Verslas

Kas skatina darbuotojus stengtis papildomai ir kodėl tai svarbu verslui?

Darbuotojai, kurie nuoširdžiai stengiasi dėl klientų, yra pasirengę įdėti papildomų pastangų ir žengti vadinamąją ekstra mylią, neabejotinai yra kiekvieno darbdavio svajonė. Tačiau tam, kad ji taptų realybe, pats darbdavys turi stengtis sukurti tokią darbo aplinką, kurioje darbuotojai būtų vertinami, gerai jaustųsi ir būtų motyvuoti siekti gerų rezultatų. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ personalo vadovė Margarita Plešakienė sako, kad tam reikalingos kompleksinės priemonės ir toks dėmesingumas darbuotojams, kokio iš jų tikimasi bendraujant su klientais.

Daugiau nuveikia, kai darbe jaučiasi gerai

„Jei darbuotojas yra linkęs įdėti papildomų pastangų, parodyti iniciatyvą, ne tik formaliai atlikti jam pavestas užduotis, bet ir suteikti nuoširdžią pagalbą klientams – tai yra ženklas, kad darbe jis jaučiasi gerai. Tik gerai besijaučiantis ir iš tiesų vertinamas darbuotojas pasižymi tokiu įsitraukimu ir motyvacija. Tačiau gera darbuotojo savijauta darbe nėra atsitiktinumas – tai tikslingų darbdavio pastangų kurti draugišką atmosferą, pastebėti ir įvertinti darbuotojus, suteikti jiems palankias darbo sąlygas ir sąžiningą atlygį rezultatas“, – sako M. Plešakienė.

Ji pasakoja, kad siekiant sukurti darbuotojus motyvuojančią ir įgalinančią darbo aplinką prekybos tinklo parduotuvėse diegiama į atvirumą, draugišką pagalbą vieni kitiems ir mokymąsi orientuota kultūra. Visi darbuotojai turi savo vadovų ir kolegų palaikymą, o naujokams į kolektyvą įsilieti padeda patyrę kolegos.

„Be abejo, nemažiau svarbu ir praktiniai bei materialiniai aspektai. Dėl to didelį dėmesį skiriame tam, kad darbuotojai turėtų gerą darbo ir laisvalaikio balansą, o už jų pastangas būtų tinkamai atlyginta. Pavyzdžiui, jau keletą metų nuosekliai plečiame kintamojo atlygio sistemos apimtis. Vien šiemet premijų darbuotojams fondą padidinome iki 6,3 mln. eurų. Taip pat nuosekliai didiname ir bazinius atlyginimus“, – sako „Maximos“ personalo vadovė.

Už papildomas pastangas svarbu atsidėkoti

Kitas itin svarbus aspektas skatinant darbuotojų įsitraukimą, anot M. Plešakienės, yra jų pastangų pastebėjimas. Tam „Maxima“ ne tik įvertina geriausias mėnesio parduotuves, gamybos cechus ir darbuotojus, skiria premijas individualius ir bendrus tikslus pasiekusiems komandos nariams, bet ir sudaro sąlygas patiems klientams išreikšti savo padėką nuoširdžiai besistengiantiems ir maloniai bendraujantiems parduotuvių darbuotojams.

„Maximos“ parduotuvių klientai tai gali padaryti internete, mobiliąją programėle ar telefonu palikdami atsiliepimą apie išskirtiniu paslaugumu, nuoširdžia pagalba ar mandagiu bendravimu išsiskyrusius parduotuvių darbuotojus. Kiekvieną mėnesį iš geriausiai pirkėjų įvertintų darbuotojų speciali komisija išrenka devynis, kurie yra paskatinami apdovanojimu ir svajonės išpildymu.  

„Jau per du pirmuosius mėnesius, kuomet vykdoma ši iniciatyva, pamatėme, kad mūsų darbuotojai tikrai nebijo žengti papildomo žingsnio, išeiti iš komforto zonos ir padėti pirkėjams. Sulaukėme daugybės klientų atsiliepimų. Jie dėkoja kantriems, paslaugiems, sąžiningiems ir mandagiems mūsų darbuotojams, kurie neatsuka nugaros, kuomet pagalbos prireikia prekės sudėties perskaityti negalinčiam senoliui, sunkų pirkinių krepšį nešančiai mamai su mažu vaiku ar bet kuriam kitam mūsų parduotuvių lankytojui“, – sako M. Plešakienė.

Pirmiausiai turi patikti darbas

Už įdėtas pastangas ir nuoširdų paslaugumą neseniai įvertinta „Maximos“ darbuotoja Aušra sako, kad gražių žodžių iš klientų sulaukti tenka dažnai, jie visuomet pakelia nuotaiką. Tačiau kai dėl klientų įvertinimo sulaukiama ir papildomos finansinės paskatos – ypač malonu.

„Maximoje“ su pertrauka dirbu jau apie septynis metus ir per tą laiką teko sulaukti tikrai nemažai gražių žodžių iš klientų, vadovų bei kolegų. Tačiau pastarasis paskatinimas yra tikrai neeilinis ir motyvuoja toliau stengtis dėl pirkėjų, o kartu ir dėl visos komandos“, – sako Aušra.

Jos manymu, tam, kad darbuotojas nuoširdžiai stengtųsi ir dėtų papildomas pastangas, jam visų pirma turi patikti jo darbas, atmosfera. Be to, kolektyvas turi būti vieningas, o jame vyrauti savitarpio supratimas ir pagarba. Tuomet natūraliai norisi padėti, patarti, pagelbėti klientams ar kolegoms ir tai net neatrodo kaip papildomos pastangos.

Nuoširdžiai besistengiantys kuria didžiausią vertę

M. Plešakienės teigimu, aukštas darbuotojų įsitraukimas yra neabejotinai naudingas kiekvienai įmonei. Iš tokių, atrodytų, smulkmenų kaip šypsena, pagalba renkantis prekę, nuoširdus patarimas, ypatingas dėmesingumas vyresniems ar socialiai pažeidžiamiems asmenims sukuriama papildoma vertė klientams ir formuojamas įmonės „veidas“.

„Suprantama, kad žmonės nori apsipirkti ten, kur su jais maloniai bendraujama, jiems parodomas išskirtinis dėmesys, kur jie sulaukia nuoširdžios pagalbos. Taigi tai yra tiesiogiai susiję ir su įmonės veiklos rezultatais. Dėl to darbuotojų palaikymas ir skatinimas iš darbdavio pusės yra ne tik socialiai atsakingo, bet ir efektyvaus, klientų pasitikėjimą branginančio verslo bruožas“, – sako M. Plešakienė.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pastarnokienė, UAB „Fabula ir partneriai”

Parašykite komentarą