Verslas

Išsaugoti kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektorių svarbu visai ekonomikai

Kūrėjai ir kultūros atstovai pandemijos pokyčius jaus dar ilgai – daugelis jų liko be pajamų šaltinių, nes tiesiogiai negalėjo vykdyti savo veiklos. Skatindama bendradarbiavimą tarp verslo ir kūrybinių ir kultūrinių industrijų, Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) kviečia teikti paraiškas priemonei „Kūrybiniai čekiai COVID-19“, o Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos (NKKIA) pirmininkė Živilė Diawara tikisi, kad ši iniciatyva padės gimti itin originaliems sprendimams.

„Išsaugoti kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektorių svarbu visai ekonomikai“, – teigia NKKIA atstovė.

Sektorius svarbus ekonomikai

Asociacija vienija skirtingas kūrybines ir kultūrines industrijas, kurių vienos pandemijos pasekmes pajuto itin skaudžiai, kaip renginių, kino ar scenos menų atstovai, o kitiems, jos mažesnės.

„Ateitis vis dar neaiški, todėl turime mąstyti apie visokias priemones, kaip išnaudoti tą potencialą, kad jis nedingtų ir per 15-20 metų sukurta sistema išliktų“, – atsidūsta Ž.Diawara.

Būtent NKKIA aktyviai dalyvavo „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ priemonės atsiradime.

„Norėjome įrodyti, kad šis kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektorius stipriai prisideda prie viso ekonomikos konkurencingumo, verslo vystymo ir aukštos vertės produktų bei paslaugų kūrimo. Todėl išsaugoti šį sektorių svarbu visai ekonomikai. Džiaugiamės dėl šios priemonės atsiradimo ir tikimės didelio pareiškėjų skaičiaus bei priemonės tęstinumo“, – viliasi asociacijos pirmininkė .

Atsirado nauji veiklos kodai

Ž.Diawara džiaugiasi, kad ši priemonė ir jos aprašai yra gerai išdirbti, konkretūs.

„Priemone pasinaudoti gali tiek kūrybinio sektoriaus įmonės, tiek apskritai visos mažos ir vidutinės įmonės, kurios nori taikyti netechnologines inovacijas, kurti aukštesnę pridėtinę vertę, taikyti rinkodaros ir dizaino sprendimus, kurie prisidėtų prie kilimo“, – teigia moteris.

Būtent įdirbis dėl šios priemonės prisidėjo ir prie papildomų Ekonominių veiklos rūšių klasifikatorių kodų atsiradimo.

„Tai privertė išjudinti šį opų klausimą, nes dažnai kūrybinės ir kultūrinės industrijos labai primityviai suprantamos, tad norime parodyti, koks didelis šis sektorius ir kaip jis plečiasi. Sąrašą praplėtėme, davėme pasiūlymus veiklos ir tikimės, kad toliau bendradarbiausime šiuo klausimu“, – teigia Ž.Diawara.

Pareiškėjams ji siūlo pagalvoti ne tik apie gaminio dizaino ar prekės ženklo dizaino pokyčius, bet pasinaudoti ir platesnėmis kūrybinių ir kultūrinių industrijų paslaugomis.

„Gal įmonė norėtų reklamuoti save sukurdama filmą? Gal net operą pastatytų? Norėtųsi kūrybiškumo ir platesnio mąstymo, kad gimtų kuo įdomesnių projektų. Tikiu, kad ši priemonė praplės kūrybiškumą, juk ne veltui jos pavadinimas – „Kūrybiniai čekiai“, – šypsosi NKKIA pirmininkė . – Taip pat verta kalbėti ne tik apie prekės ženklo, gaminių dizainą, bet ir dizaino sprendimus verslo procesuose, jų optimizavime. Tai gali būti platus panaudojimas, o jei trūksta idėjų – asociacija visuomet pasiruošusi pakonsultuoti.“

Milžiniškas susidomėjimas

LVPA pirmą rugpjūčio savaitę visus susidomėjusius priemone „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ kvietė sudalyvauti nuotoliniuose mokymuose, kur ekspertai pristatė paraiškų pildymo informaciją bei atsakė į kylančius klausimus.

Renginys susilaukė didelio susidomėjimo – užsiregistravo net pusketvirto šimto dalyvių iš kurių dalyvavo beveik 250.
Vebinare apie dizaino integralumą papasakojo ekspertas Algirdas Orantas, pačią priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ detaliai ir visapusiškai pristatė Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėjos pavaduotoja Monika Kemežytė-Vaitiekūnienė. Valstybės pagalbos reikalavimų subtilybes narstė Projektų vystymo ir vertinimo skyriaus vyresnioji ekspertė Rasa Mockutė.

Po mokymų net 65 proc. dalyvavusių atsakė ruošiantys paraiškas priemonei, o 32,5 proc. dar neapsisprendė.

Video įrašus galima peržiūrėti www.lvpa.lt.

„Sulaukėme daug klausimų, pavyzdžiui, ar ši priemonė tinkama tik gaminiams ir paslaugoms susijusioms su COVID-19 prevencija? Ne, tikrai ne, apraše nėra numatyta jokių ribojimų“, – teigia į seminaro dalyvių klausimus atsakinėjusi M.Kemežytė-Vaitiekūnienė.

Ji taip pat akcentavo, kad kol kas nėra numatyta paraiškų padavimo termino pratęsimo – priemonė itin populiari, todėl susidomėjusiems verta paskubėti.

Pranešimą paskelbė: Goda Leonavičienė, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą