Verslas

„Lidl“ maisto prekėms tobulinti – „aklieji“ ragavimai

„Atsižvelgiame į vartotojų skonį“, – mėgsta kartoti prekybininkai, tačiau ką tai reiškia praktiškai? Nuoseklią maisto gaminių kokybės užtikrinimo sistemą išplėtojęs prekybos tinklas „Lidl“ šiam užmojui įgyvendinti pasitelkia maisto produktų „akluosius“ ragavimus (angl. „blind testing“). Šitaip gauti nešališki vartotojų vertinimai tampa orientyru tobulinant produktų receptūras.

Reguliariai organizuojant akluosius ragavimus, „Lidl“ talkina Kauno technologijos universiteto Maisto instituto Juslinės analizės mokslo laboratorija. Šiandien, ketvirtadienį, prekybos tinklo kvietimu trijų skirtingų kategorijų maisto prekes čia vertino žiniasklaidos atstovai, kaunietis dainininkas ir muzikos prodiuseris Linas Adomaitis, humoristas Paulius Ambrazevičius ir tinklaraštininkė Inga Žuolytė. Vartotojams šįkart pasiūlyta paragauti ir įvertinti „Lidl“ bei kitų prekės ženklų kruasanus, glaistytus varškės sūrelius bei kolos skonio gėrimus.

Jusliniai tyrimai atliekami nenurodant analogiškų produktų prekės ženklo ar gamintojo, ir leidžiant dalyviams patiems įvertinti gaminio skonines savybes, tekstūrą bei kitus aspektus – apibendrinant, visa tai, kas kiekvienam iš mūsų leidžia nuspręsti, ar konkretus maisto produktas taps mūsų favoritu.

Rezultatai, kuriuos lemia subjektyvūs pojūčiai, nebūtinai sutampa su garsiu arba pažįstamu pavadinimu ant prekės pakuotės. „Jeigu mūsų prekė sulaukia aukštų vertinimų ir pagyrimų – tai proga pasidžiaugti. O jei ragautojai pažeria kritinių pastabų, jos išanalizuojamos ir pritaikomos praktiškai tobulinant produkto receptūrą“, – sakė bendrovės „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas Karolis Lebednikas. Po kurio laiko juslinis tyrimas atliekamas pakartotinai, įvertinant pasiektą pokytį.

Tokie tyrimai – tik vienas iš visos maisto produktų kokybės užtikrinimo sistemos etapų. Ji apima produkto sudedamųjų dalių ir rizikos analizę, reguliarius analitinius laboratorinius produktų tyrimus akredituotose laboratorijose, ženklinimo įvertinimą bei gamybos vietų auditą.

„Lidl“ prekės ženklų produkcija, kurią tiekia gamintojai iš Lietuvos ir kitų Europos valstybių, sudaro šio prekybos tinklo asortimento pagrindą. Iš viso jame – apie 1 600 kasdienių prekių, kurias nuolat paįvairina specialios maisto produktų ir ne maisto prekių akcijos bei riboto kiekio pasiūlymai.

Šiuo metu „Lidl“ Lietuvoje valdo 32 parduotuves, įsikūrusias Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje bei Plungėje, ir planuoja aktyviai tęsti plėtrą.

Pranešimą paskelbė : Olga Malaškevičienė, UAB „Publicum”

Parašykite komentarą