Šventinių pirkinių karštinė kasmet prasideda vis anksčiau. Stebima, kad daugiausiai apgulties, nelaukiant net „Juodojo penktadienio“ ar „Kibernetinio pirmadienio“, pastaruoju metu sulaukia internetinės prekybos vietos, o paskelbus apie specialias akcijas, pirkėjų srautai čia išauga keliskart. Siuntų tarnybos skelbia dviženklius prekių pristatymo augimo šuolius ir tikina, kad pirkti internetu – jau nebe pandemijos rezultatas, o tiesiog naujas pirkėjų įprotis.
Išaugęs siuntų skaičius liudija naujus vartotojų įpročius
Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ duomenys rodo, kad, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, siuntų skaičius augo visose Baltijos šalyse. Lietuvoje „Juodojo penktadienio“ savaitę siuntų skaičius, lyginant su savaite prieš tai, padidėjo 15 proc., o žvelgiant į praėjusius metus – kone trečdaliu (27 proc.). Latvijoje karštoji „Juodojo penktadienio“ savaitė siuntas augino 11 proc., o lyginant su 2020-ųjų patirtimi – net 61 proc. Estijoje tiek savaitės, tiek metų augimas siekė 14 proc.
Anot „Venipak“ vadovo Justo Šablinsko, skirtingas siuntų profilis rodo, kad vartotojai vis drąsiau įsigyja įvairias prekes, o tarp daugiausiai užsakymų sulaukusių klientų vardija kosmetikos, žaislų, dekoratyvinių apšvietimų, knygų ir kitų prekių ženklus.
„Stebime, kad vartotojų pasirinkimą pirkti internetu jau lemia ne tik pandemijos situacija. Pasikeitusi statistika liudija, jog susiformavo naujas įprotis, kuris žmonėms taupo laiką ir kitus resursus. Toks apsipirkimo būdas iš alternatyvaus pamažu tampa norminiu“, – teigia „Venipak“ vadovas.
Verslininkai neapsiriboja tik siuntų išvežiojimo paslauga: ieško pilno išpildymo
Pasak J. Šablinsko, pastarieji metai gerokai sustiprino ir pačią e-komercijos rinką – ji tampa profesionalesnė.
„Tarkime, siekdami gerinti vartotojų patirtį, verslininkai aktyviau naudojasi visapusišku užsakymo išpildymo arba fulfillment paslauga – tai yra siuntų tarnyboms atiduoda ne tik išsiųsti siuntas, bet ir jas saugoti, dokumentuoti, supakuoti ir tik tada pristatyti klientams. Juodojo penktadienio kontekste stebėjome, kad tokios paslaugos poreikis ūgtelėjo net 20 proc. bei tolydžio didėja toliau“, – pasakoja „Venipak“ vadovas.
Išaugęs „B2C“ (angl. Business to consumer) sektoriaus klientų srautas šiais metais skatina dar atidžiau spręsti paskutiniosios mylios logistikos iššūkius, tokius kaip siuntų kelio stebėjimas realiu laiku, pristatymo alternatyvų pasirinkimas, automatizuotų procesų diegimas.
Tuo tarpu daugiakanalės prekybos ekspertas ir verslo skaitmenizavimo konsultantas Jurgis Gylys teigia, kad ateityje uždavinių skaičius e-komercijos sektoriui tik didės, nes vartotojai iš jo tikisi tokio paties aptarnavimo kaip ir apsiperkant fizinėse vietose.
„Vartotojai jau seniai nebėra lojalūs vienam prekės ženklui, tad elektroninė prekyba priversta didinti pasirinkimo galimybes. „American Express“ duomenimis, net trečdalis vartotojų keičia tiekėją po vieno vienintelio prasto aptarnavimo atvejo, o 56 proc. nebesuteikia trečio šanso. Todėl konkuruodami tarpusavyje verslai priversti labiau atsigręžti į vartotoją bei kurti jiems geresnes patirtis. Tai užkuria dėsningą cikliškumą: kuo patirtis geresnė, tuo daugiau vartotojų linkę ją pakartoti“, – įsitikinęs J. Gylys.
Jo teigimu, apsipirkimas internetu vartotojus skatina planuoti iš anksto, nes būtina įvertinti logistikos trukmę, tačiau būtent dėl to ir kalėdinių dovanų pirkimas vyksta gerokai anksčiau nei būdavo įprasta prieš internetinės prekybos vajų.
„Nauji vartotojų įpročiai skatina prekybininkus atitinkamai planuodami išpardavimų kampanijas. Kadangi tos kampanijos yra orientuotos pritraukti naujų vartotojų, juodojo penktadienio prekybos apimčių augimą ir nulemia dalis, kurie laukė šitos kampanijos ir dalis, kuri buvo pritraukta naujai. Jau kelerius metus prekybininkai, su kuriais man tenka dirbti, įvardina tendenciją, kad tai, kiek prekyba augo kalėdinių pardavimų metu yra lygu kitų metų prekybos apimčių augimui – kreivė po išpardavimų mažėja neženkliai, nes vartotojai linkę reguliariai grįžti ir vėl ką nors įsigyti. Todėl verslui itin aktualu tampa ne tik vertinti klientų pritraukimo investiciją, bet taip pat matuoti ir visuminę kliento vertę“, – stebi daugiakanalės prekybos ekspertas ir verslo skaitmenizavimo konsultantas.
Rinka diktuoja siuntų bendrovių plėtrą
Stebėdami gerokai išaugusį siuntų poreikį ir vartotojų interesą daugiakanalėms paslaugoms, siuntų tarnyboms pastaruoju metu ieško efektyviausių būdų klientų lūkesčiams tenkinti.
„Norėdami atliepti rinkos pulsą ir išsiskirti iš bendro srauto, nuolat investuojame į siuntų pristatymo infrastruktūros plėtrą, skaitmenines technologijas. Pavyzdžiui, per pastaruosius praėjusius metus bekontaktis siuntų pristatymas į namus ar bekontaktės siuntos atsiėmimo galimybės „Venipak“ paštomatuose tapo neatsiejama mūsų teikiamų paslaugų dalimi. Be to, aktyviai rūpinamės savo darbuotojais ir investuojame į jų apmokymą bei tinkamų darbo sąlygų užtikrinimą – puikiai suvokiame, kad būtent kurjeris dažnai būna viso apsipirkimo patirties startas, todėl stengiamės, kad toji pradžia būtų kuo sklandesnė, malonesnė, teikianti vartotojui pasitenkinimą“.
„Venipak“ siuntų išvežiotojams siūlo ne tik tiesiogiai prisijungti prie jų komandos, bet ir išbandyti „Venipak“ Drive platformą, suteikiančią galimybę kurjeriu būti tada, kai turima papildomo laiko. Tai, anot J. Šablinsko, puikus puikiai pasiteisinęs dalijimosi ekonomikos pavyzdys, pritraukiantis vis daugiau jaunų žmonių išbandyti save šioje srityje.
Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB