Šalies prekybos centrų lentynas netrukus pasieks mėsos perdirbimo įmonės „Biovela” naujiena – ekologiška jautiena.
Pasak įmonių grupės „Biovela” vadovo Virginijaus Kantausko, ekologiškuose ūkiuose užauginti galvijai bus superkami ir skerdžiami grupei priklausančioje „Utenos mėsos” specialiai sertifikuotoje ekologinėje skerdykloje. Čia pat veiks ir sertifikuota ekologiškos mėsos perdirbimo linija.
„Lietuvoje būsime pirmoji mėsos perdirbimo įmonė, pasiūlysianti pirkėjams ekologiškos mėsos, todėl įmonė atsakingai prisiima misiją ugdyti ekologiškos mėsos vartojimą ir kurti rinką”, – sakė V.Kantauskas.
„Biovelos” grupė per septynis šių metų mėnesius Lietuvos rinkai ketina pateikti apie 120 tonų ekologiškos jautienos. Aprūpinus ekologiška mėsa Lietuvos pirkėjus, neatmetama galimybė eksportuoti šią produkciją į Latviją ir Estiją.
Planuojama, kad „Biovelos” ekologiška jautiena (sprandinė, nugarinė, mentė, kumpiai, išpjovos) šalies prekybos centruose bus pradėta prekiauti nuo gegužės mėn. pabaigos.
Pasak V.Kantausko, nors ūkininkai Lietuvoje jau kelis metus plėtoja ekologinę gyvulininkystę, tačiau vartotojai iki šiol neturėjo progos prekybos tinkluose nusipirkti ekologiškos mėsos.
Priežastis – mėsinius galvijus auginantys ekologiniai ūkiai iki šiol neturėjo kur jų parduoti, nes nebuvo nė vienos sertifikuotos skerdyklos. Todėl tiek ekologiniuose, tiek cheminiuose ūkiuose užauginti galvijai paprastai patenka į bendrą vartojimo katilą. Tuo tarpu ekologinę gyvulininkystę plėtojantys ūkininkai, nors ir gaudami didesnes ES išmokas, ekologinius galvijus priversti parduoti tik kaip visus kitus, už tai negaudami papildomos naudos.
„Šiuo metu mes kaip tik susitikinėjame su ekologinės gyvulininkystės ūkininkais, diskutuojame, kokios galėtų būti ekologinių galvijų supirkimo kainos, kad jos optimaliai tenkintų abi puses. Juolab kad turime atsižvelgti ir į prekybos tinklų sąlygas. Juk per juos ekologinė produkcija pasieks galutinį vartotoją, kuriam ekologinės mėsos kaina taip pat turės būti patraukli”, – sakė V.Kantauskas.
Jo vertinimu, mažmeninėje prekyboje ekologinė mėsa už įprasta kainuos maždaug 25 proc. brangiau – panašios tendencijos yra ir Vakarų Europoje. „Normalu, kad ekologiniai produktai yra brangesni, nes dėl griežtų tam tikrų specifinių reikalavimų jų gamybos sąnaudos yra didesnės. Tačiau didesnė kaina už ekologišką mėsą neturėtų būti didelis stabdys pirkėjams, pageidaujantiems kokybiškų produktų. Juolab kad ir vartotojų įpročių tyrimai liudija, kad už ekologiškus, sveikesnius ir saugesnius produktus pirkėjai sutinka sumokėti beveik trečdaliu daugiau, nei už įprastus produktus”, – sakė V.Kantauskas.
Lietuvos žemės ūkio universiteto duomenimis , atlikus vartotojų nuomonės tyrimus, paaiškėjo, kad pirkėjams ekologiški maisto produktai yra paklausūs: juos perka ar norėtų pirkti 73 proc. respondentų, kurių dauguma ekologiškus maisto produktus labiausiai būtų linkę pirkti prekybos centruose. Nors svarbiausias veiksnys, ribojantis ekologiškų produktų paklausą, yra jų kaina, net aštuoni iš dešimties respondentų pasiryžę mokėti iki 25 proc. daugiau už ekologišką nei įprastinį produktą. Nustatyta, kad svarbiausi ekologiškų maisto produktų pasirinkimo motyvai yra produktų saugumas, kokybė, geresnis skonis.
Apie įmonių grupę „Biovela”
Didžiausia Lietuvoje mėsos ir jos produktų įmonių grupė „Biovela” vienija 5 lietuviškas įmones: mėsos perdirbimo bendroves „Biovela” ir „Utenos mėsa”, žuvies produktų gamybos įmonę „Makvela”, Žiobiškio veislinių kiaulių kompleksą ir „Maisto pramonės logistikos grupę”. Įmonių grupės „Biovela” konsoliduotos pardavimo pajamos 2006 m. siekė 262 mln. litų.
Kontaktinis (-iai) asmuo (-enys):
Gintarė Kyburytė
Ryšių su visuomene kompanija „Publicum“