Verslas

„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. eurų

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti ilgametę, beveik dešimtmečio trukmės, tvarumo strategiją, kuri padės įmonei iki 2030 metų iš esmės transformuotis ir tapti maksimaliai neutralia klimatui.

Į tris pagrindines sritis – produktus, vartotojus bei nuosavą komandą – išskirtinį dėmesį telkiančios įmonės generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas sako, kad į tvarumo iniciatyvas grupė šiemet numato investuoti apie 1,3 mln. eurų. Strategijos įgyvendinimo laikotarpiu, iki 2025-ųjų, grupės investicijos vien  į žaliąją energetiką gali sudaryti apie 5 mln. eurų.

„Veikdami dinamiškame bei ypač konkurencingame maisto pramonės segmente esame įpratę nuolat bandyti aplenkti laikmetį. Dabar žengiame į naują  etapą, kuris yra be galo svarbus maksimaliai didinant mūsų neutralumą aplinkai, kokybiškai mezgant naują ryšį su vartotojais bei partneriais, taip pat transformuojant vidinius procesus bei imantis naujų iniciatyvų tam, kad saugumas ir vidaus kultūra mūsų ambasadoriais paverstų bent 4 iš 5 darbuotojų. Neabejoju grupės komandos lyderyste bei pasiryžimu įgyvendinti tai, ką užsibrėžėme“, – sako M.V. Kirstukas.

Investuos į energetikos sprendimus

„Kalnapilio-Tauro grupė“ į energetinio tvarumo didinimą investuos daugiau kaip 1,3 mln. eurų. Šios investicijos iš esmės bus skirtos įvairiems energetiniams projektams, tarp kurių – šilumos nuostolius esamoje infrastruktūroje mažinantys sprendimai. Tarp įmonės planų – ir nuosava saulės elektrinė.

M.V. Kirstuko teigimu, pagrindinis iššūkis laukia atsisakant gamtinių dujų kaip energijos iš iškastinio kuro, kadangi nuosavi saulės elektros gamybos pajėgumai padengs tik apie 4 proc. grupės energijos poreikio.

Būtent dėl šios priežasties grupė laukia Lietuvą su Vakarų Europa sujungsiančio magistralinio dujotiekio su Lenkija (GIPL) įrengimo pabaigos.

„Kalbant apie Lietuvą ir Baltijos šalis, mes rinktis neturime iš ko ir tai yra sudėtinga užduotis. Su gamtinių dujų pakeitimo alternatyva šiuo metu intensyviai dirbame. Granulinis kuras kol kas atrodo kaip realiausia perspektyva, tačiau tikimės, kad dujų tinklo sujungimas su Lenkija atvers perspektyvą per „Litgrid“ gauti metano dujų“, – sako M.V. Kirstukas.

Grupė iškastinio kuro planuoja visiškai atsisakyti iki 2025 metų.

Tikslas – neutralumas

„Kalnapilio-Tauro grupės“ gamyba jau iki 2025 metų turėtų tapti 100 proc. neutrali anglies dvideginio (CO2) emisijų klausimu. Numatoma, kad šių dujų išmetimas 50 proc. sumažės ir tiekimo grandinėse, o pakavimui bus naudojamos perdirbtos, perdirbamos ar nebe pirmą kartą naudojamos medžiagos.

Anot grupės vadovo, visoje produkcijos grandinėje būtent pakavimo grandis generuoja daugiausiai, arba apie 45 proc., CO2 išmetimų, todėl mažinant poveikį aplinkai ketinama vengti švaistymo, minimizuoti žaliavas, didinti perdirbtų medžiagų kiekį bei naudoti kuo daugiau tvaresnių pakuočių alternatyvų.

„Iki 2030 metų klientams ir vartotojams norime tapti pirmuoju tvariu gėrimų tiekėjų pasirinkimu bei augti greitesniu tempu, palyginti su rinka. Lietuvoje esame sukūrę daugiau kaip 300 darbo vietų, tad ir mūsų darbuotojams teks ypač didelis dėmesys kuriant saugią, įtraukiančią, atvirą ir augti bei tobulėti skatinančią aplinką. Tikimės svariai prisidėti prie to, kad jau iki 2025-ųjų grupės viduje vyrautų tvarumo kultūra, o po dešimties metų 80 proc. darbuotojų jaustųsi grupės ambasadoriais. Į šį vakarėlį kviečiami visi ir tai nėra tik formalus kvietimas“, – teigia gėrimų gamintojos vadovas.

Nors daliai iššūkių sprendimų intensyviai ieškoma, tačiau jau aišku, kad vidutiniškai 2-3 mln. eurų investicijoms per metus skirianti grupė dėl tvarumo jų apimtis didins.

Apie „Kalnapilio-Tauro grupę“:

Vienas didžiausių alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintojų Lietuvoje, įkūręs per 330 darbo vietų.

„Kalnapilio-Tauro grupei“ priklauso prekės ženklai „Kalnapilis“, „Tauras“, sulčių prekės ženklas „Cido“, grupė atstovauja alaus prekių ženklams „Heineken“, „Birra Moretti“, „Krusovice“, „Sol“, „Tanker“, gaiviųjų gėrimų ženklams „Pepsi“, „Mirinda“, „7Up“ ir „Mountain Dew“, energiniam gėrimui „Cult“.

Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima”

Parašykite komentarą