Viešojo transporto įmonės pastaruoju metu išmėgina daug naujovių – gamtinėmis dujomis, biodyzelinu varomus autobusus, kaimynų pagamintus troleibusus. Netrukus bus pasiūlyta dar viena alternatyva – tik elektra varomi miesto autobusai. UAB „Žiemgalos automobiliai” dar šiais metais planuoja pradėti tokių autobusų gamybą. Saugus keleiviams ir aplinkai Elektrinis autobusas (elektrobusas) – elektra įkrautomis baterijomis varomas autobusas, priklauso vadinamąjai naujos energijos autobusų kategorijai. Šiems autobusams gaminti naudojamos naujausios technologijos, kurios užtikrina saugumą ne tik keleiviams, bet ir aplinkai – nedaro jokio žalingo poveikio. Elektrobusuose elektros variklius maitina „Lithium 200 AH”. Bazinės komplektacijos elektrobusas, kuriame sumontuota 220 baterijų, gali nuvažiuoti 200 km. Naujos kartos elektra varomuose autobusuose gali būti komplektuojama ir iki 600 baterijų, kurių pagalba galima nuvažiuoti 500 km. Baterijoms įkrauti naudojama speciali baterijų įkrovimo stotelė, kuri aptarnauja šias transporto priemones. Sutaupyti galima milijonus Elektrinių transporto priemonių, tame tarpe ir elektrobusų gamybos rinkoje, lyderiauja Kinijos gamintojai. Šių metų pradžioje UAB „Žiemgalos automobiliai” pasirašė ketinimų protokolą su viena iš didžiausią patirtį elektrobusų gamyboje turinčia kompanija „GT Bus”. Šiuo metu lietuvių užsakymu jau kuriami naujo dizaino miesto tipo autobusų prototipai „GT Baltic”, kuriems taikomi ES reikalavimai. Vėliau jie bus surenkami Vilniuje, UAB „Žiemgalos automobiliai” gamybinėje bazėje. Patrauklus dizainas, jokio neigiamo poveikio aplinkai – šiems autobusams pranašaujama šviesi ateitis. Pritaikius modernias technologijas elektrobusų eksploatacija bus ypač ekonomiška. Elektrobusai 100 km nuvažiuoti gali vidutiniškai sunaudodami 30 litų. Tuo tarpu dyzeliniai arba šiuo metu labai populiarūs ekologiški „CNG” autobusai 100 km sunaudoja 140 litų ir daugiau. Per metus vieno tokio autobuso išlaidos kurui vidutiniškai siekia 170 tūkst. litų. Elektrobuso išlaidos energijos šaltiniui per metus vidutiniškai atsieina apie 38 tūkst. litų. Vieną dyzelinį arba „CNG” autobusą pakeitus elektrobusu vien tik kurui vidutiniškai per metus galima sutaupyti 130 tūkst. litų. Lietuvos didžiųjų miestų autobusų parkai turi virš 500 autobusų. Juos pakeitus elektrobusais per metus būtų sutaupoma daugiau kaip 65 mln. litų. Keičiasi nusistovėjusios normos Viso pasaulio šalių ekologijos specialistai jau eilę metų kartoja, jog užterštumas Žemėje greitai pasieks kritines ribas. Dėl to kils gamtos stichijos, kurios žmonijai pridarys milžiniškų nuostolių. Didžiausia tarša pasižymi transportas. Didieji pasaulio miestai jau dabar skendi išmetamųjų dujų debesyse. Žmonės kenčia nuo kvėpavimo ligų ir kitų susirgimų, kuriuos iššaukia aplinkos užterštumas. Todėl transporto priemonių gamintojai, nepaisydami didelių investijų, atsižvelgia į aplinkos taršą ir siūlo rinkoms naujoves – elektra varomas transporto priemones. Elektra varomos viešojo transporto priemonės jau keleri metai nėra naujiena visam pasauliui, išskyrus Europą. Kinija, JAV ar Pietų Korėja bei kitos šalys, kuriose degalų kainos yra mažesnės nei Lietuvoje, jau kuris laikas eksploatuoja elektrobusus. Tačiau, kaip rodo praktika, artimiausiu metu bus keičiamos nusistovėjusios ir Europos gamintojų tendencijos. Vis daugiau gamintojai skiria dėmesio ekologiškoms transporto priemonėms. Jau gaminami ne tik hibridiniai automobiliai, varomi įprastu kuru bei elektra. Ekonominiai skaičiavimai Miesto autobusų ir troleibusų kainų ir eksploatacijos išlaidų palyginimas: Nr. Transporto priemonės tipas Kaina (autobuso ar troleibuso) Lt, be PVM Kuro sunaudojimas Kaina Lt uz 1 km nuvažiavimą 1. Autobusai Dyzeliniai Euro-5 Mercedes Volvo Solaris nuo 655 000 iki 759 000 vid. 40l/100km 1,40 2. „CNG” Solaris Mercedes Volvo nuo 818 000 iki 948 000 vid. 70 m3/100 km 1,45 3. Troleibusai Solaris Škoda nuo 1 200 000 iki 1 500 000 — — 4. Elektrinis autobusas GT Baltic nuo 970 000 iki 1 200 000 70 kwh/100km 0,30