Transportas

„GEFCO Baltics“: Baltijos šalių logistikos sektoriui įtakos turės degalų kainos ir „Mobilumo paketas“

GEFCO, viena iš pasaulio lyderių daugiamodalių tiekimo grandinių sprendimų srityje ir Europoje pirmaujanti automobilių logistikos įmonė, prognozuoja, kad šiais metais Baltijos šalių logistikos sektorius toliau sparčiai plėsis, o rinką performuos skaitmeninimu pagrįstos inovacijos. Visgi pramonė susidurs su keliomis sunkesnėmis užduotimis ir iššūkiais, mat, padidės degalų išlaidos ir bus juntama taip vadinamo Mobilumo paketo įtaka.

Didžiausi iššūkiai Baltijos šalių logistikos rinkoje 2020 m. – degalų sąnaudos ir Mobilumo paketas

Vienas iššūkių, su kuriais šiemet susidurs logistikos rinka, – didesnės degalų sąnaudos. Per pastaruosius 12 mėnesių degalų kaina išaugo 3.36 %, ir tai, tikėtina, padidins ne tik degalų priemokas, bet ir transporto sąnaudas. „Matome, kad šie pokyčiai paveiks ne tik mūsų verslą, bet ir kitas pramonės šakas, turės įtakos žemės ūkiui, viešajam transportui, prekybai degalais“, – pabrėžia Andrejus Rubininas, „GEFCO Baltic“ pardavimo ir rinkodaros vadovas.

Mobilumo paketas (vadinamasis taisyklių rinkinys, kuriuo siekiama reguliuoti ES transporto pramonę) neabejotinai atsidūrė pramonės dalyvių dėmesio centre. Baltijos šalių importuotojams, eksportuotojams bei prekybininkams jis gali atsiliepti teigiamai ir padidinti transporto prieinamumą bei lemti mažesnius tarifus Vidurio Europos ir Baltijos šalių prekybos keliams. Antra, sprendimai dėl tranzito srautų tarp Europos ir NVS šalių, apimantys krovinių perskirstymo (angl. „cross dock“) operacijas, gali tapti patrauklesni: gabenant į Baltijos šalis sumažės pirminio etapo sąnaudos. Įmonės, kurios verslo Europoje atsisakys, galbūt persiorientuos į skirtingas rinkas, padidindamos turimų transporto priemonių parkų pajėgumus.

Deja, Mobilumo paketas turi ir įvairių trūkumų, kurie turės įtakos ir Baltijos šalims. Iš tiesų, Baltijos šalių antrosios šalies logistikos modelio (2PL) vežėjai bus mažiau konkurencingi, palyginti su jų kolegomis iš ES nepriklausančių šalių. Gali sumažėti vykdomų operacijų skaičius, o tarpvalstybiniai prekybos srautai – būti prarasti, nes ne ES vežėjai nebus reguliuojami pagal ES institucijų įgyvendinamą Mobilumo paketą. Be to, tikėtina, kad kai kurios įmonės negalės aptarnauti savo klientų neįtraukdamos Rytų Europos vežėjų, o tai gali atsiliepti ekonomikai ir prekybai. Mažesnės periferinių šalių įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos gali nutraukti veiklą ir sumažinti reikalaujamus transporto pajėgumus, o didesnės – reaguoti įkurdamos naujų įmonių Vidurio Europoje.

Ši situacija gali turėti reikšmės ir visam „GEFCO Baltics“ transporto logistikos verslui, mat, nemažai Lietuvos vežėjų dirba Vidurio Europoje. Tai reikštų prastesnį turimų sunkvežimių panaudojimą arba didesnius tarifus. Kita vertus, poveikis „GEFCO Baltics“ sausumos logistikos verslui gali skirtis, nes verslo dalis, kuriai Mobilumo paketas turės įtakos, yra gerokai mažesnė, palyginti su kitais pramonės subjektais.

Skaitmeninimu ir įsigijimu pagrįstos inovacijos – GEFCO strategijos dalis

Skaitmeninimu ir pasirinktais įsigijimais pagrįstos inovacijos – pagrindinės GEFCO augimo strategijos dalys. GEFCO nuolat auga ir 2020 m. toliau tai darys sutelkdama dėmesį į svarbiausius aspektus – pagrindinius krovinius, integruotą logistiką, pramonės sprendimus ir inovacijas. GEFCO jau vykdo skaitmeninimu pagrįstus procesus, kurie keičia logistikos sektorių, o klientams suteikia naują vertę ir tampa geru pavyzdžiu kitiems pramonės dalyviams. Naujų transporto priemonių logistikos (angl. „Finished Vehicle Logistics“, FVL) srityje tai atliekama naudojantis „Moveecar“ – GEFCO ir išorės IT ekspertų sukurta skaitmenine platforma, kuri automobilių ir mobilumo sektoriaus dalyviams siūlo automobilių logistiką per visą transporto priemonės gyvavimo ciklą. Per tam tikrą laikotarpį ji bus įdiegta visame GEFCO tinkle.

Sausumos transporto srityje buvo nuspręsta įsigyti „Chronotruck“ – skaitmeninę krovinių vežimo keliais biržą, kuri, panaudodama patikimus algoritmus, paklausą priderina prie esamos pasiūlos ir šitaip supaprastina pristatymą siuntėjams ir vežėjams. „GEFCO Baltics“ jau prisijungė prie naujos platformos ir plečia savo paslaugas veikdama kaip potencialus vežėjas klientams, kuriems krovinius reikia pristatyti Europoje.

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą