Verslas

Greitųjų vartojimo kreditų asociacijos atsakas bankams ir Seimui

Pastaruoju metu plečiantis greitųjų kreditų verslui sunerimo kitos panašaus pobūdžio paslaugas teikiančios institucijos bei Seimo nariai. Žiniasklaidoje nuolat šmėžuoja aktualijos apie tai, kad greitųjų kreditų bendrovės siekia žmones įtraukti į skolų liūną. Ši paslauga lyginama su narkotikais, vėžiu, kilpa ant kaklo ir pan. Lietuvos greituosius kreditus teikiančių bendrovių iniciatyva įsteigta nauja greitųjų vartojimo kreditų asociacija (GVKA) duoda atsaką į tokius pasisakymus. Greitųjų kreditų bendrovių tikslas – palengvinti problemų sprendimą. „Mes primygtinai neskatiname imti trumpalaikių paskolų, tiesiog suteikiame galimybę nenumatytomis aplinkybėmis operatyviai gauti pinigų – prisitaikome prie visuomenės poreikių ir interesų. Stengiamasi sukurti tokias sąlygas, kad pinigus gauti būtų paprasta, kad žmogui nereikėtų lakstyti po įstaigas, rūpintis dokumentais ir pan. – siūlome alternatyvą”, – tvirtina GVKA valdybos pirmininkas Vilmantas Midvikis. Negrąžintinos paskolos, nemokūs asmenys greitųjų kreditų bendrovėms nenaudingi. V. Midvikis, paklaustas apie vadinamas „blogąsias” paskolas ir apie jas žiniasklaidoje vyraujančius atsiliepimus, konstatuoja, kad negrąžinti kreditai daro žalą verslui, o ne atvirkščiai (kaip dauguma mano). „Trumpalaikių kreditų bendrovės dėmesį skiria tam, kad žmonių sąmonėje formuotų suvokimą, jog skoliniesi tik tada, kai žinai, jog sugebėsi grąžinti. Mes už patį klientą nuspręsti negalime. Jis visada turi pasirinkimą – imti greitąjį kreditą ar – ne”, – teigia GVKA valdybos pirmininkas. Anot jo, bendrovės pasiūlo sprendimą, kuris yra klientui arba priimtinas, arba nepriimtinas. „Jokiu būdu neraginame imti paskolų, neperspėdami apie grąžinimo procesą, sankcijas, gresiančias nemokiems klientams”, – sako V. Midvikis. Greitųjų kreditų bendrovės siekia apsidrausti nuo „blogųjų” paskolų – jau yra įdiegta Lietuvoje unikali, realiuoju laiku veikianti, mokumą vertinti skirta sistema „Greitųjų vartojimo kreditų biuras”. Sistemą administruoja GVKA. „Bankai turi savo uždarą sistemą. Panašios sistemos trūko ir greitųjų kreditų veiklai vystyti. Įdiegta programa siekiama išvengti negrąžinamų paskolų bei apsaugoti klientus nuo nereikalingų problemų”, – tvirtina už IT kryptį asociacijoje atsakingas Juozas Rupšys. Greitųjų kreditų bendrovės, atsižvelgdamos į klientų poreikius, norėdamos išvengti nemokių asmenų ir sukčiavimų, siekia šviesti visuomenę. Pasak V. Midvikio, labai svarbu, kad ne tik greitųjų kreditų bendrovės teiktų garantuotas paslaugas, bet ir žmogus privalo jausti atsakomybę bei saugoti savo teises. Visa aiškiai pateikta informacija apie paskolų išdavimą, grąžinimą, delspinigius ir abiejų šalių įsipareigojimus yra lengvai prieinama bet kuriam vartotojui. Norintiems pasinaudoti greituosius kreditus teikiančios bendrovės paslaugomis greitųjų vartojimo kreditų asociacijos specialistai pataria: 1. Atidžiai perskaitykite sutarties sąlygas. Jei kilo neaiškumų, drąsiai kreipkitės šaltinyje (internetinėje svetainėje, skelbime, bendrovės buveinėje ar kt.) nurodytais kontaktais. 2. Tiksliai paskaičiuokite, kokios sumos Jums reikia: neimkite didelės paskolos, jei abejojate, ar galėsite grąžinti. 3. Griežtai nusistatykite terminą, kada privalote grąžinti paskolą, t.y. jei nespėsite laiku grąžinti skolos, bus skaičiuojami delspinigiai – įvertinkite, ar galėsite juos sumokėti. 4. Nepatikėkite savo asmens duomenų nepažįstamiems ar nepatikimiems žmonėms. 5. Pametę asmens dokumentus, nedelsdami praneškite apie tai policijai ar kredito bendrovei. 6. Saugokite visus savo asmeninius duomenis: PIN kodus, slaptažodžius ir kt., t.y. nelaikykite jų piniginėse, nesiuntinėkite elektroniniu paštu ir pan.

Parašykite komentarą