Kartu su kurčiaisiais naują drabužių prekės ženklą „Made in Silence“ sukūrusi dizainerė Dovilė Pavalkytė pakvietė vilniečius į atnaujintos kolekcijos pristatymą. Šio prekės ženklo misija – supažindinti visuomenę su gestų kalba ir tiesti komunikacijos tiltus tarp kurčiųjų ir girdinčiųjų pasaulių.
Drabužių pristatymas surengtas ketvirtadienį vakare neįprastoje vietoje – prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“, šalia parduotuvės „Rimi“, kurioje jau daug metų dirba ir kurtieji darbuotojai, sulaukiantys daug šiltų atsiliepimų ir itin mylimi pirkėjų.
Atnaujintos kolekcijos drabužius pristatė kurtieji modeliai, o renginio dalyviai turėjo ir unikalią galimybę pasimokyti gestų kalbos pradmenų.
„Tęsdami gražią „Made in Silence“ misiją norime kuo daugiau žmonių supažindinti su daugeliui dar neįprasta bendravimo kalba. Visuomenėje žmonių su negalia dažnai nepastebime arba nežinome, kaip su jais bendrauti, o gestų kalba – labai išraiškinga. Be to, ji gražiai sujungia du skirtingus – klausos negalią turinčių ir girdinčiųjų – pasaulius. Savitas kurčiųjų pasaulio suvokimas yra ne tik kūrybinis šaltinis, bet kartu praturtina ir mūsų, girdinčiųjų, požiūrį į aplink esantį pasaulį”,– sako „Made in Silence“ projekto sumanytoja dizainerė D. Pavalkytė, pridurdama, kad drabužius kuria kartu su kurčiaisiais ir kiekvienas apdaras yra pažymėtas skirtingais gestų kalbos simboliais.
Anot jos, ne tik šio renginio, bet ir viso projekto tikslas – mažinti socialinę atskirtį tarp žmonių, kurie gali ir nori aktyviau dalyvauti visuomeniniame gyvenime, būti matomi darbo rinkoje: „Norime girdinčiuosius supažindinti su kurčiųjų kultūra, kalba, o kurčiuosius paskatinti drąsiau įsilieti į visuomeninį gyvenimą, nebijoti būti pastebėtiems”, – teigia D. Pavalkytė.
Lietuvoje gyvena apie 30 tūkst. Žmonių, kurie dėl įvairių priežasčių arba visiškai negirdi, arba neprigirdi. Pasak Lietuvos kurčiųjų draugijos viceprezidento Mykolo Balaišio, klausos negalią turintiems žmonėms didžiausiu iššūkiu tampa bendravimas bei sunkiai prieinama informacija – dauguma girdinčiųjų nemoka gestų kalbos ir nežino kurčiųjų kultūros. Taip atsiranda bendravimo barjeras, tačiau ne ką mažesniu iššūkiu kurtiesiems tampa ir darbo paieška, o darbdaviams – jų įdarbinimas.
„Kadaise kurtieji dirbo socialinėse įmonėse, kuriose darbo pasirinkimas nebuvo didelis, tai siuvėjai, batsiuviai, statybininkai, staliai. Šiandien vis daugiau klausos negalią turinčiųjų nori ir gali dirbti įvairų darbą. Pastebime, kad dažnai jie siekia įrodyti, kad gali dirbti lygiai taip pat, kaip ir neturintys klausos negalios. Džiaugiamės, jog daugėja ir norinčių mokytis gestų kalbos bei bendradarbiauti su mūsų organizacijomis. Be to, darbdaviai gali kreiptis į kurčiųjų reabilitacijos centrus, kurių darbuotojai mielai konsultuoja rūpimais klausimais “, – sako M. Balaišis, pridurdamas, kad šis „Made in Silence“ renginys taip pat padeda mažinti atskirtį tarp kurčiųjų ir girdinčiųjų.
„Made in Silence“ iniciatyvos tikslas – per madą kurti galimybes kurčiųjų saviraiškai ir įdarbinimui bei bendradarbiavimui ne tik mados, bet ir verslo sektoriuose. Idėjos sumanytojai tikisi, kad mažais žingsniais pavyks sukurti tarptautinį mados ženklą, atskleidžiantį kurčiųjų bendruomenės identitetą.
„Į šią problematiką žvelgiame žaismingai ir dažnai sakome: mano galia yra gestų kalba. Ji įgalina žmones komunikuoti su gyvenančiais visiškai kitokioje kultūroje, padeda mažinti socialinę atskirtį, skatina kurčiųjų integraciją į girdinčiųjų visuomenę. Visa tai padeda kurti daugiau darbo vietų, ką daugelį metų daro prekybos tinklas „Rimi“. Vertiname šią draugystę ir jų palaikymas mus įkvepia kurti dar daugiau“, – teigia D. Pavalkytė.
Pristatant naująją kolekciją, podiumu ir šiemet žengė kurtieji „Rimi“ darbuotojai. Viena jų – nuo ankstyvos vaikystės negirdinti Sandra Pisarenko, kuri sako, kad kurtiesiems susirasti darbą Lietuvoje gali būti tikrai sudėtinga.
„Esu kūrybiška asmenybė ir turiu su tuo nemažai susijusių veiklų. Siuvu drabužius, mėgstu fotografuoti ir užsiimti įvairiais rankdarbiais, jų dekoravimu. Tačiau ieškant nuolatinės veiklos pagal darbo skelbimus, nuolat tekdavo nusivilti“, – ankstesnę patirtį ieškant darbo prisimena Panevėžyje gyvenanti mergina. Sužinojusi, kad „Rimi“ sudaro visas galimybes žmonėms su negalia dirbti parduotuvėse, prieš aštuonerius metus Sandra įsidarbino prekybos tinkle ir čia sėkmingai dirba iki šiol. Mergina džiaugiasi, kad pavyko net palypėti karjeros laiptais – pradėjusi nuo žemiausio laiptelio, šiuo metu Sandra dirba marketingo asistente.
Anos jos, darbdaviai neretai išsigąsta žmonių, turinčių kitokių poreikių nei dauguma. Tačiau yra tikrai ne vienas bendravimo būdas, galintis padėti darbdaviui susikalbėti su kurčiuoju, pavyzdžiui, vertėjų centrai: „Dėl skirtingos bendravimo formos darbinėse situacijose dažnai gali kilti problemų. Arba jų visų galima išvengti drauge ieškant galimybių, kaip efektyviai bendrauti. Tad mūsų nereikia bijoti – esame tokie patys, tik su vienu skirtumu – bendraujame kita kalba.“
„Rimi“ šiuo metu dirba apie 160 žmonių su negalia, kuriems yra sudaromos palankios sąlygos integruotis į visuomenę ir jaustis visaverčiais jos nariais. Planuojama, kad ateityje šiame tinkle bus galima įsigyti ir „Made in Silence“ kuriamų gaminių su gestų kalbos simboliais ir taip prisidėti prie kurčiųjų integracijos rėmimo.
Pranešimą paskelbė: Silvija Kuprionytė, Integrity PR