Verslas

„Kam to reikia?!“ pataria: Inžinerija – sunkus, bet perspektyvus kelias

Gyvename amžiuje, kuomet viskas kinta itin sparčiai – vieni išradimai papildo kitus, moderniosios technologijos skverbiasi ne tik į verslą, pramonę, bet ir į mūsų kasdienybę. Vis dėlto tai būtų neįmanoma be visapusiškų, inovatyvių, inžinerijos mokslus įvaldžiusių specialistų. Kaip teigiama Europos Parlamento dokumentuose, STEM (gamtos, technologijų, inžinerijos ir matematikos) sritys yra ypatingai svarbios, mažinant nedarbo lygį šalyse narėse bei palaikant jų ekonominį vystymąsi. Todėl, įsibėgėjus stojimų maratonui, svarbu išgirsti inžinerijos specialisto nuomonę, koks visgi tai kelias.

„Plačiąja prasme esu chemikas: bakalauras – Taikomoji chemija, magistras – Chemija, apginta chemijos inžinerijos krypties daktaro disertacija.“, – taip save pristato iniciatyvos „Kam to reikia?!” dalyvės, įmonės „Achema“ Amonio salietros cecho viršininkas Mindaugas Dubininkas (33). Mindaugas, kurį tikslieji mokslai, chemijos sritis sudomino dar mokykloje, pristato savo sritį ir turi patarimų šiuo metu karjeros kryptį besirenkantiems jaunuoliams.

̶ Mokykloje mokoma įvairių dalykų – nuo gimtosios, užsienio kalbų iki fizikos, chemijos ir t. t. Kaip konkretūs dalykai, jų mokymosi metu įgytos žinios buvo pritaikomos tiek studijose, tiek jūsų kasdieniame – inžineriniame – darbe?

̶ Mokykloje gautos žinios, mano nuomone, yra kertinės, užtikrinančios tvarų pagrindą tolesniam asmenybės tobulėjimui. Nors save laikau tiksliųjų mokslų atstovu, tačiau bendrauti tenka lietuvių kalba. Būtų sunku suvokti, jei nemokėčiau gerai skaityti ar rašyti. Anglų, rusų kalbomis bendrauju su klientais, partneriais, skaitau techninę literatūrą, dalyvauju konferencijose, pristatymuose ir t. t. Psichologija, etika – bendravimas su personalu, klientais, partneriais. Biologija man reikalinga, nes gaminu trąšas augalams. Kūno kultūra – „sveikame kūne, sveika siela“ arba dar viena sritis pokalbiui su bendradarbiais. Šiuo metu darbo rinkoje reikia kūrybingų asmenybių gebančių ne tik „mechaniškai“ atlikti darbus, tačiau generuoti naujas idėjas, mąstyti nestandartiškai, gebėti susieti skirtingas disciplinas.

̶ Kaip atrodo jūsų darbo diena? Kokios yra pagrindinės atsakomybės?

̶ Dirbu nepertraukiamoje gamyboje 24 val., 7 dienas per savaitę, todėl pirmiausiai atvykus į darbą susipažįstu su praėjusios paros darbo režimais, aktualijomis, problemomis. Tuomet sukviečiu į kabinetą cecho specialistus, kurie atsakingi už skirtingas kuruojamas sritis ir vyksta diskusijos, sudėliojamas darbo dienos planas. Konkrečiai, esu atsakingas už visą cecho veiklą, vadovybės užduočių įgyvendinimą, koordinuoju veiklą tiek cecho viduje, tiek išorėje, dirbant su kitais AB „Achema“ skyriais. Taip pat bendrauju su produkciją perkančiais ar naujais klientais, rangovais atliekančiais įvairius remonto darbus. Tad galima sakyti, veikla nėra monotoniška.

̶ Kokios asmeninės, charakterio savybės reikalingos šiame darbe? Kokį inžinieriaus portretą jūs nupieštumėte?

̶ Mano nuomone, inžinierius turi būti pareigingas, konkretus, iniciatyvus, mokėti argumentuotai paaiškinti savo sprendimus, išdėstyti tikslus ir pareigas jam pavaldžiam personalui. Taip pat toks specialistas turėtų būti atviras, lankstus bendraujant su kolektyvu, nekonfliktiškas, atsidavęs.

̶ Jūsų atstovaujamoje įmonėje dirba virš 1 100 darbuotojų, kurių didelė dalis yra įvairių sričių inžinieriai. Kaip manote, ar ši sritis yra perspektyvi? Ar rekomenduotumėte apie ją svarstyti ir rinktis esamiems moksleiviams, abiturientams?

̶ „Inžinierius“ yra plati sąvoka. Yra nemenkas skirtumas tarp genų inžinieriaus ir inžinieriaus-statybininko arba inžinieriaus-gamybininko. Bet kuriuo atveju inžineriniai mokslai yra labai perspektyvūs, nes šiuolaikinė visuomenė neįsivaizduojama be technologijų, kurių virsmai milžiniški, o juos, kaip žinia, užtikrina įvairių sričių inžinieriai. Prieš renkantis visuomenėje labai populiarius socialinius mokslus siūlyčiau jaunuoliams gerai pasvarstyti, ar nevertėtu pasirinkti sunkesnį, tačiau perspektyvesnį – inžinerijos mokslo kelią.

Apie „Kam to reikia?!“

„Kam to reikia?!“ yra iniciatyva, prie kurios prisijungę organizacijų atstovai visoje Lietuvoje padeda mokiniams susipažinti su skirtingomis profesijomis ir karjeros galimybėmis. Būdami šios iniciatyvos nariais, savo sričių profesionalai vyksta į mokyklas pasakoti apie savo profesijas, priima mokinius vienai dienai tapti jų „šešėliais“ darbo vietoje, arba pasikviečia mokinių grupes į ekskursiją savo organizacijoje, kur jie gali tiesiogiai susipažinti su darbuotojų veikla. Prieš penkerius metus šią programą inicijavo „Swedbank“ ir „Omnitel“, o šiandien prie jos prisijungusios apie 550 įmonių bei 920 mokyklų. Visi, kuriems rūpi vaikų pasirinkimai, gali prisijungti prie „Kam to reikia?!“ www.kamtoreikia.lt.
Pranešimą paskelbė: Justina Filipovskytė, Iniciatyva „Kam to reikia?!“

Parašykite komentarą