Ar leisti naudoti kitų sektorių neįsisavintas ES struktūrinių fondų lėšas keliams – šis bei kiti klausimai buvo svarstomi asociacijos „Lietuvos keliai” tarybos susitikime su Lietuvos ūkio ministru Dainiumi Kreiviu. Iš ES struktūrinių fondų iki 2013 m. keliams liko tik 160 mln. litų, kai vidutiniškai per metus kelių sektorius įsisavina apie 350 mln. litų ES lėšų. „Kitų sektorių neįsisavintos ES lėšos galėtų būti labai sėkmingai panaudojamos kelių infrastruktūros plėtros projektuose. Tai pagerintų šalies rodiklius dėl šių lėšų panaudojimo”, – teigė asociacijos „Lietuvos keliai” vykdomasis direktorius Sigitas Bublys. Anot jo, tai taip pat leistų kelininkams pagerinti prastą šalies kelių infrastruktūros situaciją, kuri susidarė sumažinus finansavimą keliams 57 procentais t.y. – iki 775 mln.lt. „Įsisavinant ES fondų lėšas, susiduriama su labai dideliu biurokratiniu aparatu, mokėjimo prašymai yra labai ilgai tikrinami, o apmokėjimo procedūra užtrunka ištisus mėnesius, – sakė S. Bublys. – Tai trukdo normaliai atsiskaityti su rangovais, stabdo darbus. Tikimės, kad ministras apsvarstys galimybes, kaip pagreitinti minėtų lėšų įsisavinimo procesą”. G. Kreivys teigė pritariąs, jog vienų sektorių nepanaudojami ES fondų pinigai turėtų būti įsisavinami kitų sektorių. Tačiau, anot jo, kol kas kelininkams galėtų būti skirtos lėšos tik iš aplinkosauginių bei regioninių sričių. Ministras akcentavo, kad 2-3 metų bėgyje kelių infrastruktūra turėtų tikėtis nemažų lėšų iš valstybinio ir privataus kapitalo partnerystės (PPP – Public Private Partneship). Kelininkai kreipėsi į ministrą prašydami atsižvelgti ir į pastaruoju metu vykstančiuose darbų konkursuose išryškėjusias labai ženklaus kainų mažėjimo tendencijas. „Taip pat aptarėme, kaip būtų galima pagerinti atsiskaitymų su partneriais ir subrangovais tvarką. Šios problemos aktualios ne tik kelininkams, bet ir daugeliui kitų Lietuvos ūkio subjektų”, – paminėjo S. Bublys. Ūkio ministerijos atstovai pažadėjo kelininkams, jog ministerijoje bus suformuota darbo grupė, kuri spręs su viešaisiais pirkimais susijusias kelių sektoriaus problemas. Asociacija „Lietuvos keliai” vienija 30 įmonių, veikiančių šalių kelių tiesimo, remonto, tiltų statybos, savivaldybių ir privačiuose objektuose.