įmonės į 60 šalių kasmet eksportuoja produkcijos už beveik 350 mln. Eur.

Geografija apima visus pasaulio žemynus, lietuviškų gaminių galima rasti Naujojoje Zelandijoje ir Pietų Afrikos respublikoje, Indijoje ir Peru, Irane ir Nigerijoje, Čilėje ir Alžyre ir, žinoma, visoje Europoje.

Žinios plius pinigai

„Norint įsikabinti į kurios nors šalies rinką, reikia žinoti kintančius jos vartotojų įpročius, vadinasi, reikia sekti tendencijas ir neatsilikti nuo pažangos. Į priekį išsiveržia gamintojai, kurie kuria inovatyvius produktus ir aktyviai skaitmenizuojasi“, − pabrėžia G. Bagušinskas ir priduria, kad mūsų konkurencinė stiprybė yra ir gebėjimas tiekti produkciją net ir mažais, kliento pageidaujamais, kiekiais.

Anot jo, sėkmingo eksporto formulėje – dvi dedamosios: pinigai ir inovatyvumas. Lyderiai geba suderinti abu dalykus, jauniems, pažangiems verslams pereiti į aukštesnį lygį dažniausiai trukdo pinigų stygius.

„Mūsų asociacijos nariams įveikti šį trūkumą padeda ir ES finansuojami projektai. Jie suteikia daugiau galimybių plačiau išnaudoti tarptautines nišas, jungiantis į tarptautinius tinklus ir ieškant partnerių, pristatant užsienio rinkoms lietuviškos kilmės produktus ar paslaugas“, − sako G. Bagušinskas.

ES investicijų nauda – dešimtims įmonių

Neseniai įgyvendintas klasterio „SmartFood“ lietuviškos produkcijos krepšelio, skirto HoReCa’i (viešbučių, restoranų, kavinių rinka) eksportui skatinti ir naujų rinkų paieškai projektas tokią galimybę suteikė UAB „Liūtukas ir Ko“, UAB „Danvita“, UAB „Rūta“, UAB „Acorus calamus“, UAB „Dora“, UAB „Viktorija ir partneriai“, UAB „Cerera foods“, kitoms bendrovėms.

O baigto projekto „Naujos verslo galimybės rinkų paieškai ir plėtrai“, kuriuo buvo skatinamos labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės ieškoti naujų užsienio rinkų ir plėsti esamas galutiniai šio projekto gavėjai – 27 Lietuvos verslo įmonės. Tarp jų − bendrovės „Autogrotas“, „Augija“, „Ekofrisa“, „Papilio kibirkštis“, RATUTELA, „Choco group“, „Švenčionių vaistažolės“, „Grainmore“.

„LitMEA“ ir jos įkurto klasterio „SmartFood“ kartu su LVPA įgyvendintiems ar tebevykdomiems projektams pagal priemonę „Naujos galimybės LT“ skirta beveik 0,5 mln. Eur ES investicijų, pagal priemonę „Verslo klasteris LT“ – daugiau nei 0,5 mln. Eur, „Inoklaster LT“ – dar 0,06 mln. Eur.

Pranešimą paskelbė: Teresė Staniulytė, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra

Rekomenduojame
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Parašykite komentarą