Katės ir šunys, kurie laukia grįžtant iš darbo bei praskaidrina darbo ar poilsio dienas namuose, tampa ne tik geriausiais draugais, bet ir tikrais šeimos nariais. Jiems negailima ne tik geriausio ėdalo, bet ir gyvenimą gerinančių priedų, šie, kaip ir šeimininkų įsigytos prekės, vis dažniau užsakomi internetu. Kaip rodo gyvūnų priežiūros centro „Pet City“ ir maisto pristatymo platformos „Wolt“ duomenys, panašėja kiti ir įpročiai – štai jei šeimininkai skanauja desertus, skanėsto nusipelno ir augintiniai.
Desertai – ne tik šeimininkams
Kalbėdama apie naminių gyvūnėlių maitinimo įpročius, „Wolt“ vadovė Baltijos šalims Liis Ristal pastebi, kad Baltijos šalyse tendencijos – labai panašios: pavyzdžiui, augintinių racione negailima ne tik sauso, bet ir šlapio maisto, jis dažnai vienas su kitu maišomas. Vis dažniau šias prekes, kaip ir maistą sau, naminių gyvūnėlių šeimininkai užsakinėja internetu. Patogumo suteikia tai, kad užsakymai per maisto pristatymo platformą „Wolt“ klientus pasiekia apytiksliai per valandą.
„Populiariausia internetu įsigyjama prekių kategorija visose Baltijos šalyse – šlapias naminių gyvūnėlių maistas. Taip pat populiarumo sulaukia ir sausas maistas šunims bei katėms. Lietuvoje šio maisto užsakymai, lyginant birželio ir gegužės mėnesius, padidėjo net 120 procentų. Latvijoje, kur „Pet City“ veikia trumpiau, pardavimai šiuo laikotarpiu augo 80 proc., o Estijoje – daugiau nei 50 procentų. Tam neabejotinai įtakos turėjo platesnis prekių įsigijimo ir pristatymo kanalų naudojimas“, – apie besikeičiančius vartotojų įpročius kalba pašnekovė.
Vis didesnio pirkėjų dėmesio Baltijos šalyse taip pat susilaukia šaldytas maistas katėms ir šunims bei skanėstai, kurie praturtinti mineralais ir vitaminais bei yra įvairiausių skonių: tuno, ėrienos, arklienos antienos ir vištienos. Kaip teigia „Pet City“ rinkodaros vadovė Viltė Kunevičiūtė, tiek katės, tiek šunys dėl skonio bei tekstūros taip pat pamėgo -80 pagal Celsijų temperatūroje ruošiamus liofilizuotus skanėstus „Best Barf“. Jie gaminami iš natūralios mėsos ir žuvies, yra geras baltymų šaltinis ir pasižymi skonių įvairove – galima rinktis net ėrienos plaučių, vištų kepenėlių ir šprotų skonio skanėstus.
„Mūsų atlikti tyrimai ir labiausiai perkamų prekių kategorijos rodo, kad naminiai gyvūnėliai vis dažniau tampa lyg šeimos nariais – jų mitybai ir jos subalansavimui skiriamas ypatingas dėmesys. Be to, keičiasi ir patys maitinimo įpročiai, pavyzdžiui, šeimininkai skanėstus savo augintiniams duoda tada, kai ir patys nusprendžia pasimėgauti desertu“, – pasakoja V. Kunevičiūtė.
Akcentuoja ir tvarumą
Remiantis „Pet City“ tyrimų duomenimis, naminį gyvūnėlį Baltijos šalyse turi maždaug pusė šeimų. Tai dažniausiai – trijų ir daugiau asmenų šeimos, kurios augina mišrios veislės kates.
„Tiesa, žiūrint į pardavimų duomenis, katėms ir šunims perkamas panašus kiekis prekių, tad gal šunų šeimininkai savo augintinius lepina dažniau. Pastebime, kad populiarėja ne tik maisto, bet ir kitų prekių pardavimai internetu. Štai Estijoje taip pat gausiai perkamas kraikas naminiams gyvūnėliams, kas nestebina – juk tai ganėtinai didelės pakuotės, kurias apsiperkant parduotuvėje gali būti sunkiau transportuoti“, – aiškina V. Kunevičiūtė.
Ji taip pat pastebi, kad vasarą Lietuvoje ir kitose Baltijos populiaresniais tampa augintiniams skirti šaldantys kilimėliai, kurie maždaug valandą palaiko iki dešimties laipsnių vėsesnę temperatūrą nei kambaryje. Svarbu, kad jais naudotis – itin paprasta: kilimėlį tereikia patiesti ir jis automatiškai šąla ant jo gulint naminiam gyvūnėliui. Veiksmingumu pasižymi ir nuo perkaitimo augintinius saugo vėsinantys žaislai bei apykaklės.
Šią vasarą nemažo populiarumo sulaukė ir įvairių formų draskyklės, įvairūs žaislai bei antiparazitinės prekės: veterinarų rekomenduojamos tabletės nuo kirmėlių, moksliškai patvirtinti lašai ir antkakliai nuo blusų ir erkių. Apsauga nuo jų svarbi ne tik gamtoje, bet ir didžiuosiuose miestuose, kuriuose esančiose pievose taip pat veisiasi erkės ir kiti parazitai. Kaip teigia L. Ristal, perkamiausių produktų kategorijos priklauso nuo sezoniškumo – štai žiemą dažniau perkamos letenėlių apsaugos priemonės, o visais metų sezonais populiarūs ir „Wolt“ tinkle viena perkamiausių prekių tapo higieniniai maišeliai. Iš jų labiausiai pamėgti – biologiškai skaidūs ir kur kas greičiau suyrantys maišeliai „Woof“.
„Matome, kad pirkėjai, kaip ir kasdieniniame bei profesiniame gyvenime, taip ir auginant naminius gyvūnėlius, vis dažniau atsižvelgia į tvarumą – ieško aplinkai nekenksmingų alternatyvų, kurios padėtų sumažinti atliekų kiekį ar būtų lengvai perdirbamos. Įdomu, kad ir sausas kačių ar šunų maistas „Edgard Cooper“ parduodamas su lengvai kompostuojama popierine pakuote, galima įsigyti biologiškai skaidžius „Eco Pet“ kačių tualetus ir dubenėlius maistui, kuriuos galima naudoti tiek namuose, tiek keliaujant su augintiniu. Dalis parduodamų prekių yra pagaminti iš perdirbtų medžiagų: netrūksta tvarių šunų drabužių bei aksesuarų – nuo lovų augintiniams iki žaislų ar draskyklių“, – apie didėjantį prekių pasirinkimą „Wolt“ tinkle kalba L. Ristal.
Pranešimą paskelbė: Ieva Kazokaitė, UAB „INK agency“