Dvi reklamos asociacijos, LRA (Lauko reklamos agentūrų asociacija) ir BIRFA (Baltijos išorinių reklamos firmų asociacija), kreipėsi į LR Vyriausybės atstovą Vilniaus apskrityje dėl sostinės valdžios planų nustatyti naujas apmokestinamo sąlygas už lauko reklamos sklaidą. Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto rinkliavų už išorinės reklamos sklaidą nuostatų projektą, kuriuo siūloma apmokestinti socialinio turinio informaciją. LRA vadovės Žanetos Fomovos teigimu, jeigu miesto Taryba pritartų tokiam pasiūlymui, tai iš esmės apsunkintų lauko reklamos operatorių situaciją, nes siūlomas rinkliavos dydis būtų didžiausias visose Baltijos šalyse ir šiuo metu kai kuriems rinkos dalyviams reikštų bankrotą arba esminį veiklos nuostolingumą. „Visų pirma, šio nuostatų projekto pagrindu apmokestinama socialinio turinio informacija padidintų lauko reklamos paslaugas teikiančių įmonių veiklos nuostolingumą, nes už socialinio turinio informacijos sklaidą įmonės ir įprastai negauna pajamų. Pagal Nuostatų projektą yra apmokestinami leidimai išorinės reklamos sklaidai ir nepriklausomai nuo to, kad reklamos įrenginyje bus socialinė reklama, ar iš viso nebus reklamos, reikės mokėti rinkliavą”, – sako Ž. Fomova. Jos teigimu, asociacijų duomenimis visų rinkos dalyvių Vilniaus mieste skleista socialinio turinio informacija per 2009 m. sudarė apie 50 proc. viso reklaminio ploto. Pagal Nuostatų projektą ši socialinio turinio informacija bus apmokestinama. Be to, Ž. Fomovos teigimu, jau yra gautos teisininkų išvados, kad socialinio turinio informacijos apmokestinimas yra negalimas pagal galiojančią LR teisę. Teisininkų išvadose pabrėžiama, kad LR įstatymai leidžia savivaldybėms apmokestinti tik komercinio turinio reklamą. Dėl planuojamų pakeitimų lauko reklamos rinkoje LRA ir BIRFA kreipėsi į LR Vyriausybės atstovą Vilniaus apskrityje, taip pat kreipėsi į Vilniaus miesto Tarybą netvirtinti projekto, kol nebus įvertintos nepriklausomų specialistų ir rinkos dalyvių pateikti skaičiavimai dėl projekto pagrįstumo ir teisėtumo. LRA (lauko reklamos agentūrų asociacija) bei BIRFA (Baltijos išorinių reklamos firmų asociacija) atstovauja 95 proc. šalies lauko reklamos rinkos, kuriai priklauso tokios įmonės, kaip „ETN Baltic”, „Actual City Media” bei „JCDecaux Lietuva”, „Clear Channel Lietuva”, „Baltijos vaizdinė reklama” ir kt.


