Verslas

Kaip pasikeitė tarptautinė baldų rinka per pandemiją?

Kaip ir kitiems sektoriams, baldų sektoriaus įmonėms teko prisitaikyti prie naujos realybės, skaitmeninių partnerystės bei prekybos kanalų. Tačiau beveik du metus trukusi pauzė nuo gyvų tarptautinių parodų baigėsi. Rugsėjo 9-13 dienomis Paryžiuje vykstančios parodos „MAISON & OBJET“ organizatorių atlikta apklausa parodė, kad įmonės laukia dalyvavimo gyvose parodose. Šioje parodoje „Verslios Lietuvos“ organizuojamame Lietuvos nacionaliniame stende prisistato ir 8 Lietuvos įmonės.

Parodos organizatorių atliktoje apklausoje dalyvavo 1152 Prancūzijos ir užsienio baldų sektoriaus atstovai. Vienas didžiausių iššūkių baldų sektoriaus įmonėms buvo perėjimas į internetinę erdvę, efektyvus internetinės prekybos vystymas bei aktyvus dalyvavimas socialinėse medijose. Įdomu tai, kad net 46 proc. pardavimų buvo sugeneruota socialinių medijų pagalba.

Apklausa taip pat parodė ryškias tendencijas namų biuro kūrimo atžvilgiu. Rinkoje pastebimas modulinių, transformuojamų ir kompaktiškų baldų poreikis, kurie sukurtų patogia darbo erdvę namuose. Nors biurų darbuotojai ir laisvai samdomi darbuotojai išreiškia norą grįžti į biurus dėl socialinio kontakto ar produktyvumo, vis tik išlieka poreikis tam tikrą dalį laiko dirbti iš namų, pavyzdžiui, kartą per savaitę.

Baldų sektoriaus įmonės vis labiau atkreipia dėmesį į etišką, lokalią ir ekologišką gamybą. Tiek interjero dizaineriai, tiek klientai savo sprendimą pirkti grindžia tuo, ar produktas yra tvarus ir už priimtiną kainą.

Apklausa rodo, kad gyvos parodos šio sektoriaus atstovams yra svarbios, nes jie gali atrasti ar pristatyti naujas kolekcijas, turėti galimybę paliesti ir pamatyti gyvai produktus, įvertinti jų kokybę. Kitas svarbus parodų privalumas – galimybė užmegzti naujas partnerystes, pamatyti konkurentų sprendimus bei suprasti visos rinkos perspektyvas, poreikį.

Nors ankstesniais metais parodoje dalyvavo apie 3000 stendų, šiemet jų per pus mažiau – 1400. Tokio dalyvių skaičiaus kritimo priežastys yra tai, jog dalis neatvykusių dalyvių buvo iš Japonijos, Azijos ir JAV, kuriems sutrukdė tam tikri apribojimai dėl pandemijos, ilgas produktų siuntimas. Kita problema – sutrūkinėjusios tiekimo grandinės, dėl kurių kai kurie parodos dalyviai negalėjo tinkamai pasiruošti parodai ir dalyvauti, kadangi žaliavas perka iš kitų šalių.

Tačiau Lietuvos įmonės nesusidūrė su logistinėmis ar gamybos kliūtimis ir „Versli Lietuva“ organizuojamame Lietuvos nacionaliniame stende prisistato 8 Lietuvos baldų sektoriaus įmonės: „KiTAIP“, „IDAS“, „EMKO“, „IDDO“, „Kopar“, „Rodeta“, „Pušku pušku“, „Sedes Regia“.

„Lietuvos gamintojams tai yra puiki galimybė prisistatyti ne tik Prancūzijai, bet ir visam pasauliui. Didžiuojuosi kokybiškais ir savo dizainu išsiskiriančiais Lietuvos įmonių gaminiais, kurie pristatomi parodoje. Labai remiu Lietuvos gamintojų kooperacijos idėjas, siekiant patekti į Prancūzijos rinką. Bendras nacionalinis stendas parodoje yra puikus pavyzdys, kaip didinti Lietuvos gaminių matomumą ir pritraukti daugiau lankytojų“, – teigia Nerijus Aleksiejūnas, Lietuvos Respublikos ambasadorius Prancūzijos Respublikoje.

Paroda „MAISON & OBJET“ yra didžiausia Prancūzijoje pramonės paroda, vykstanti Paryžiuje. Tai pasaulinis namų dekoro, interjero dizaino ir gyvenimo būdo rinkos centras. Turėdamas 25 metų istoriją, „MAISON & OBJET“ įsitvirtino kaip naujausių produktų ir novatoriškiausių koncepcijų parodos etalonas. Įmonės parodoje pristato įvairius sprendimus – nuo namų ir mados aksesuarų iki išmanių dovanų ir nestandartinių dizaino sprendimų.

Pranešimą paskelbė: Jolita Mažeikienė, VšĮ „Versli Lietuva”

Parašykite komentarą