Verslas

Jei samdomas buhalteris ar IT specialistas, kodėl neišsinuomoti personalo vadovo?

Rodos, dar visai neseniai įmonių vadovai suprato, kad nebūtina kurti naujos darbo vietos buhalteriui arba IT specialistui – tuos pačius darbus gali atlikti kur kas daugiau patyręs išorinis specialistas, kurio nereikia įdarbinti ar rūpintis jo kvalifikacijos kėlimu, išleisti atostogų. Šiandien lygiai taip pat į bendroves kelią skinasi nauja įmonės valdymo tendencija – išorinio personalo vadovo „nuoma“.

Kai sprendžiamas personalo vadovo poreikis

Besiplečiant verslui ir įmonei sėkmingai augant, atsiranda ir problemų, kurias išspręsti vadovas ne visada turi pakankamai kompetencijos, žinių bei laiko. Viena tokių sričių – personalo valdymas. Ar tikslinga kurti naują darbo vietą personalo vadovui? „Contactus“ vadovė Jurgita Jankuvienė teigia, kad neretai sukurdami naują „personalisto“ etatą, vadovai nukrauna nuo savo pečių funkcinius darbus, o daugelis strateginių klausimų taip ir lieka neišspręsti. Lietuvoje po truputį prigyja iš užsienio atkeliavusi tendencija – personalo vadovo nuoma, kuomet išorinis personalo vadovas imasi spręsti individualios situacijos problemas.

Klausimą, ar priimti naują darbuotoją, neseniai sprendė inžinerinių tinklų automatizavimo sistemas kurianti bendrovė „Eltalis“. „30 darbuotojų komanda – tai toks skaičius, kai jau reikia pradėti valdyti personalo resursus: vykdyti atrankas, teisingai organizuoti adaptacijos laikotarpį, kelti darbuotojų kompetenciją organizuojant mokymus ir pan. Tam reikia skirti laiko, kurio dažnai pritrūksta, todėl pradžioje galvojome galbūt įkurti naują darbo vietą. Visgi mums pasirodė patraukli galimybė samdyti išorinį specialistą. Šiandien jis padeda ne tik surasti ir atrinkti naujus darbuotojus, bet ir spręsti svarbius strateginius klausimus, susijusius su darbo efektyvumu, dirba su darbo užmokesčio sistemos kūrimu ir diegimu, konsultuoja vadovus personalo valdymo klausimais. Kol kas kalbėti apie ilgalaikius rezultatus, manau, anksti, nes bet kokiems pokyčiams įgyvendinti reikia laiko. Tačiau pirmieji teigiami požymiai jau matomi – vien tik tai, kad nauji darbuotojai įmonėje atsirado gana greitai ir sėkmingai integravosi į kolektyvą, jau yra geras rezultatas“, – apie įmonės personalo valdymą pasakoja vykdantysis direktorius Vidas Blaškys.

Įmonių problemos individualios ir kartu panašios

Nuotoliniu būdu dirbantis personalo vadovas įmonėms gali pasiūlyti įvairią patirtį ir kompetenciją, ieškoti individualių sprendimų priklausomai nuo įmonės turimų lūkesčių ir tikslų. „Vieno recepto, ar vieno vaisto nėra, tačiau problemos, su kuriomis įmonės susiduria labai panašios: darbuotojų kaita, maža darbuotojų motyvacija, darbuotojai nuolat prašantys padidinti atlyginimą, nepakankamas darbo efektyvumas ir netenkinantys rezultatai (pavyzdžiui, pardavimų)“, – pasakoja J. Jankuvienė. – „Dabar labai dažnai įmonės negali atsakyti į klausimą, kokia pas juos darbuotojų kaita procentais ar vienetais per metus, o tai yra labai tiesiogiai susieta su įmonės kaštais. Darbuotojų kaita įmonėms kainuoja labai didelius pinigus, ir ją suvaldžius atsiranda daugiau pinigų įmonėje, padidėja darbo efektyvumas ir darbuotojų pasitenkinimas. Su šia problema dirbančiam išoriniam personalo vadovui svarbu žinoti, ko įmonė tikisi, pavyzdžiui, sumažinti darbuotojų kaitą nuo 24 proc. iki 15 proc., o tada jau analizuoti realią situaciją, ieškoti darbuotojų kaitos priežasčių, galvoti žingsnius kaip tai padaryti ir imtis reikiamų veiksmų“.

Vidinis darbuotojas vs išorinis specialistas

Jei svarstote, kad pasipildžiusiai komandai reikalingas personalo darbuotojas, kuris padėtų suvaldyti nemažą darbuotojų skaičių, kaitą, motyvaciją ir kitus procesus, greičiausiai iškeliate klausimą, kas įmonei labiau apsimokėtų: vidinis ar išorinis darbuotojas? Tiek vidinis, tiek išorinis personalo vadovas yra tam tikra prasme dirbantis konsultantas, kaip krepšinyje žaidžiantis treneris. Abiem atvejais personalo vadovai turi turėti tikslus ir strateginius planus: nustatyti ir planuoti personalo poreikį, diegti veiklos vertinimo sistemą, kurti darbo užmokesčio sistemą, išsiaiškinti darbuotojų ugdymo poreikius ir organizuoti mokymus.

Visgi, kitaip nei vidinis darbuotojas, išorinis personalo darbuotojas nevykdo administracinių darbų ir daugiau savo laiko skiria tikslams pasiekti. Vadinasi, tokie paprasčiausi darbai, kaip naujo darbuotojo įdarbinimas ir kitų dokumentų pildymas, priskiriami administratorei ar kitam atsakingam asmeniui.

Išorinis personalo vadovas dirba nuotoliniu būdu, dažnai atvyksta į įmonę ir daugiausiai laiko skiria pokalbiams, bendravimui su vadovais. „Dažnai tenka matyti, jog personalo vadovui priskiriamas gaisrų gesintojo vaidmuo. Personalo vadovas yra tas, kuris turi padėti įmonės žmogiškuosius išteklius ir jų valdymą sustyguoti taip, kad tų gaisrų būtų kuo mažiau“.– pasakoja J. Jankuvienė.

Darbuotojai palankiau žvelgia į pokyčius

Vienas sudėtingiausių uždavinių išoriniam personalo specialistui – įgyti vadovo pasitikėjimą, mat paprastai naujas žmogus bando inicijuoti pokyčius, kurie susiję su įmonės strateginiais verslo tikslais.

Pokyčiai įmonėje paprastai nėra lengvai įgyvendinamas dalykas. „Darbuotojai išorinį personalo vadovą priima geranoriškai ir pozityviai, kaip ir darbuotojų pasitenkinimo tyrimus, kitus su personalo valdymu susijusius projektus, pavyzdžiui, vadovavimo kompetencijų tyrimus, darbo užmokesčio sistemos kūrimo projektus. Žinoma, sulaukiama ir pasipriešinimo. Svarbiausia, kalbėtis su visu įmonės personalu ir aiškiai komunikuoti apie numatomas naujoves, pokyčius. Darbuotojai turi aiškiai suprasti „kas jiems iš to“ (angl. WIN teorija – What‘s in it for me?), o kai žmogus aiškiai suvokia, kokia jam asmeniška nauda iš bet kokių pokyčių, jis lengviau juos priima“, – sako J. Jankuvienė.
Pranešimą paskelbė: Daina Leščinskienė, UAB „Adres“

Rekomenduojame
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Parašykite komentarą