Japonija – viena iš labiausiai ekonomiškai išsivysčiusių pasaulio šalių. Japonijos pramonės pagrindas yra aukštosios technologijos. Japonų pagamintos mikroschemos ir lustai, staklės ir gamybos linijos, kabeliai ir pramoniniai robotai vertinami ir perkami visame pasaulyje. Japonija tiekia techniką dideliems pramonės ir renovacijų projektams. Kaip atgabenti naują brangiai kainuojančią gamybos liniją iš tekančios saulės šalies į NVS šalis, pasakoja „AsstrA-Associated Traffic“ AG ekspertai – „AsstrA Wood and Paper Logistics“ specialistė Julija Negodovič ir Konteinerinių gabenimų skyriaus specialistas Sergej Gul.
„2018 m. lapkričio mėn. „AsstrA Wood and Paper Logistics“ komanda gavo iš vienos didžiausių Baltarusijos medienos apdirbimo įmonių užklausą dėl šlifavimo linijos atgabenimo iš Japonijos. Ši užklausa buvo išskirtinė dėl neįprasto gabenimo maršruto. Nors gabenimo maršrutu Japonija – Baltarusija paprastai gabenama nedaug krovinių, logistikos sprendimas buvo rengiamas pagal įprastą schemą. „AsstrA“ turi gamybos linijų gabenimo patirties, tačiau šis krovinys buvo ypatingas tuo, kad jį sudarė ir standartinės, ir negabaritinės dalys. Visa įranga buvo gabenama jūriniuose konteineriuose ir specialioje negabaritinių krovinių gabenimo įrangoje“, – pasakoja Julija Negodovič.
Sergej Gul pasakojo, kad atsižvelgiant į pristatymo terminus buvo galima naudoti bet kokį transportą, todėl Klientas pasirinko gabenti mišriu transportu – jūromis iki uosto Lietuvoje, o paskui kelių transportu nugabenti į Baltarusiją. Tai leido gerokai optimizuoti bendras logistikos išlaidas – to siekia kiekvienas verslas.
„Pirmas žingsnis buvo tuščio konteinerio atgabenimas į siuntėjo fabriką. Sutartu laiku siuntėjas gavo reikalingą konteinerį, į kurį turėjo sukrauti visą siunčiamą įrangą. Visą pakrovimo ir konteinerio pristatymo į Nagojos uostą procesą prižiūrėjo jūrų linijos agentas, su kuriuo bendrovę „AsstrA“ sieja ilgalaikė ir patikima partnerystė. Laivu šlifavimo linija buvo laiku pristatyta į Lietuvos uostą. Baigiamuoju pristatymo galutiniam gavėjui etapu krovinys buvo gabenamas kelių rūšių transportu: standartiniai konteineriai – konteinerius gabenančiais sunkvežimiais, negabaritinės dalys – geležinkeliais.
Negabaritinės dalys uoste buvo perkrautos iš 40’ Flat rack konteinerių, skirtų gabenti tokius krovinius jūromis, ant geležinkelio platformų. Tai gerokai supaprastino leidimų gavimo ir gabenimo procesą. Krovinys iš uosto į paskirties vietą buvo pristatytas per 5 darbo dienas. Viską pavyko sėkmingai įgyvendinti, nes perkrovimo procesas vyko greitai ir sklandžiai, o visą gabenimo eigą prižiūrėjo ir visą gabenimo maršrutą stebėjo patikimi ir patyrę kompanijos „AsstrA“ partneriai“, – tęsia Sergej Gul.
Julija Negodovič pasakojo, kad sklandžiai praėjo ir tranzito dokumentų įforminimo procedūra. Šiokių tokių problemų krovinio tranzito procedūrų įforminimui sukėlė tai, kad buvo perduota neišsami informacija apie krovinį.
„AsstrA komandai pavyko ypač skubiai surinkti trūkstamus dokumentus, kurių reikalavo Baltarusijos muitinė. Krovinio vertė buvo labai didelė ir Klientui išskirtinai svarbus buvo krovinio gabenimo patikimumas ir saugumas. Todėl „AsstrA“ Klientas pasinaudojo ne tik visomis kompleksinėmis transporto ir gabenimo paslaugomis, bet ir priedo pasirinko krovinio draudimo paslaugą. Projektui pasibaigus galima tvirtai pasakyti, kad laikantis visų KPI nestandartinio krovinio pristatymas gana retai naudojama gabenimo kryptimi buvo nepriekaištingai suplanuotas ir saugiai bei laiku pristatytas“, – apibendrina Julija Negodovič.
Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG