Verslas

Kai Juodojo penktadienio džiaugsmas išblėsta: ką daryti su nereikalingais pirkiniais?

„Tik per Black Friday“ ir panašiomis reklamomis jau nuo lapkričio pradžios pirkėjus masina įvairaus masto išpardavimus pradėjusios fizinės ir interneto prekybos vietos. Nieko keisto, jei „tikrosios“ Juodojo penktadienio dienos laukiate jau tuščia pinigine. Tiesiog svarbu prisiminti, kad daugelį „juodai pigiai“ įsigytų pirkinių galima grąžinti, jei supratote, jog impulsyvių, o gal ir apgalvotų, pirkinių jums visgi nereikėjo, paaiškina advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Aurelija Gamulka.

Juodasis penktadienis, (angl. Black Friday), po kurio netrukus, jau gruodžio 2-ąją, išauš ir Kibernetinis pirmadienis („Cyber Monday“), Lietuvoje – jau seniai prekybininkų adaptuotas ir išplėstas konceptas. Prasidėjęs kaip vienos dienos akcija, Juodasis penktadienis pastaraisiais metais dažnai išvirsta į Juodąjį savaitgalį ar net Juodąją savaitę ir mėnesį. Ir nieko čia blogo, jeigu reklamoje yra aiškiai nurodyta akcijos trukmė. Dažniausiai šio laikotarpio akcijos ir vadinamos Juodaisiais penktadieniais, greta tiesiog pažymint tikslią kampanijos trukmę.

Tad kokią išeitį turite, jei pirkinys – gal ir pigus, bet pasirodė nereikalingas?  

Įsigijus nekokybišką prekę, tikrai neverta numoti ranka, net jei mokėjote nedaug. Įstatymas numato pirkėjo teisę grąžinti kokybės reikalavimų neatitinkančią prekę,  o suteikiama net dvejų metų garantija.

Kalbant apie kokybiškas prekes, yra kelios svarbios taisyklės. Reikia žinoti, kad apsispręsti čia reikia gana greitai. Grąžinti daiktus pardavėjui ir atgauti už juos sumokėtą kainą (arba pakeisti nusipirktus daiktus pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais daiktais) jūs turite per 14 dienų nuo pirkimo dienos (jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino). Daiktai, žinoma, turi būti nenaudoti, nesugadinti, nepraradę prekinės išvaizdos. Atkreipkite dėmesį, jog turite būti išsaugoję mokėjimo kvitą ar banko išrašą, patvirtinantį, kad daiktus pirkote iš konkretaus pardavėjo.

Bet čia svarbi ir dar viena aplinkybė – Mažmeninės prekybos taisyklės numato tam tikras negrąžinamas prekes.

Fizinėje parduotuvėje įsigyta kokybiška elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, knygos, apatinis trikotažas yra negrąžinami. Prie negrąžinamų prekių priskirti ir baldai, šviestuvai, patalynė, parfumerija, meno kūriniai,  mašinos ir mechaniniai įrenginiai, fotografijos ar medicinos įrenginiai ir, beje, perlai bei brangakmeniai (baigtinis sąrašas prieinamas šioje nuorodoje – https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.137498/asr ). Į šį sąrašą patenkančios prekės, būdamos tinkamos kokybės, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus.

Perkant internetu, negrąžinamų kokybiškų prekių sąrašas daug trumpesnis (daugiau informacijos apie negrąžinamas prekes galite rasti VVTAT atmintinėje).  

Ir prisiminkime dar kartą – apsipirkimo čekio išsaugojimas yra įprotis, kurį tiesiog būtina išsiugdyti, jei norite turėti galimybę grąžinti pirkinius. 

Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, TGS Baltic

Parašykite komentarą