Nors viršutinių kvėpavimo takų susirgimai žiemos sezono metu yra įprasti, vaistų nuo peršalimo ir gripo gyventojai šiemet pirko mažiau, nes saugantis nuo COVID-19 pavyko išvengti ir kitų virusų. Kaip rodo draudikų atlikta analizė, savo sveikatos draudimo krepšelį šių metų sausio, vasario ir kovo mėnesiais žmonės dažniausiai naudojo maisto papildams ir kraujospūdžio matuokliams.
Draudimo bendrovės BTA duomenimis, palyginti 2020 ir 2021 metų pirmuosius tris mėnesius, sveikatos draudimo krepšelio naudojimas pirkiniams vaistinėje sumažėjo perpus – 50 proc.
„Pagrindinės šio kritimo priežastys be abejo yra karantinas ir tai, kad per pastaruosius metus gerokai pasikeitė mūsų klientų poreikiai. Be to, karantino metu ne vienai įmonei teko atsisakyti darbuotojams siūlomo sveikatos draudimo, kadangi svarbiausias verslo tikslas pandemijos metu tapo išlikti.
Kitos įmonės kaip tik nusprendė savo darbuotojams skirti daugiau dėmesio ir pasirūpinti jų sveikata. Nemaža dalis darbuotojų mažiau laiko skyrė apsipirkimams vaistinėje, bet rinkosi tą laiką išnaudoti gydytojų konsultacijoms ar aktyviai naudojosi psichologų paslaugomis“, – sako bendrovės asmens draudimo produktų vadovas Ronaldas Grizickas.
Tarp TOP prekių – maisto papildai
Per pirmuosius tris šių metų mėnesius gyventojai vaistinėse daugiausiai pirko maisto papildų – jiems teko 69,6 proc. visų sveikatos draudimo išmokų dalies, taip pat kraujospūdžio matuoklių (10,8 proc.), gydomosios kosmetikos (5,7 proc.), ibuprofeno (3,5 proc.).
„Maisto papildai nesitraukia iš populiariausių pirkinių sąrašo viršūnės – tai labai universali prekė, kuri ypatingai naudinga pandemijos metu, kuomet yra didesnis poreikis stiprinti savo organizmą ir imunitetą. Kraujospūdžio matuokliai taip pat dažnai figūruoja pirmosiose sąrašo vietose. Nenuostabu, nes, kaip žinome, tarp labiausiai paplitusių ligų Lietuvoje dominuoja širdies ir kraujagyslių susirgimai, tad gyventojai jaučia poreikį reguliariai matuoti savo kraujo spaudimą, o šiomis papildomo streso sąlygomis tai ypatingai aktualu“, – komentuoja R. Grizickas.
2020 m. sausio, vasario ir kovos mėnesiais gyventojų krepšelyje dominavo maisto papildai (44,9 proc.), gydomoji kosmetika (18,6 proc.), kraujospūdžio matuokliai (12,4 proc.), burnos higienos prekės (6,6 proc.).
„Kaip matome, be įprastai populiarių prekių pernai dominavo su grožiu ir išvaizda susijusios priemonės – tai gydomoji kosmetika ir burnos higienos prekės. Į penketuką taip pat pateko ir vaistai nuo peršalimo – pernai šis susirgimas buvo kur kas dažnesnis“, – tikina jis.
Vaistai nuo peršalimo – žiemą nereikėjo, pavasarį prireiks
„Gintarinės vaistinės“ Robertos Janulytės teigimu, pirmųjų 2021 metų mėnesių pirkinių krepšelis vaistinėje tikrai gerokai skiriasi nuo to, kas buvo pernai.
„Anksčiau populiariausiais šaltuoju metų sezonų buvę vaistiniai preparatai peršalimo ir gripo simptomams lengvinti užleido vietą kitoms prekėms. Natūralu, kad saugodamiesi nuo COVID-19, apsisaugojome ir nuo ūminių viršutinių kvėpavimo takų ligų, todėl gyventojams reikėjo mažiau tablečių ir gėrimų nuo peršalimo bei karščiavimo, priemonių gerklės skausmui malšinti. Tačiau pagal naujausius mūsų duomenis, situacija krypsta į kitą pusę – panašu, kad laisvėjant karantinui ir dažnai besikeičiant oro sąlygoms, daugiau peršalimo ligų turėsime įpusėjus pavasariui“, – aiškina vaistininkė.
Ji priduria, kad žmonės nuolat perka vaistus nuo skausmo ir uždegimo ar virškinimo sutrikimų – tai kiekvienos namų vaistinėlės pagrindas. Tačiau atėjus COVID-19 pandemijai, neregėto populiarumo sulaukė maisto papildai.
„Dabar jau aktyviai vykdoma vakcinacija nuo COVID-19, bet kai to nebuvo, vienintelė išeitis apsaugoti organizmą buvo laikytis visų saugumo priemonių ir stiprinti imunitetą, todėl dažnas gyventojas griebėsi papildų. Ši tendencija nemažėja ir šiandien, mat pavasarį žmonės taip pat linkę atsigręžti į savo sveikatą, organizmo poreikius bei grožį – pavasarį išauga susidomėjimas maisto papildais lieknėjimui bei vitaminais odai, plaukams ir nagams“, – akcentuoja R. Janulytė.
Apie BTA:
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2020 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2020 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 58 mln. eurų žalų.
Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima”