• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Santaros slėnyje – unikalus mokslo centras
  • Panevėžyje „Garso“ kino centras perkeliamas į laikinas patalpas ir laukia įkurtuvių moderniame meno centre
  • Donoro kepenų sulaukusiam pacientui palaikymą siunčia prieš metus jo likimą išgyvenę vyrai

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • „Samsung“ pristatė „Galaxy Buds Pro“ ausines: ypatingas garsas kiekvienam gyvenimo momentui
  • „Samsung“ pristatė naujausią flagmanų „Galaxy S21“ seriją

Kaip verslui sumažinti finansinę atsiskaitymų riziką?

Prekių ar paslaugų pardavėjams, siekiantiems užtikrinti sėkmingą veiklą, ypač svarbu laiku sulaukti atsiskaitymų. Vėluojantys partnerių atsiskaitymai ar dar blogiau – neapmokamos sąskaitos – vis dar yra rimta problema. Ypač dabar, kai dėl pandemijos poveikio kai kurie verslai vis garsiau kalba stabdantys arba atidedantys atsiskaitymus. Tad būtinybė tinkamai ir užtikrintai suvaldyti finansinę riziką yra neatsiejamas įmonių uždavinys, ypač mažųjų, kurios siekdamos įsitvirtinti rinkoje dažniau priima kur kas rizikingesnius sprendimus. Alternatyvaus finansavimo bendrovės „Factris“ Rizikos skyriaus vadovas Edmundas Volskis pataria, kaip sumažinti galimų praradimų riziką.

Ypatingas dėmesys naujiems verslo partneriams

Kaip pastebi E. Volskis, prekybiniai kreditai vis dar yra bene populiariausia ir pigiausia kreditavimo forma tarp Lietuvos įmonių. Kitaip tariant, verslininkai iš savo partnerių stengiasi gauti geriausias bendradarbiavimo sąlygas, prašydami kuo ilgesnių sąskaitų apmokėjimo atidėjimų. Šioje vietoje neabejotinai svarbų vaidmenį užima abipusis pasitikėjimas, kurį formuoja ilgalaikė partnerystė.

„Su ilgalaikiais partneriais įmonės atstovai neretai turi ir neformalių santykių, žino partnerio verslo struktūrą, procesus, planus bei finansinę situaciją. Tokioms įmonėms klientai yra linkę suteikti didesnius ar lankstesnius prekinius kreditus“, – sako E. Volskis.

O pradedantiems bendradarbiavimą su naujais partneriais reikėtų atkreipti kur kas rimtesnį dėmesį į galimą finansinę riziką.

„Nauji partneriai paprastai vertinami per viešai prieinamus šaltinius ir atsiliepimus. Kaip pastebime iš verslų praktikos, dažnu atveju nauji partneriai už prekes ar paslaugas turi apmokėti išankstiniu pavedimu ir tik po kelių sėkmingų sandorių klientai pradeda vertinti galimybę suteikti apmokėjimo atidėjimą. Tačiau to ne visada pakanka“, – komentuoja E. Volskis.

Anot jo, ilgiau nei trejus metus rinkoje veikiančios bei didesnės įmonės, kurių pardavimai paprastai viršija milijoną eurų, neretai taiko vadinamą prekinio kredito limitų sistemą, kuri apibrėžia maksimalius prekinius kreditus. Tokios įmonės, kaip pastebi E. Volskis, paprastai jau turi blogos patirties su pirkėjų nemokumu, todėl yra išmokusios rimčiau pasirūpinti savo finansiniais srautais.

Tačiau jaunos ar mažos įmonės yra linkusios prisiimti daugiau rizikos. Jos siekia didinti pardavimus, integruotis arba užkariauti rinką, todėl dažniau nukenčia nuo nepamatuoto prekinio kredito suteikimo. Tokie verslai neretai džiaugiasi sudarę didesnės vertės kontraktą su užsakovu ir pamiršta, kad net ir įvykdžius užsakymą yra tikimybė, jog pirkėjas taps nemokus ir neatsiskaitys už suteiktas prekes ar paslaugas.

Rizikai sumažinti – išsami pažintis

E. Volskis, prieš sudarant prekių ar paslaugų pardavimo sutartį su užsakovu, pataria nepamiršti, kad visada išlieka tikimybė, jog pirkėjas taps nemokus. Jei įmonė neturi instrumentų arba numatytų finansinių resursų pirkti potencialių partnerių kreditingumo ataskaitų, specialistas pirmiausia pataria naudotis nemokama vieša informacija.

Pirmiausia rekomenduotina peržiūrėti viešus atsiliepimus apie įmonę, jos direktorių, vadovybę, patikrinti įmonės skolas valstybės institucijoms, peržiūrėti darbuotojų skaičiaus ir pardavimų dinamiką.

„Dabartiniu pandemijos laikotarpiu itin reikšminga suprasti, kaip buvo paveiktas būsimo galimo partnerio verslo sektorius, kaip jis adaptavo savo veiklą atsižvelgdamas į apribojimus, saugumo reikalavimus. Taip pat pravartu sužinoti, ar klientas pasinaudojo valstybės paramos priemonėmis, kokiu mastu ir tikslu parama panaudota, ar pirkėjas pasiruošęs krizės valdymo planą. Išsiaiškinti užsakovo vadovo požiūrį į dividendų išmokėjimą akcininkams bei akcininkų norą remti verslą papildomais įnašais krizės metu. Jei įmonėje dirba finansų specialistas – galima paprašyti finansinių ataskaitų, paskaičiuoti pelningumo, mokumo, nuosavo kapitalo rodiklius“, – pataria specialistas.

Taip pat būtina bendrauti ir kuo geriau pažinti savo būsimą partnerį – apsilankyti jo gamykloje, biure, sandėlyje, suvokti jų parduodamų prekių ar paslaugų poziciją rinkoje ir perspektyvas.

Jeigu įmonė visgi neturi galimybių pati gilintis į užsakovo finansinę būklę, padėtį rinkoje ir mokumą – galima kreiptis į finansų įstaigą, kuri visą šį darbą dažniausiai atlieka nemokamai.

„Daugiausiai su prekinių kreditų finansavimu dirba alternatyvūs finansuotojai, padedantys augti smulkioms ir vidutinėms įmonėms. Bendravimas su finansų srities ekspertais yra ypač reikalingas, kai pardavimo suma gali turėti lemtingos įtakos įmonės veiklos tęstinumui“, – atkreipia dėmesį finansinių paslaugų specialistas.

Kokiais atvejais naudingas draudimas?

E. Volskis sako, kad įmonės, siekiančios sumažinti kredito riziką, gali naudotis prekinio kredito draudimo paslauga. Pastaroji gelbėja pirkėjo nemokumo atveju, kai 100 proc. sąskaitos sumos išieško ir 90 proc. padengia kreditų draudimo bendrovė.

„Įmonės gali tiesiogiai kreiptis į kreditų draudimo bendroves dėl sąlygų, tačiau neretai draudikų nedomina mažą pajamų srautą generuojančios įmonės arba tokioms įmonėms teikiama kreditų draudimo paslaugos kaina yra labai didelė. Verslai, kurie nori draustis nuo pirkėjo nemokumo gali tiesiogiai kreiptis ir į faktoringo bendroves“, – komentuoja E. Volskis ir pateikia pavyzdį.

Tarkim, įmonė pirkėjui išrašo 20 000 EUR sąskaitą ir suteikia 60 dienų apmokėjimo atidėjimo terminą.

  • Jeigu įmonė nevertina kredito rizikos bei sutinka parduoti prekes užsakovui nesinaudodama prekinio kredito draudimo paslauga, pirkėjui tapus nemokiam įmonė patiria 20 000 EUR nuostolį.
  • Jeigu įmonė draudžiasi individualiu draudimu, tokio draudimo kaina paprastai būna 0,5 proc. nuo sąskaitos sumos. Tai reiškia, kad įmonė sumoka 100 EUR už draudimą, likusi pajamų dalis – 19 900 EUR. Pirkėjui tapus nemokiam draudimo bendrovė kompensuoja 90 proc. sąskaitos sumos, t. y. 18 000 EUR. Vadinasi, įmonė patiria 1 900 EUR nuostolį. Tačiau ji gauna pinigus tik suėjus nemokumo terminui, tai reiškia, kad laukia visą atidėjimo terminą – 60 dienų. Po to dar iki trijų mėnesių laukia draudimo sprendimo dėl išmokos.
  • Jeigu įmonė kreipėsi į faktoringo bendrovę ir pasinaudojo finansavimo bei draudimo paslaugomis, tuomet kaina įmonei paprastai būna nuo 0,2 proc. sąskaitos sumos. Taip pat įmonei taikoma 0,5 proc. palūkanų norma 30 dienų laikotarpiui už finansavimą. Faktoringo bendrovė iš karto apmoka klientui 90 proc. sąskaitos sumos, t. y. 18 000 EUR, kuriais galima naudotis jau pirmą dieną po prekių ar paslaugų pardavimo, o likusius 10 proc., – kai sąskaitą apmoka užsakovas. Įmonė sumoka 40 EUR už draudimą ir moka palūkanas nuo gautos 18 000 EUR sumos. Pirkėjui tapus nemokiam, įmonė patiria 720 EUR palūkanų sąnaudas (60 dienų atidėjimo terminas ir 180 dienų nemokumo periodas). Vadinasi, visos įmonės sąnaudos sudaro 760 EUR. Draudiminio įvykio atveju įmonei reikia padengti palūkanas už naudojimąsi faktoringo paslauga, tačiau 18 000 EUR versle bus naudojama nuo pirmos dienos.

Pranešimą paskelbė: Liudmila Dobilienė, Factris LT1, UAB

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2020 12 17   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • LCC tarptautinis universitetas – pirmoji aukštojo mokslo įstaiga Europoje, rengsianti Cybint kibernetinio saugumo specialistus

  • Lietuvos Raudonasis Kryžius kviečia savanorius padėti ligoninėms

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.