Nepakankama infrastruktūra, nesunorminti pasienio formalumai, ryšių technologijų spragos – tai logistikos kompanijos „GEFCO Grupė“ valdybos pirmininko Luco Nadalio akcentuojamos problemos, trukdančios Europos ir Azijos geležinkelių logistikai. Su jo iškeltomis įžvalgomis sutinka ir „GEFCO Baltic“ generalinis direktorius Martynas Keršys, atkreipiantis dėmesį į tai, kokia kryptimi galėtų plėtotis Baltijos šalių integracija į Eurazijos transporto sistemą.
Šendžene (Kinija) vykusioje Tarptautinėje logistikos ir transporto mugės forumo „Strateginė partnerystė 1520“ plenarinėje konferencijoje, skirtoje aptarti perkrovimo logistikos tarp Azijos ir Europos temai, L. Nadalis skaitė pranešimą, vardindamas ir 1520 zonos problemas. „1520” – tai Rusijos, Ukrainos, Baltijos šalių ir Kazachstano geležinkelio bėgių plotis milimetrais.
Atkreipdamas dėmesį į GEFCO Grupės patirtį Azijos rinkoje p. Nadalis patarė, kaip reikėtų sėkmingai susidoroti su didžiausiais sunkumais, susijusiais su Eurazijos geležinkelių logistika. Tarp problemų paminėta nepakankama infrastruktūra, nesunorminti pasienio formalumai arba ryšių technologijų spragos.
„Norint užtikrinti vientisą įvairių transporto būdų Eurazijoje integraciją, yra būtina imtis strateginių priemonių, tokių, kaip efektyvių transporto koridorių sukūrimas, uosto terminalų modernizavimas, perkrovimo centrų tinklo sukūrimas. Reikia pasitelkti pažangias duomenų apdorojimo technologijas. Visa tai supaprastintų geležinkelio prieigą prie uostų“, – akcentavo p. Nadalis.
„GEFCO Baltic“ generalinis direktorius M. Keršys įsitikinęs, kad galimybė kirsti pasienį, kai jis skaitmenizuotas, užtikrintų greitesnį ir sklandesnį susisiekimą geležinkeliais, prie jų prisijungtų daugiau Europos uostų.
„Visa tai sutrumpintų krovinių pristatymo laiką ir padidintų visų Baltijos šalių, taip pat ir Lietuvos, konkurencingumą pervežimuose tarp Europos ir Azijos. Infrastruktūra yra svarbiausias veiksnys, padedantis sėkmingai logistikos veiklai Eurazijos koridoriuje. Nors gyvename skaitmeniniame amžiuje, pasieniuose vis dar naudojami popieriniai dokumentai, tenka taikytis prie skirtingų reikalavimų, kuriems įgyvendinti reikalingas žmogiškasis kapitalas. Šių ir kitų reikalavimų suvienodinimas tarp šalių padėtų pakelti greitų ir efektyvių geležinkelio jungčių tarp Europos ir Azijos konkurencingumą“, – sako M. Keršys.