Apie 97 proc. AB Rytų skirstomieji tinklai (RST) verslo klientų ir apie 35 proc. privačių klientų sąskaitas už suvartotą elektros energiją apmoka elektroniniais kanalais. Elektroniais kanalais iš privačių klientų surinktos įmokos sudaro apie 40 proc. visų RST gaunamų įmokų – tai rodo, kad šiuo būdu dažniau moka daugiau elektros suvartojantys klientai. Sparčiausiai elektroninių kanalų naudojimas populiarėja tarp fizinių asmenų. Jų skaičius per dvejus metus nuo 2008-ųjų išaugo 21 procentu. „Internetinės bankininkystės paslaugos tampa vis patogesnės naudoti, plečiasi jų spektras, keičiasi jaunosios mokančiųjų klientų kartos įpročiai. Interneto vartotojų skaičius kasmet sparčiai auga: šiuo metu jau 58 proc. visų 16-74 metų Lietuvos gyventojų naudojasi internetu. Tendencijos rodo, kad klientų, atsiskaitančių internetu, dar daugės – žmonės vertina elektroninių atsiskaitymų efektyvumą laiko ir lėšų atžvilgiu”, – sakė RST Elektros tiekimo direktorė Laimutė Milašauskienė. Pasak jos, klientai vis daugiau naudojasi paslaugomis telefonu, kurias teikia RST kontaktų centras. Todėl bendrovė didina ir jų spektrą ir pristato naujovę – galimybę paskambinus užsisakyti naują atsiskaitymo knygelę. „Kas mėnesį į mus kreipiasi apie 15000 klientų, prašydami naujų knygučių. Todėl sukūrėme sistemą, kuri centralizuoja atsiskaitymo knygelių pateikimą klientams, – pasakojo L. Milašauskienė. – Pasibaigus atsiskaitymo knygelei nebėra būtinybės vykti į klientų aptarnavimo skyrių – galima ją užsisakyti telefonu 1802 ir nemokamai gauti paštu. Knygelė išsiunčiama per dvi darbo dienas nuo užklausos gavimo”. Šiuo metu telefonu atsiskaitymo knygeles užsisako apie 10 proc. visų klientų – didžioji dalis gyventojų, įskaitant ir daugelį už paslaugas atsiskaitančių telefonu, knygelių prašo klientų aptarnavimo skyriuose. „Savo klientams visada primename, kad jiems skirta savitarnos svetainę „Mano elektra”, kurioje pateikiama ir 13 mėnesių saugoma visa su kliento elektros energijos vartojimu susijusi svarbiausia informacija – daugiau, nei yra atsiskaitymo knygelėje”, –kalbėjo L. Milašauskienė. Prie savitarnos svetainės prisijungę privatūs klientai gali gauti aktualią informaciją apie tarifus, peržiūrėti mokėjimų istoriją, rasti priskaičiavimus už elektros energiją, suvartotą bendroms reikmėms, atnaujinti savo kontaktinius duomenis, kad laiku gautų aktualią bendrovės informaciją. Verslo klientams savitarnos svetainėje yra galimybė deklaruoti elektros apskaitos rodmenis, gauti el. sąskaitas, peržiūrėti mokėjimų istoriją, nemokamai naudotis išplėstinėmis skaičiuotėmis. Daugiausiai elektroniniais kanalais už elektrą atsiskaitančių vartotojų yra Vilniaus regione: jie sudaro apie 49 proc. regiono gyventojų. Alytaus regione – apie 22 proc., Panevėžio ir Utenos regionuose apie 17 proc. gyventojų. Vilniaus regiono gyventojai dažniau renkasi atsiskaitymą didžiųjų bankų internetiniais kanalais, tuo tarpu kitų regionų gyventojai dažniau renkasi įmokų surinkėjus, priimančius įmokas grynaisiais pinigais – Lietuvos paštą, „Perlo” terminalus. RST klientai sąskaitas už elektros energijos suvartojimą gali apmokėti naudodamiesi internetinės bankininkystės paslauga Lietuvos bankuose ir kredito unijose, atsiskaityti mokamosiomos kortelėmis RST klientų aptarnavimo skyriuose. Įmokos grynaisiais pinigais priimamos Lietuvos bankuose, Lietuvos pašto, UAB „Perlo paslaugos”, UAB „Lietuvos Spauda” padaliniuose. Apie Rytų skirstomuosius tinklus: AB Rytų skirstomieji tinklai (RST) įkurta 2001 m., šiuo metu įmonė aptarnauja per 761 tūkst. klientų 34,8 tūkst. kv. km Lietuvos teritorijoje: Vilniaus, Panevėžio, Alytaus ir Utenos apskrityse bei dalyje Kauno ir Marijampolės apskričių. RST įmonių grupei priklauso antrinės įmonės: UAB „Elektros tinklo paslaugos”, UAB „Rytra” ir UAB „Tetas”.
Related Posts

Beužtekanti „Millo“ žvaigždė
2019 05 24
Verslo tvarumas – daugiau nei madinga grotažymė
2021 07 14