Transportas

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie naudoja įvairių konstrukcijų dviračius ir motorolerius, taip mažindami automobilių spūstis.

Esant dabartinėms tendencijoms, Indijos miestų automobilių spūsčių mastą galime pasiekti per du dešimtmečius. Navigacijos technologijų įmonės „Tom Tom“ duomenimis, didžiausios spūstys pasaulyje fiksuojamos Indijos mieste Bengalūre, kur vairuotojai vidutiniškai kasmet kamščiuose praleidžia po 243 valandas. Vilniuje šis rodiklis siekia 167 valandas ir turi tendenciją didėti po 2 proc. kasmet. Jei situacija nesikeis, Bengalūro lygį pasieksime per 20 metų.

Nors per pastaruosius keletą metų Vilniuje buvo nutiesta daugybė kilometrų dviračių takų, susiaurinta keletas gatvių, įdiegta moderni šviesoforų valdymo sistema, eismo situacija ne tik kad negerėjo, bet tolydžio blogėja. 2017 m. kamščiuose praleidome 154 val., 2018 m. – 156 val., 2019 – 167 val.

Akivaizdu, kad Vilniuje taikomos priemonės yra neefektyvios. Vakarų Europos miestai šį klausimą sprendžia kiek kitaip: pirmiausia turi atsirasti greita, galinga ir patraukli viešojo transporto rūšis (dažniausiai tai yra metro), o greta jos kuriama pagalbinė infrastruktūra – dviračių takai, mažesnio galingumo viešojo transporto tinklas. Toks derinys puikiai veikia Amsterdame, Kopenhagoje ir daugybėje kitų vakarietiškų miestų. Gi Vilniuje problemą mėginame spręsti tik pagalbinėmis priemonėmis, kurios savaime norimo efekto negali duoti.

Todėl turime pasirinkti: ar ir toliau planuosime tik dviračių takus, kuriais žiemą pravažiuoja keletas dviratininkų, ar imsimės planuoti metropoliteną, kuris iš esmės išspręstų Vilniaus susisiekimo problemas?

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro”

Parašykite komentarą