Verslas

Interjero dizainerė: mentorystė – puiki galimybė pradedant, plečiant verslą ar keičiant jo kryptį

Dažniausiai mūsų šalies verslininkai įsitvirtina Lietuvos rinkoje, o paskui siekia pristatyti savo produkciją ar paslaugas užsienyje. Vis tik „Autentiški interjerai“ įkūrėja, interjero dizainerė Aida Šniraitė, ilgą laiką besimokiusi ir gyvenusi Prancūzijoje bei Didžiojoje Britanijoje, savo internetinės dizaino studijos verslą iš karto pradėjo tarptautiniu mastu, o klientų pritraukimas Lietuvoje jai tapo tikru iššūkiu.

„Interjero dizaino verslą pradėjau vystyti daugiausia anglų kalba, o tuomet angliškai besivadinanti paslaugų svetainė natūraliai virtusi į interjero dizaino žurnalą ir atskirą verslo kryptį. Apie ją rašė JAV, Didžiosios Britanijos ir kitų šalių dienraščiai, tačiau nors ir patys pirmieji interjero dizaino klientai buvo Lietuvoje, net ir po 3 metų nesijaučiau įsitvirtinusi mūsų šalyje, nes 80 proc. daugiau projektų gaudavau Prancūzijoje“, – pasakoja A. Šniraitė

Norėdama sustiprinti savo verslą Lietuvoje, ji prisijungė prie VšĮ „Versli Lietuva“ inicijuojamos mentorystės programos, vykstančios Panevėžio bendradarbystės centre „Spiečius. Interjero dizainerei buvo reikalinga pagalba verslo plėtroje ir komunikacijos srityje, norėjosi sukurti aiškią strategiją. Be to, ji keitė verslo kryptį – pradėjo dirbti su svetingumo interjerais viešbučiuose ir restoranuose, tad teisinga bei kryptinga komunikacija buvo itin svarbi. Savo mentore ji pasirinko Rasą Kruopaitę-Lalienę, UAB „Projektai kitaip“ Strateginės komunikacijos partnerę. Mentorystė tarp Rasos ir Aidos prasidėjo neįprastu – karantino – metu. Nepaisant to, bendradarbiavimas stulbinamai greitai davė reikšmingų rezultatų.

Per karantiną susitikimai vyko nuotoliniu būdu

A.Šniraitė pasakoja, kad pradžioje, karantino metu, susitikdavo su mentore nuotoliniu būdu kartą per savaitę. Norėjosi, kad mentorystė įgautų pagreitį, nes darbų ir užsibrėžtų tikslų tikrai buvo daug. Vasarą susitikimai vyko rečiau, tačiau jai būdavo skiriami namų darbai, kuriuos Aida stengėsi kruopščiai atlikti.

„Buvo labai sunku, nes rezultatų apčiuopiamumas komunikacijoje yra lėtas, bet kai jis jau atsiranda– jausmas tikrai geras. Tad buvau apsišarvavusi kantrybe. Galėjau rinktis ir kitą kelią – samdyti specialistą ir nesukti sau galvos, bet manau, jog kiekvienas verslininkas turi pirmiau pats mokėti valdyti įrankį, kad vėliau galėtų paaiškinti samdomam specialistui, ko tikisi. Manau, mentorystė yra puiki pradžia pradedant, plečiant verslą ar keičiant verslo kryptį“, – patirtimi dalinasi interjero dizainerė.

Ji džiaugiasi, kad bendradarbiavimo su mentore Rasa metu atsirado aiškus planas ir pagal jį dirbti buvo gerokai lengviau, nei bandyti kažką daryti nežinomybėje.

Ką davė ir duoda programa?

Interjero dizainerė mentorystės programos pradžioje išsikėlė tikslą – išsigryninti žinutę, pagerinti žinomumą, matomumą ir įvaizdį internete, padidinti matomumą „Google“ paieškos sistemoje, plėsti klientų ratą.

„Vos prasidėjus mentorystei užsiminiau, kad apie mano studiją nerašo lietuviška spauda – tik užsienio. Rasos patarimų dėka pavyko pritraukti lietuviškos žiniasklaidos dėmesį, o ir toliau dirbame su šiuo iššūkiu. Susitikimų su mentore metu supratau, kad yra labai svarbu, kaip įmonė atrodo „Google“ paieškoje, kaip reikėtų komunikuoti žinutę klientui, kuo aiškiau apibūdinant veiklą“, – apie naudą pasakoja A. Šniraitė.

Labiausiai tinkamo verslo mentoriaus pasirinkimas

Mentorystės programoje savanoriškai savo žiniomis dalijasi patyrę įvairių sričių specialistai, o pradedantys ar augti norintys verslininkai turi atrasti sau tinkamiausią.

„Ieškojau žmogaus, kuris padėtų sudėlioti aiškų veiksmų planą ir kryptį, kur link turėčiau eiti, kad pasiekčiau užsibrėžtus tikslus, bei kaip paskirstyti jėgas, kad įmonė galėtų augti ir pati neperdegčiau su savo norais. Ieškojau žmogaus, kuris taip pat turėtų didelę verslo patirtį ir galėtų padėti ne iš teorinės pusės, o iš savo patirties. Pabendravus su keliais mentoriais, bendrą kalbą labiausiai radau su Rasa ir netrukus pradėjome dirbti“, – sako A. Šniraitė ir priduria, kad dviese lengviau, nes vienas lauke – ne karys.

Rasa Kruopaitė-Lalienė turi ilgametę patirtį komunikacijos bei rinkodaros srityse. Ji dirbo tokiose Lietuvos įmonėse kaip „Philip Morris Lietuva“ (tarptautinė tabako gamybos įmonė), VST (elektros skirstymo operatorius), Lietuvos paštas. Įmonėse Rasai tenkančios atsakomybės – vidinė, išorinė bei socialinių medijų komunikacija, rinkodara, socialinė atsakomybė. Ji pati dirbo ir įgyvendino žinomumo bei įvaizdžio strategijas vienose iš didžiausių organizacijų Lietuvoje. Sukaupta patirtis mentorei leido profesionaliai padėti Aidai plėsti savo verslą, didinti žinomumą ir teisingai komunikuoti tiek socialiniuose tinkluose, internete, tiek susitinkant gyvai su partneriais bei klientais.

Kodėl mentorystė?

Komunikacijos specialistė džiaugiasi, kad atėjo laikas, kai savo žiniomis ir patirtimi galinti pasidalinti bei taip padėti augti kitiems, tapti stipresniais ir brandesniais.

„Tikiu, kad dalindamasis su kitais savo žiniomis, patirtimi, kontaktais pati gaunu dar daugiau. Tai procesas, kuriame laimi abi dalyvaujančios pusės. Mentorius man – tai lyderis, kuris padeda kitam atskleisti jo potencialą, nukreipia teisinga linkme ir taip siekia, kad jo kolega augtų profesinėje srityje ir net pralenktų savo mentorių. Tikiuosi, esu Aidai naudinga, galėdama padėti jaunai, gabiai bei turinčiai puikų išsilavinimą interjero dizainerei auginti savo verslą“ – kalba R. Kruopaitė-Lalienė.

Jau po kelių mentorystės mėnesių A. Šniraitė pasirašė naujus ilgalaikius kontraktus su Lietuvos klientais, įsitraukė į verslo ryšių ir rekomendacijų organizaciją BNI, užmezgė naudingų ryšių pačioje VšĮ „Versli Lietuva“. Mentorystė dar tęsiasi, o visi atlikti žingsniai jau duoda rezultatus – naujus klientus.

Pranešimą paskelbė: Jolita Mažeikienė, VšĮ „Versli Lietuva”

Parašykite komentarą