Verslas

Įmonių katalogai ir jų nauda

Smulkių ir vidutinio dydžio įmonių vadovai neretai sulaukia skambučių iš internetinių įmonių katalogų vadybininkų. Pastarieji siūlo reklamos paslaugas kataloge, žinoma, už tam tikrą mokestį. Nauda yra išties nemaža: kataloge suteikiama galimybė aprašyti savo paslaugas išskiriant įmonę ir jos veiklą iš konkurentų. Tačiau kai kurie vadovai suabejoja, ar katalogai padeda sulaukti tikslinių klientų?

Pirma, norint, kad UAB reklama būtų efektyvi, reikia perprasti Lietuvos interneto lankytojų paieškos įpročius. Žmogus, ieškodamas tam tikros prekės ar paslaugos, paieškos langelyje pirmiausia suveda tam tikrus raktažodžius. Gerai, jei tie raktažodžiai suvesti ir įmonių kataloge aprašant savo paslaugas, o jei ne, klientų srautas būna gerokai mažesnis. Interneto vartotojai tam tikros UAB reklamą įmonių kataloguose pirmiausia gali pamatyti ir tada, kai į paieškos laukelį suveda konkrečios įmonės pavadinimą – tuomet įmonių katalogas išmeta rezultatus, susijusius su konkrečia įmone, ir tie rezultatai paieškos sistemoje yra netgi kiek aukščiau nei pačios įmonės tinklalapis, kuris yra apleistas ir seniai beatnaujintas.

Kiekviena perspektyvi ir norinti daugiau uždirbti įmonė turėtų skirti pakankamai dėmesio savo klientams internete, nes jie paprastai ir sudaro didesniąją dalį klientų. Lietuvos UAB ar kitų tipų įmonės renkasi paprastesnį ir dažnai pigesnį būdą reklamuotis įmonių kataloguose. Taigi, kaip minėta, aukščiausiose paieškos sistemos pozicijose gali atsidurti ne įmonės interneto svetainė, bet nuorodos į įmonių katalogus. Gerai tai ar blogai, jau reikia spręsti konkrečios įmonės vadovybei.

Įmonių katalogai gali pasitarnauti kaip vienas iš optimizacijos būdų – jie gali suteikti atgalinę nuorodą į tam tikros UAB internetinį tinklalapį ir ten nukreipti potencialius klientus. Tačiau reikėtų stebėti, kad nuoroda, vedanti į tinklalapį, būtų aktyvi, veiktų, antraip klientų srautas tikrai sumažėja, kaip sumažėja įmonių katalogo teikiama nauda. Kataloguose apie tam tikrą įmonę pateikiama visa pagrindinė informacija, taigi įmonės vadovybės ir darbuotojų reikalas, kaip jie ją išdėlioja ir pateikia, kas atrodo svarbiausia, o kas – mažiau svarbu, kiek paslaugų aprašymus reikia detalizuoti, o kiek – sukonkretinti.

Parašykite komentarą