Verslas

Krovinių geležinkeliais per Vilnių nebeveš – juos kreips aplinkkeliu

Vilniečiai, gyvenantys šalia geležinkelio, gali lengviau atsikvėpti – didžioji dalis krovinių per miestą traukiniais nebebus vežami, o nukreipiami naujai nutiestu aplinkkeliu.
Šiandieną atidaromas eismas prekiniams traukiniams Vilniaus aplinkkelio ruože Vaidotai -Paneriai, per kurį traukinių eismas bus nukreipiamas naujai pastatyta dvikele jungtimi. Iš Vaidotų stoties traukiniai toliau judės Kauno ir Klaipėdos kryptimis.
Pirmieji prekiniai traukiniai aplinkkeliu pradės važiuoti nuo rugsėjo 20 d.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, aplinkkelis leis gerokai apriboti traukinių eismą per Vilniaus miestą, o eismo per pervažas apkrovos sumažės penktadaliu.
„Atidarytas aplinkkelis leis padidinti eismo saugumą, sumažinti triukšmo ir anglies dvideginio taršą sostinėje, – sakė M. Bartuška. – Juolab kad numatyta pradėti šio aplinkkelio elektrifikavimo darbus, tad ateityje Vilniaus apylinkėse krovinių sąstatus trauks švaria energija maitinami elektrovežiai“.
Iki šiol Vilniaus miestu per parą važiuodavo 20 prekinių traukinių. Atidarius aplinkkelį važiuos tik trys, iš kurių vienas – naktį.
Keleiviniai traukiniai važiuos įprastu grafiku.
Vilniaus aplinkkelio projektą numatyta baigti iki šių metų pabaigos. Nuo 2019 metų per Vilnių krovinių vežimas bus organizuojamas tik išskirtiniais atvejais ir išskyrus nereguliarų krovinių vežimą iš Daugpilio.
Vilniaus aplinkkelis Vaidotai–Paneriai rekonstruotas ir prijungtas prie Vilniaus–Kauno linijos Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir „Lietuvos geležinkelių” lėšomis.
Naujai pastatytų ir rekonstruotų geležinkelių kelių ilgis siekia daugiau nei 15 km. Projekto vertė – 28,8 mln. eurų be PVM. Projektą įgyvendina – jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusių partnerių grupė, kurią sudaro bendrovės „Eurovia“, „Eurovia Lietuva“ ir „Vitras-S“.
„Lietuvos geležinkelių” bendras suplanuotas investicijų portfelis iki 2030 metų siekia 7 mlrd. eurų. Iš šio investicijų portfelio didžiąją dalį – apie 5,5 mlrd. eurų – sudarys investicijos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, atnaujinimą ir pajėgumų didinimą.
Vieną svarbiausių investicinių krypčių sudaro projekto „Rail Baltica” įgyvendinimas, kuris verslui ir gyventojams atvers naujas duris į Vakarų Europą, Baltijos šalis ir Skandinaviją.
„Lietuvos geležinkeliai“ taip pat įgyvendina ir kitus didžiulius projektus: įsibėgėja elektrifikavimo pirkimas, kurio vertė – daugiau nei 250 mln. eurų. Taip pat planuojamos priemonės, kurios mažins traukinių skleidžiamą triukšmą, didins jų greitį, modernizuos kelius, atnaujins riedmenis.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”

Parašykite komentarą