Lietuvos oro uostai pasirašė rangos darbų sutartį su infrastruktūros statybų bendrove HISK, ši kompanija laimėjo viešąjį pirkimą ir atliks Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros darbus, kurių vertė siekia beveik 15 mln. eurų (be PVM). Paruošiamuosius darbus planuojama pradėti dar šių metų pabaigoje, o baigti 2025 metų pavasarį.
Daugės vietos orlaiviams
„Kauno oro uosto plėtra yra svarbi siekiant didinti techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul – MRO) pajėgumus ir išlaikyti šios srities lyderio pozicijas Baltijos regione. MRO paslaugų paklausa išliks didelė tiek trumpuoju, tiek ilguoju periodu, tad investicijos į perono plėtrą yra pagrįstos ekonomiškai. Be to, didesnės Kauno oro uosto logistikos galimybės yra ypač svarbios karinio mobilumo projektams su NATO partneriais, kurie iš čia nuolat vykdo įvairios paskirties skrydžius“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų plėtros departamento direktorius.
Užbaigus projektą, Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius padidės daugiau nei pusantro karto. Bus sukurtos ne tik papildomos lėktuvų statymo, bet ir variklių bandymo vietos. Iš viso naujojo perono plotas sieks daugiau kaip 35 tūkst. kv. metrų. Vykstant perono plėtros darbams Kauno oro uostas veiks įprastai.
Viešasis pirkimas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros rangai buvo paskelbtas šių metų viduryje.
„Šiaurinio perono plėtros projektas Kauno oro uoste mums yra kartu ir iššūkis, ir turimos kompetencijos įvertinimas, šių darbų metu išplėsime bendrą perono plotą ir oro uosto pajėgumus aptarnauti daugiau orlaivių, taip pat įrengsime naują riedėjimo tako dalį, rekonstruosime esamų kelių dangą”, – teigia HISK infrastruktūros projektų vadovas Nerijus Maskoliūnas.
Rangos darbai perone prasidės iš karto, kai tik bus gauti sutarties įvykdymo užtikrinimo dokumentai.
Laukia Kauno oro uosto terminalo plėtra
Pasak A. Dūmano, lygiagrečiai perono plėtros projektui – jau greitu metu bus paskelbtas rangovas ir pradėtas vykdyti dar vienas plėtros projektas Kauno oro uoste – keleivių terminalo plėtra, kuri taip pat yra Lietuvos oro uostų strateginio plano viena iš esminių dedamųjų.
Kauno oro uosto perono ir keleivių terminalo plėtros projektai vykdomi siekiant išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus ir auginti techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis, nes šis oro uostas yra viena iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo bazių Baltijos šalių regione. Be to, investicijos sudarys sąlygas didinti krovinių gabenimo apimtis.
Kauno oro uosto augimas užtikrina naujų darbo vietų kūrimą vidurio Lietuvos regione ir ilgalaikę ekonominę grąžą valstybei. Kauno oro uostas užima orlaivių aptarnavimo ir remonto paslaugų lyderio pozicijas Baltijos regione. Oro uoste MRO veiklas jau vykdo kompanijos „Ryanair“ (dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“.
Apie Lietuvos oro uostus
Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje
Bendraukime socialiniame tinkle X arba Linkedin
Pranešimą paskelbė: Ramunė Milerytė, UAB „Fabula ir partneriai”