Įmonės „GEFCO Baltic“ generalinis direktorius Martynas Keršys nurodo, kad, Europos Komisijai (EK) vis dar vertinant, ar Vokietijos noras taikyti minimalaus darbo užmokesčio normą užsienio valstybių sunkvežimių vairuotojams šalyje atitinka bendrijos taisykles, transporto ir logistikos įmones jau ėmė slėgti didesnė administracinė našta.
Vokietija šiuo metu yra sustabdžiusi, tačiau ne panaikinusi teisės aktų taikymą tranzitiniams kroviniams. O vežėjai, kurie vyksta tranzitu per Vokietiją, privalo atidžiai stebėti laiko grafikus ir atlikti vertinimus. Kai tik įmonės transporto priemonė įvažiuoja į Vokietiją, jie iškart turi pateikti apskaičiavimus, kiek laiko vairuotojas praleis šioje šalyje.
„Vokietijai naujai priėmus minimalaus darbo užmokesčio reglamentą, padidėjo transporto ir logistikos kompanijų administracinės išlaidos. Mes turime kur kas griežčiau kontroliuoti, kokie laiko intervalai numatyti darbo grafikuose ir koks laikas apskaičiuotas vairuotojams. Taip pat bet kuriuo metu, įvažiuojant į Vokietiją ir išvažiuojant iš šios šalies, privaloma pateikti informaciją apie apskaičiuotą laiką, t. y. apie tai, kiek laiko vairuotojas ketina praleisti šalyje“, – teigia „GEFCO Baltic“ direktorius Martynas Keršys.
Pasak „GEFCO Baltic“ vadovo, Vokietijos kontrolės sistema nėra aiški, ji kol kas dar tik diegiama. Todėl reikėtų atsakyti į klausimą: „Kaip tiksliai viskas bus kontroliuojama, vertinama ir apskaičiuojama?“
„Aš taip pat manau, kad Vokietijai bus iškelta ne viena byla, nes, mano įsitikinimu, šis įstatymas neatitinka Europos Sąjungos teisės aktų. Gali prireikti nemažai laiko dokumentams nagrinėti įvairiuose teismuose, kol pagaliau bus nuspręsta, ar šis reglamentas neprieštarauja Europos Sąjungos įstatymams. Iki to laiko visi subjektai turės atsižvelgti į naująją reguliavimo sistemą ir taikytis prie jos.
Mano manymu, laisvoji rinka yra geriausias būdas konkuruoti, o tokios kliūtys nepadeda pagerinti į klientą orientuotų paslaugų kokybės. Rinkos ir visuotinės konkurencijos veiksniai nulems, kas yra teisus, o kas klysta dabartinėje situacijoje“, – įsitikinęs Martynas Keršys.
Kaip pranešama, praėjusią savaitę Europos Parlamente (EP) diskutuota dėl Vokietijos noro taikyti minimalaus darbo užmokesčio normą – 8,50 euro už valandą – užsienio krovinių vežėjams, kertantiems Vokietijos teritoriją. EP nariai nesutaria šiuo klausimu, o EK toliau vertina, ar Vokietijos vyriausybės priimtas įstatymas atitinka ES teisės aktus ir ar jis taip pat gali būti taikomas tranzitiniams pervežimams.