Intensyviausiu Kalėdinių dovanų pirkimo laikotarpiu – nuo Juodojo penktadienio iki Kūčių – pirkėjai Baltijos šalių internetinėse parduotuvėse ir paslaugų svetainėse apsipirko už 102 mln. Eur. Pirkinių suma, palyginti su ankstesniu mėnesiu, padidėjo 16 mln. Eur, arba 19 proc., skaičiuoja „Paysera”, apdorojanti pirkėjų mokėjimus daugiau nei 13 tūkst. vietų internete.
Nuo Juodojo penktadienio iki Kūčių dienos (jas skiria 30 dienų) bendrovės aptarnaujamose internetinėse prekybos vietose pirkėjai iš viso apmokėjo per 1,6 milijono pirkinių krepšelių, o tai beveik penktadaliu (19 proc.) viršijo ankstesnių 30 dienų pirkimų apimtis internete.
„Pažvelgus į prekybos duomenis, matyti, kad atmetus Juodojo penktadienio savaitgalį, daugiausiai pinigų internete buvo išleista trečiąją gruodžio savaitę – 24 mln. Eur. Tą pačią savaitę buvo pasiektas ir š. m. gruodžio rekordas – gruodžio 11-ąją bendra pirkinių suma gruodžio dienos vidurkį viršijo 52 proc.”, – teigia Marijus Plančiūnas, „Paysera“ generalinis direktorius.
M. Plančiūno teigimu, intensyvus kalėdinės prekybos tempas nuslopo tik paskutinę dieną prieš Kalėdas. „Kūčių dieną, kai daugelis buvo pasirūpinę dovanomis artimiesiems ir sau, pirkimų apimtys, skaičiuojant eurais, tapo 61 proc. mažesnės, palyginti su prieškalėdinio laikotarpio dienos vidurkiu”, – priduria jis.
„Paysera“ duomenimis, nuo Juodojo penktadienio iki Kūčių vidutinis pirkinių krepšelis sudarė 63 Eur, kas yra šiek tiek daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu užfiksuotas 61 Eur vidurkis. Kai pirkėjai už pirkinius mokėdavo ne iškart, o rinkdavosi išperkamąją nuoma arba „Pirk dabar, mokėk vėliau“ (BNPL) atsiskaitymo būdą, pirkinių krepšelio vertė smarkiai išaugdavo – vidutinė pirkinio suma į kreditą siekė 460 Eur.
„Metų pabaigoje matėme nežymią defliaciją, sustojo bazinių palūkanų didinimas, o tai geras ženklas mažmeninei prekybai. Šios palankios ekonominės tendencijos gali turėti teigiamą poveikį e. komercijos apimtims metų pradžioje ir kažkiek amortizuoti sulėtėjimą, kuris būdingas po intensyvaus Kalėdų laikotarpio”, – prognozuoja M. Plančiūnas.
Pranešimą paskelbė: Aleksas Rozentalis, Paysera LT, UAB