Transportas

Elektromobilio įkrovimas namuose – kaip?

Elektromobiliai Lietuvoje kaip ir visoje Europoje vis labiau populiarėja. Labiausiai tam įtaką daro galimybė sutaupyti, ekologiškumas bei elektromobilių savininkams suteikiamos privilegijos (pvz., galimybė važiuoti A juosta ar parkuotis tam tikrose vietose nemokamai). Vis daugiau žmonių domisi galimybe išbandyti elektromobilius bei sužinoti kuo daugiau. Tad šiandien pasidomėjome elektromobilių įkrovimo subtilybėmis ir ypatingai įkrovimu namuose.

Kalbant apie elektromobilius, galima girdėti teiginius, jog elektromobilius galima įkrauti visur kur yra elektra. Dažniausiai jie įkraunami specialiose greito įkrovimo stotelėse, dėl kurių tinklo plėtros džiaugiasi elektromobilių savininkai. Visi didieji miestai turi bent po kelias tokias įkrovimo stoteles, daugelis naujos statybos biurų pastatų taip pat yra numatę vietas elektromobiliams įkrauti. Tačiau visos tos vietos gali būti „nepakeliui“ arba užimtos kuomet prireikia, ar net sugedusios (pasitaiko ir taip).  Todėl visi akcentuoja būtinybę turėti galimybę įkrauti elektromobilį ten, kur jis praleidžia daugiausia laiko nenaudojamas –  t.y. namuose.

Lėtas ir greitas elektromobilio įkrovimas namuose

Yra du būdai įkrauti elektromobilį namuose: lėtasis ir greitasis. Lėtasis – kuomet naudojamas schuko įkrovimo kabelis (suomių. schuko latauskaapeli), o greitasis – kuomet namuose įrengiama įkrovimo stotelė.

Schuko įkrovimo kabelis yra nešiojama krovimo stotelė – specialus kabelis, kuruos galima krauti elektromobilį iš paprasčiausios namuose esančios rozetės. Jis turi specialų adapterį ir konverterį, kuris leidžia įkrauti elektromobilį.  Tačiau ne veltui šis krovimo būdas vadinamas lėtuoju – paprastai namų kištukinio elektros lizdo įrengtoji galia siekia vos 2,5 kW, vadinasi, populiariausių elektromobilių turinčių 25 kWh talpos bateriją (pvz., Nissan Leaf, Fiat 500e, BMW i3, ar Volkswagen e-Golf) pilnai įkrausite per 10 valandų. Tai yra nemažas laiko tarpas, toks krovimas patogus ir veiksmingas nebent naktį, o ne grįžus namo kavos ar pietų pertraukėlei.

Visgi, nepaisant trūkumų, schuko įkrovimo kabelis yra tiesiog privalomas visiems elektromobilių savininkams. Tai atsarginis, avarinis laidas ir priemonė, galinti išgelbėti sunkioje situacijoje. Paprastai įkrovimo laidas būda elektromobilio komplektacijoje, tačiau įsigyjant naudotą transporto priemonę, jis gali būti ir dingęs. Jei laido nėra – jį galima įsigyti už maždaug 200-400 €.

Kitas, galbūt daugiau investicijų ir pasiruošimo reikalaujantis būdas – įsirengti namuose įkrovimo stotelę. Žinoma,  tai paprasčiausia nuosavuose namuose, bet  įmanoma ir daugiabučio požeminiame garaže. Įrengiant stotelę pagrindinis akcentas stotelės galia. Įprastiems mūsų gatvėmis riedantiems elektromobiliams įkrauti dažniausiai pakanka 11 kW stotelės. Tai optimalu ir atrodytų nedaug, tačiau reikia turėti omenyje, jog prie namo vartojamo elektros kiekio prisideda papildomi 11 kW. O kadangi skaičiuojamas momentinis suvartojimo kiekis, t.y. kiek vienu metu pajungta įrenginių, tai tampa labai svarbu. Pavyzdžiui, vienu metu kraunant elektromobilį bei įjungus du arbatinukus (2x2kW), jau gali būti pasiekiama riba standartiniuose namuose, kuriuose pajungtas 15 kw elektros įvadas. Iš kitos pusės, yra priemonių, kontroliuojančių šią situaciją ir leidžiančių be galvos skausmo pakrauti elektromobilį namuose įrengtoje stotelėje.

Parašykite komentarą