Verslas

Geriau nei prieš pandemiją – įmonės itin aktyviai dovanoja dovanas, vienai skiria 30-50 eurų

Pandemija suteikė naują kvėpavimą verslo dovanų rinkai – praėjusiais metais visos įmonės, o šiemet – didelė dalis jų atsisakė kalėdinių vakarėlių. Vietoj to verslas ir įvairios įstaigos ėmė siųsti dovanas klientams, verslo partneriams, darbuotojams ir jų vaikams. Vienai dovanai dažniausiai skiriama apie 30-50 eurų.

Siunčia į namus

„Įmonės pasiilgo tikro ryšio su savo klientais bei verslo partneriais – elektroniniai sveikinimai ir bendravimas internetu neatstoja tradicijos artėjant šventėms įteikti fizinę kalėdinę dovaną“, – sako Asta Matulevičienė, UAB „Resursų centras“, dirbančios su prekės ženklu „Skani tradicija“, vadovė.

Iki pandemijos populiariausios būdavo dovanos kolektyvams, siunčiamos į biurus. Šiemet, kai nemaža dalis verslo ir įtaigų perėjo dirbti hibridiniu būdu, dažniau sveikinami individualūs asmenys. Taip pat neretai dovanos siunčiamos ne į darbą, bet į namus.

Ši tendencija pakoregavo ir pačias dovanas – jei anksčiau buvo ieškoma didelių rinkinių ar produktų, tinkančių visam kolektyvui, šiemet dažniau pageidaujama mažesnių – vienam žmogui ar šeimai tinkančių variantų.

Sveikina darbuotojus

Per pandemiją sustiprėjo tendencija dovanoti dovanas darbuotojams. Praėjusiais metais darbdaviai tokiu būdu stengėsi neprarasti ryšio su iš namų pradėjusiais dirbti darbuotojais. Taip pat dovanos pakeitė kalėdinius vakarėlius, kurie dėl karantino pernai apskritai negalėjo vykti, o ir šiemet neretai atidedami.  

„Šiemet labai populiaru sveikinti pasiskiepijusius darbuotojus – visą vėlyvą vasarą ir rudenį intensyviai pakavome tokius dovanų rinkinius“, – pasakoja A. Matulevičienė.

Tradicija sveikinti darbuotojus su Kalėdomis išliko ir šiemet. Taip elgiasi net ir tos įmonės, kurios rengia kalėdinius renginius.

„Darbuotojų trūksta, todėl įmonių vadovai stengiasi pamaloninti savo kolektyvus. Metų pabaiga ir didžiosios šventės – puiki proga parodyti, kad darbuotojai yra vertinami, sustiprinti su jais ryšį. Ypač, kai dauguma įmonių ir toliau dirba hibridiniu būdu“, – sako dovanų ekspertė.

Skiria keliasdešimt eurų

Kokius biudžetus šiemet įmonės skiria kalėdinėms dovanoms, ar jie paaugo lyginant su ankstesniais metais?

„Dažniausiai mums tenka ruošti sveikinimus, kai vienai dovanai išleidžiama nuo 30 iki 50 eurų. Žinoma, būna ir paprastesnių, ir itin prabangių pageidavimų. Ši vienai dovanai vidutiniškai skiriama suma per keletą pastarųjų metų reikšmingai nepakito“, – sako A. Matulevičienė.

Už tokią sumą dažniausiai ruošiami kokybiškų skanėstų ar kitokių dovanų rinkiniai, priklausomai, kam dovana skiriama – vienam asmeniui ar keletui žmonių.

Pirmenybę teikia maistui ir gėrimams

„Pandemija mums priminė, kas šiame pasaulyje svarbiausia – tai sveika ir laiminga šeima, artimieji, draugai ir kolegos. Todėl maisto rinkiniai, tinkantys dalintis, – populiariausia šių metų kalėdinė dovana“, – pasakoja įmonės vadovė.

Įvairus gurmaniškas maistas, gėrimai ir skanumynai populiarūs ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Tyrimai rodo, kad tokias dovanos nori gauti didžioji dalis darbuotojų bei verslo partnerių. „Cartwright & Butler“ Jungtinėje Karalystėje surengta apklausa parodė, kad 49% apklaustųjų kaip sveikinimą iš įmonės labiausiai norėtų gauti maisto ir gėrimų. Tai gali būti pintinė su maistu, šokoladas ar alkoholiniai gėrimai.

Antroje vietoje pagal populiarumą – dovanų čekiai (47%), kiek mažiau apklaustųjų apsidžiaugtų gavę technologinius įrenginius (28%) ar įvairias namų apyvokos, raštinės prekes (27%). Panašius atsakymus surenka apklausos ir mūsų šalyje – iki 80% atsakiusiųjų pirmenybę teikia valgomoms dovanoms.

„Valgomos, skanios dovanos jau yra tapusios tradicija. Vėl prisimenami natūralūs, ilgamečiai gaminiai, močiučių receptai, tokie kaip obuolių ir vaisių sūriai, skilandžiai, šimtalapiai, įvairios užtepėlės. Arba ieškoma naujų skonių – pavyzdžiui, medaus su šaltyje džiovintomis uogomis, riešutais, netradicinių skonių šokolado ar neįprastų mums kepinių“, – vardija A. Matulevičienė.

Svarbu natūralumas ir tvarumas

Klimato pokyčiai nebėra tik mokslininkų perspėjimai – juos jaučia kiekvienas. Todėl nemaža dalis verslo įmonių kreipia dėmesį, kad gaminiai būtų ekologiški, natūralūs, o pakuotė – perdirbama.

„Susirūpinimas dėl poveikio žmonėms ir aplinkai šiemet aktualus kaip niekada anksčiau. Dėžutės, atvirutės, kaspinai, produktų pakuotės – visa tai, pageidautina, turi būti jei ne iš perdirbtų žaliavų, tai bent toliau tinkami perdirbti, – pastebi A. Matulevičienė. – Ir mus tai džiugina – juk per Kalėdas vien mūsų šalyje padovanojama milijonai dovanų. Kuo daugiau tvarių sprendimų – tuo mažesnis krūvis mūsų planetai“.

Daugiau informacijos:

Asta Matulevičienė, UAB „Resursų centras“ („Skani tradicija“) direktorė, tel. +370 617 29839, el. paštas info@skanitradicija.lt, www.skanitradicija.lt

Pranešimą paskelbė: Rita Saunorytė Norutienė, Komunikacijos agentūra „Chestnut“ (MB „Žydintis kaštonas“)

Parašykite komentarą