Verslas

Coca-Cola kvies paaukoti lėšų baltųjų lokių buveinei išsaugoti

Dėl stipraus klimato kaitos poveikio, atšilimas Arkties regione vyksta net du kartus sparčiau už pasaulinį vidurkį, o arktinis ledynas tirpsta stulbinamu 11 proc. per dešimtmetį greičiu. Tai kelia itin rimtą pavojų daugybei nuo ledyno priklausomų gyvūnų rūšių, tarp jų – ir baltiesiems lokiams. Prognozuojama, kad vasarą Arkties jūrą dengiantis ledas, ant kurio šie gyvūnai klajoja, medžioja ir dauginasi, gali išnykti jau su kita karta.

Visame pasaulyje garsi reklama

Tarp daugybės nykstančių rūšių išsaugojimo iniciatyvų, batųjų lokių ir jų arktinės buveinės išsaugojimu rūpinasi viena didžiausių ir labiausiai gerbiamų pasaulyje nepriklausomų gamtos išsaugojimo organizacijų Pasaulio laukinės gamtos fondas – WWF (World Wildlife Fund).
Nuo 2007 m. fondas bendradarbiauja su vienu didžiausių pasaulyje prekės ženklų Coca-Cola. Bendrovės dešimtmečiais kurtos reklamos su baltosiomis meškomis išpopuliarėjo visame pasaulyje. Šiemet WWF ir Coca-Cola startuoja naują jungtinę kampaniją „Arctic Home“ (arktiniai namai), kuria sieks didinti visuomenės suvokimą apie baltųjų lokių ateičiai gresiantį pavojų bei surinkti lėšų Arkties ledynams išsaugoti. Visų kampanijos šalių gyventojai bus turės galimybę prisidėti šiam tikslui paaukodami lėšų.

Per artimiausias kelias savaites kampanija startuos net šešiolikos Europos šalių rinkose, įskaitant ir visų trijų Baltijos šalių rinkas, ir truks trejus metus. Tikimasi, kad apjungus ekstensyvų WWF mokslinį tinklą ir laukinės gamtos išsaugojimo patirtį su Coca-Cola rinkodaros ekspertize ir resursais, pavyks atkreipti plačiosios visuomenės dėmesį į nepalankią baltųjų lokių situaciją ir į kampaniją įtraukti milijonus žmonių.

„Baltieji lokiai buvo labai svarbi ir mėgstama legendinių Coca-Cola reklamų, gyvuojančių daugiau kaip devyniasdešimt metų, dalis. Turėdami tokią stiprią sąsają su šiais gyvūnais norime prisidėti prie šviesesnės ateities kūrimo jiems ir jų natūraliai buveinei Arktyje. Pastaruosius kelerius metus bendradarbiavome su WWF – pirmiausia per Poliarinių lokių paramos fondą (Polar Bear Support Fund), o ne taip seniai – įgyvendinant „Arctic Home“ projektą Šiaurės Amerikoje. Labai džiaugiamės galėdami praplėsti partnerystę projekto rėmuose Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tikime, kad apjungus abiejų organizacijų stiprybes ir resursus mums pavyks sulaukti plačiosios visuomenės palaikymo ir įsitraukimo bei pasiekti kur kas geresnių rezultatų, nei galėtume tikėtis veikdami atskirai“, – sako Coca-Cola Korporacinių reikalų, ryšių su visuomene ir komunikacijos vadovė Baltijos šalyse Evelin Ojamets.

Skirs tris milijonus eurų

Artimiausius trejus metus truksiančiai kampanijai „Arctic Home“ Coca-Cola įsipareigojo trimis milijonais eurų. Projektas – nuo 2007 metų besitęsiančios globalios Coca-Cola ir WWF partnerystės, nukreiptos į vandens apsaugą, tvaraus žemės ūkio puoselėjimą ir Coca-Cola produktų gamybos metu išskiriamo anglies dioksido kiekio mažinimą, dalis.

Pirmą kartą Europoje daugiau kaip tris šimtus milijonų Coca-Cola pakuočių papuoš per Arktį su dviem savo jaunikliais keliaujančios baltosios meškos atvaizdas.

Visoje Europoje vykstančios reklaminės kampanijos metu surinktos lėšos bus skirtos Arkties ledynams išsaugoti – bendradarbiaujant su vietinėmis bendruomenėmis, valdžia ir gamtininkais, palaikant mokslinius tyrimus ir mažinant konfliktą tarp meškų ir vietinių gyventojų.

„Tai, kad bendradarbiaujant su Coca-Cola įgyvendinama kampanija atkeliavo į Europą yra puiku. Arktiniams baltųjų meškų namams kelia pavojų klimato kaita – jau su kita lokių karta gali iš viso išnykti vasarinis Arkties jūros ledas. Sparčiai mąžtant daugiamečiams Arkties jūros ledynams, baltiesiems lokiams vis sudėtingiau surasti pakankamai maisto sau ir savo jaunikliams. Tik veikdami kartu galime tikėtis darnių pokyčių. Mes įsitikinę, kad jeigu dabar visi veiksime išvien, mums pavyks išsaugoti baltųjų lokių gyvenvietę Arktyje“, – sako WWF Pasaulinis vadovas baltųjų lokių išsaugojimui Geoff York.

Lėšas skirs „paskutiniajam ledynui“ išsaugoti

2011 metais WWF ir Coca-Cola projektą „Arctic Home“ startavo Šiaurės Amerikoje ir per pirmuosius metus į fondą pritraukė daugiau kaip du milijonus JAV dolerių. Vartotojų sąmoningumas dėl poreikio apsaugoti baltųjų lokių gyvenvietę išaugo ženkliais 14 proc., nuo 38 iki 52 proc. Tačiau dabar yra pirmas kartas kai tiek daug skirtingų Europos šalių, kuriose veikia WWF ir Coca-Cola, susivienijo tokio plataus masto kampanijai ir sieks pakelti žinomumą ir pritraukti lėšų bendram tikslui.

Tarptautinės kampanijos „Arctic Home“ metu surinktos lėšos bus skirtos finansuoti projektus, orientuotus į baltųjų lokių ir jų natūralių buveinių išsaugojimą ir susijusiems dėl klimato kaitos kylantiems iššūkiams spręsti. Bus tyrinėjama „paskutiniuoju ledynu“ vadinama Grenlandijos ir Šiaurės Kanados teritorija, atliekami jos išsaugojimo planavimo darbai. Mokslininkai įsitikinę, kad šiame 1,4 milijonų kv. km. dydžio plote – daugiau nei kartu sudėtos Prancūzija ir Ispanija – jūrinis Arkties ledas išsilaikys ilgiau nei bet kur kitur.

Parašykite komentarą