Rūta Tamošiūnaitė ES pašto sektoriuje paslaugų teikimas tiek gyventojams, tiek verslui artėja prie galimybės gauti visas norimas paslaugas neužsukant į pašto skyrių Naujos technologijos sukuriamos kasdien, jos sparčiai atsiranda ir dar greičiau kinta. Vienas pagrindinių variklių šiai technologijų raidai yra siekis sėkmingai konkuruoti rinkoje. Šiuo tikslų vartotojai jau yra pripratinti prie technologijų ir savo gyvenimo be jų jau nebeįsivaizduoja: šiuolaikinės – informacinės – visuomenės dalyviai kasdienius savo gyvenimo procesus sieja su vis naujesnėmis žiniomis paremtais procesais ir technologijomis: rytinės naujienos internetiniuose dienraščiuose, darbotvarkės mobiliuosiuose telefonuose, gimtadienio sveikinimai elektroniniu paštu, o darbo susirinkimai per Skype (ir t. t.), todėl šios visuomenės kontekste veikiantys verslo subjektai jau nesvarstytinai turi taikyti informacines komunikacines technologijas. Europos Sąjungoje (toliau – ES) liberalizuojant (Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 97/67/EB, 2002/39/EB, 2008/6/EB) pašto paslaugų sektorių – valstybinę monopolinę sritį atveriant laisvai konkurencijai, kinta pašto rinkoje teikiamų paslaugų traktavimas ir organizavimas – paslaugos pritaikomos vartotojų poreikiams, norui gauti kuo daugiau paslaugų neišeinant iš namų, todėl ES pašto sektoriuje vis labiau populiarėja elektroninės paslaugos. ES universaliųjų pašto paslaugų teikėjai (toliau – UPPt) teikia analogiškas tradicines paslaugas, tačiau gan stipriai skiriasi modernių – elektroninių paslaugų (toliau – e. paslaugos) teikimo turinys ir apimtis. Pašto rinkos liberalizavimo procese dalis ES valstybinių paštų buvo privatizuoti (Austrijos, Belgijos, Bulgarijos, Danijos, Jungtinės Karalystės, Lenkijos, Nyderlandų, Pancūzijos, Švedijos, Vokietijos), visgi aiškios tendencijos ar privatus ar valstybinis UPPt teikia daugiau modernių paslaugų nėra. Žemiau diagramoje pateikta UPPt teikiamų e. paslaugų skaičius pagal ES šalis ir teikiamų e. paslaugų kiekio vidurkis. Populiariausios ES UPPt teikiamos e. paslaugos yra: elektroninių atsiskaitymų, informacijos paruošimo, registracijos pašto paslaugų teikėjo tinklalapyje, elektroninių sutarčių, elektroninės prekybos.