Technologijos

Kasdienis jausmų įsivardijimas padės pasirūpinti emocine sveikata: kokio išmanaus įrankio tam prireiks?

Nuo naujų metų pažadame sau sportuoti, sveikai valgyti ar kitaip rūpintis savo fizine sveikata, tačiau reikėtų nepamiršti ir emocinės sveikatos. Trečiasis sausio savaitgalis – minimas kaip „Mėlynasis pirmadienis“ (angl. „Blue Monday“), ir yra vadinamas pačia liūdniausia diena metuose, tačiau tai gali tapti puikia proga pradėti rūpintis savo jausmais ir psichologine būkle. Tam gali padėti išmaniosios programėlės telefone – šie įrankiai leidžia stebėti savo nuotaikų kaitą, rašyti dienoraštį, mokytis kvėpavimo ar meditacijos pratimų.

Anot „Tele2 Inovacijų biuro“ eksperto Arnoldo Lukošiaus, programėlės telefone neatstos tikro specialisto, tačiau gali padėti atsipalaiduoti, sumažinti stresą ar pagerinti nuotaiką. Pasak jo, išmanieji įrankiai emocinei sveikatai palaikyti siūlo naudingą informaciją, interaktyvias funkcijas ir priminimų pranešimus.

Jausmų dienoraščiui (angl. „journaling“) – „Gratitude: Self-Care Journal“. Šis įrankis suteikia visas priemones, kurių reikia gerai emocinei sveikatai palaikyti. Čia galėsite pildyti jausmų dienoraštį, kuriame turėsite galimybę kasdien pasidalinti savo jausmais, gražiausiomis akimirkomis ar dėkingumu. Aplikacijoje rasite ir kasdienius teiginius (angl. „affirmations“), kurie leis ugdyti meilę sau ir suteiks motyvacijos. Turėsite įrankius kurti ir savo teiginius, pridėti muzikos ar net įrašyti savo balsą. Itin populiarus programėlės įrankis – vizijos lenta (angl. „moodboard“), ja galėsite kurti savo svajonių ir tikslų vaizdus. Aplikacija yra visiškai privati, tad būsite užtikrinti, kad jūsų įrašai ar vizijos lentos bus prieinamos tik jums.

Kvėpavimui – „Breathwrk: Breathing Exercises“. Manoma, kad gilus kvėpavimas gali padėti sumažinti stresą, todėl ši programėlė yra geras pasirinkimas ieškantiems paprasto būdo nusiraminti. Išmaniuoju įrankiu labai paprasta naudotis – čia rasite daugybę kvėpavimo pratimų, kurie padeda geriau užmigti, sumažinti nerimą ar padidinti produktyvumą. Aplikacijoje pateikiamus kvėpavimo metodus lydi originali muzika, vibracijos ir vaizdai. Programėlė suteikia galimybę nustatyti kvėpavimo priminimų pranešimus bei stebėti savo pažangą.

Nerimui ir stresui valdyti – „Sanvello: Anxiety & Depression“. Aplikacija padeda susitvarkyti su sunkesnėmis emocijomis, taip pat padeda žmonėms mokytis sąmoningumo. Įsidiegę programėlę turėsite kasdien sekti savo nuotaiką ir žymėtis savo emocijas. Aplikacijoje veikiantys kognityvinės elgesio terapijos įrankiai padės sustiprinti psichologinę sveikatą bei ugdyti gerus įgūdžius, kurie leidžia padidinti pasitikėjimą savimi. Kai kurios šios programėlės funkcijos padės susidoroti su egzaminų ar viešojo kalbėjimo baime. Naudodamiesi čia esančiomis grupėmis, vartotojai gali užmegzti ryšius su kitais asmenimis, kurie susiduria su panašiomis problemomis. Aplikacijoje taip pat galima rasti straipsnių ir vaizdo įrašų apie nerimo įveikimą, streso ar miego gerinimą.

Meditacijai – „Headspace“. Vienas geriausių būdų atsipalaiduoti ir sumažinti stresą – meditacija. Su šia aplikacija tai bus itin paprasta – čia rasite daugybę pratimų tiek pradedantiems, tiek ir pažengusiems naudotojams. Aplikacija siūlo daugybę aukštos kokybės meditacijos pamokų, skirtų stresui, nerimui, kūrybiškumui, susikaupimui ar skausmo valdymui. Įrankis puikiai tinka ir tiems, kurie neturi daug laiko savo kasdienybėje – meditacijos čia trunka nuo 2 iki 20 minučių, o kiekvienas vartotojas gauna suasmenintų rekomendacijų pagal tai, kas jam patinka ir kaip jis jaučiasi.

Visapusiškai emocinei sveikatai – „Moodfit“. Nemokamoje programėlėje rasite visas reikiamas funkcijas vienoje vietoje – nuotaikų stebėjimą, pratimus išlaikyti gerai nuotaikai ar net specialistų įžvalgas apie sudėtingesnius jausmus ir jų valdymo būdus. Aplikacija siūlo moksliškai pagrįstas priemones ir užsiėmimus, kurie leis pasirūpinti psichologine sveikata – nuo sąmoningumo praktikos iki minčių dienoraščio. Programėlė taps emocinės sveikatos dienoraščiu, kadangi čia galima žymėtis tam tikrus veiksmus, kurie daro įtaką jūsų nuotaikai, kaip kofeino kiekis, sportas ar miegas. Įrankis padės stebėti jūsų įpročius, pateiks ataskaitas apie būklę ir dėsningumus.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą