Verslas

„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

Ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau duoda rezultatų. Vis daugiau įmonių renkasi vidaus laivybą, kaip efektyvią alternatyvą sausumos logistikai. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu.

Vasario 2 d. iš Klaipėdos į Kauną atplukdyta pirmoji įmonės „Kauno grūdai“ krovinio partija. Planuojami reguliarūs reisai. Krovinį plukdė didžiausia upinė barža Baltijos šalyse „Nemunas Lines“. Kitos dienos rytą užvirė krovos darbai Marvelės kroviniame uoste, kurie tapo puikiu pavyzdžiu, jog vidaus vandens transportas yra efektyvi šalies logistikos sistemos dalis. Reguliari vidaus krovininė laivyba vykdoma ištisus metus.

Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu bei tam trūkstant pajėgumų, VVKD specialistai savo pajėgumais pastatė 1800 tonų keliamosios galios baržą. Nepaisant to, kad baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, jos galimas tonažas įspūdingas – iki 1500 tonų birių medžiagų. Jei krovinys transportuojamas konteineriais, „Nemunas Lines“ barža gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių.

Krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius, ypač – nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius. 

„Vystydami vidaus laivybą, stipriname ir jūrinę valstybę. VVKD rodo lyderystę – pastatėme didžiausią baržą regione, atnaujiname laivyną ir aktyviai plečiame krovinių gabenimą Nemunu. Tai padeda mažinti sunkiojo transporto srautus keliuose, kartu prisidedant prie aplinkosaugos tikslų. Laivai – ekologiškesni, saugesni ir ekonomiškesni nei automobilių kelių transportas. Be to, vykdome Marvelės krovininio uosto plėtrą Kaune. Ilgainiui didžioji dalis krovinių tarp Kauno ir Klaipėdos turėtų būti gabenama Nemunu – tai tvarus ir strategiškai pagrįstas sprendimas“, – sako VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.

Ką sako verslas

AB „Kauno grūdai“  yra dar viena įmonė kuri renkasi logistiką vandens keliu, taip patvirtindama vidaus laivybos efektyvumą.

„Džiaugiamės galėję išbandyti žaliavų gabenimą vandens keliu, nes tai atveria naujas logistikos galimybes mūsų įmonei. Vidaus vandenų transportas leidžia optimizuoti tiekimo grandinę, sumažinti priklausomybę nuo sausumos transporto bei mažinti aplinkos taršą. Be to, tai efektyvus sprendimas didelių krovinių pervežimui, nes baržomis galime transportuoti didesnius kiekius vienu metu, taip mažindami logistikos sąnaudas. Šis žingsnis ne tik prisideda prie tvaraus verslo plėtros, bet ir skatina vidaus vandenų transporto infrastruktūros plėtrą Lietuvoje. Tikimės, kad ateityje ši alternatyva taps nuolatine mūsų logistikos grandinės dalimi.“ – pažymi AB „Kauno grūdai“ generalinis direktorius Andrius Pranckevičius.

Pagrindinis Lietuvos vidaus vandens kelias (E41) driekiasi Nemuno upe ir Kuršių mariomis, jis jungia Kauną ir Klaipėdą su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje. Šis kelias taip pat yra transeuropinio vidaus vandenų transporto tinklo TEN-T dalis. 

Sutartys su krovinių savininkais ir ekspeditoriais aktyviai sudarinėjamos, juos vilioja galimybė patogiai ir efektyviai gabenti krovinius, ypatingai nestandartinių gabaritų, labai sunkius ir birius krovinius. Kaip ir sausomos keliuose, taip ir laivyboje – vos tik pagerėja sąlygos, iškart pastebimi pokyčiai. Laivų skaičius Nemune auga, o verslo dėmesys krovinių pervežimu upėmis sparčiai didėja. „Nemunas Lines“ – įnešė naujų galimybių logistikoje. Šiuo metu vidaus laivyba vidaus keliais išgyvena sniego gniūžtės efektą – vis daugiau verslų ir žmonių sužino apie naujas galimybes, ima dalyvauti laivyboje. Nuokrovininės laivybos pradžios paskelbimo vandens kelių logistiką jau pasirinko tokios įmonės kaip „Linas Agro“, „Milsa grupė“, „Serfas“, „Kaunas Metal“, „Arijus“, „Hegelmann Multimodal“ ir kt.

 

 

 

Pranešimą paskelbė: Justina Juozapone, AB, Vidaus vandens kelių direkcija
„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

Parašykite komentarą