Verslas

EIMIN: Lietuva pagal Europos elektroninės valdžios lyginamąjį tyrimą – 6-oje vietoje

Lietuvos pasiekimai viešojo sektoriaus skaitmeninimo srityje dar kartą įvertinti Europos mastu. Atliktas elektroninės valdžios lyginamasis tyrimas (angl. „eGovernment Benchmark 2024“) rodo, kad mūsų valstybė priskiriama pirmaujančių šalių grupei pagal skaitmeninių viešųjų paslaugų teikimo kokybę: per metus jame pakilome iš 7-osios į 6-ąją vietą tarp 37 Europos šalių. 

„Didžioji dalis vertintų Lietuvos skaitmeninimo rodiklių viršija Europos Sąjungos vidurkį. Tad, stiprindami šią sritį ir gerindami viešųjų paslaugų kokybę, sulaukėme dar vieno tarptautinio įvertinimo. Tai rodo, kad, tobulindami viešąsias paslaugas verslui ir gyventojams, einame teisingu keliu ir aktyviai siekiame išsikelto aukšto tikslo per artimiausius keletą metų beveik visas valstybės institucijų paslaugas padaryti prieinamas skaitmeniniu būdu“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Kasmet atliekamas elektroninės valdžios lyginamasis tyrimas parodė, kad, surinkusi 86 balus iš 100 galimų, Lietuva patenka tarp pažangiausių Europos šalių – užima 6-ąją vietą. 

„Jau dabar Lietuvoje skaitmeninės viešosios paslaugos yra vienos labiausiai pažengusių visoje Europoje: jomis naudojasi apie 72 proc. 16–74 metų amžiaus grupės mūsų šalies gyventojų. Tobulindami šias paslaugas, norime, kad jos taptų dar patogesnės, modernesnės, skaidresnės ir tarptautiškesnės gyventojams ir verslui“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministrė Erika Kuročkina.

Atliekant elektroninės valdžios tyrimą, teikiamos skaitmeninės viešosios paslaugos analizuojamos pagal 4 pagrindinius kriterijus: orientaciją į vartotoją, skaidrumą, elektroninių paslaugų techninį pritaikymą ir tarpvalstybinių elektroninių paslaugų teikimą. Aukštesni balai rodo geresnius rezultatus, o žemesni – tobulintinas sritis. 

Aukščiausią rezultatą Lietuva pasiekė elektroninių paslaugų techninio pritaikymo srityje: jis siekė 94 balus. Ypač išsiskyrė Lietuvos pasiekimai šios srities skaitmeninimo įrašų (100 balų), elektroninių dokumentų (91 balas), iš anksto užpildytų formų (92 balai) ir elektroninio identifikavimo (94 balai) skiltyse. 

Derėtų akcentuoti elektroninio identifikavimo rodiklį, kuris ypač svarbus, teikiant patikimą ir efektyvią asmenų identifikavimo paslaugą. Jis, vertinant pagal ankstesnį tyrimą, padidėjo nuo 89 iki 94 balų. Europos Sąjungos valstybių narių šio eID rodiklio vidurkis – 71 balas.

Lietuva taip pat patobulėjo orientacijos į vartotoją srityje – šis aspektas įvertintas 94 balais. Joje Lietuva labiausiai pažengusi vartotojų palaikymo (97 balai) ir prieigos prie interneto (92 balai) srityse. Ankstesnių metų tyrime šis Lietuvos rodiklis siekė 93 balus.

Elektroninės valdžios lyginamajame tyrime dalyvaujančių 37-ių Europos šalių piliečiai vertino skaitmeninės valdžios paslaugas. Jie įvertino daugiau kaip 14 tūkst. viešojo sektoriaus interneto svetainių. 

Pagal šį tyrimą Europoje pirmauja Malta (97 balai) ir Estija (92 balai), taip pat Liuksemburgas (90 balų) ir Islandija (90 balų). Kiti lyderiai ES yra Suomija (88 balai), Lietuva (86 balai), Danija (85 balai). ES šalių rezultatų vidurkis buvo 76 balai.

Daugiau informacijos apie elektroninės valdžios lyginamąjį tyrimą galite rasti čia.

Pranešimą paskelbė: Saulius Šimkevičius, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija

Parašykite komentarą