• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Santaros slėnyje – unikalus mokslo centras
  • Panevėžyje „Garso“ kino centras perkeliamas į laikinas patalpas ir laukia įkurtuvių moderniame meno centre
  • Donoro kepenų sulaukusiam pacientui palaikymą siunčia prieš metus jo likimą išgyvenę vyrai

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • „Samsung“ pristatė „Galaxy Buds Pro“ ausines: ypatingas garsas kiekvienam gyvenimo momentui
  • „Samsung“ pristatė naujausią flagmanų „Galaxy S21“ seriją

Besinaudojančių e. paslaugomis daugėja: tai lemia paslaugos prieinamumas ir paprastumas

Pavasarinio karantino metu daugeliui viešųjų ir administracinių paslaugų persikėlus į internetinę erdvę gyventojai buvo priversti išmokti naudotis elektroninėmis priemonėmis. Šis būdas pasiteisino – didelė dalis žmonių ir toliau reikiamas paslaugas užsisako internetu. Įstaigų atstovai pripažįsta, kad pandemija dar labiau suaktyvino žmonių naudojimąsi internetinėmis paslaugomis, tiesa, duomenys rodo, kad ir iki jos šis būdas kreiptis į institucijas kasmet populiarėjo kartais.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, gyventojai nuotoliniu būdu keičia vairuotojo pažymėjimus, registruoja prieš tai Lietuvoje eksploatuotas transporto priemones, praneša apie jų pardavimą, užsisako patinkančius transporto priemonės numerio ženklus, naują registracijos liudijimą vietoj prarasto ir kt.

„Kasmet atlikti šias paslaugas internetu renkasi vis daugiau žmonių. Nors pavasarinio karantino metu laikinai visų paslaugų teikimas buvo perkeltas tik į elektroninę erdvę, nuo gegužės mėnesio atnaujinus padalinių darbą naudojimasis elektroninėmis paslaugomis ir po to išliko pakankamai aukštas. Pavyzdžiui, šiuo metu vairuotojo pažymėjimus internetu  užsisako apie 30 proc. vairuotojų“, – sako S. Šuminas.

Internetu kreipiasi ir į valstybines institucijas

„Regitros“ atstovas teigia, kad skaitmeninių paslaugų populiarumas sparčiai didėjo jau keletą pastarųjų metų. Per devynis šių metų mėnesius internetu užsisakyti vairuotojo pažymėjimą rinkosi apie 30 proc. asmenų, kai 2019-aisiais per tą patį laikotarpį šis skaičius buvo apie 14 proc., o 2018 m. – apie 7 proc.

Šiemet per devynis mėnesius internetu iš viso suteikta ir apie 37 proc. transporto priemonių registracijos paslaugų, pernai per tą patį laikotarpį šis rodiklis siekė apie 14 proc., o 2018 m. – vos apie 10 proc.

Aktyviausiai elektroninėmis paslaugomis naudojasi didžiųjų šalies miestų gyventojai – daugiausiai elektroninių užsakymų įmonė išsiunčia į Vilnių, Kauną ir Klaipėdą.

Vis daugiau žmonių internetą pasirenka kaip būdą kreiptis ir į valstybės institucijas ir įstaigas, pasinaudodami vieno langelio sistema https://epilietis.lrv.lt/. Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjos Gitanos Vaškelienės teigimu, per šią sistemą gautų prašymų ir skundų įvairioms įstaigoms skaičiai auga kasmet: šiemet per devynis mėnesius jų gauta 1,8 tūkst., pernai tuo pačiu laikotarpiu – 1,3 tūkst., o 2018-aisias – 227.

„Pandemija neabejotinai paskatino gyventojus naudotis elektroninėmis paslaugomis, tačiau vien su ja sieti augimo, akivaizdu, negalime. 2019-2020 m. prie „E. piliečio“ sistemos prisijungė įstaigos, kurios gyventojams teikia daug aktualių paslaugų ir aptarnauja didelius jų srautus, pavyzdžiui, Nacionalinė žemės tarnyba, Valstybinė ligonių kasa su teritoriniais padaliniais, Lietuvos policijos departamentas. Tikėtina, kad besikreipiančių gyventojų padaugėjo ir dėl atsiradusios galimybės gauti paslaugas iš minėtų įstaigų“, – tikina G. Vaškelienė.  

Elektronines paslaugas populiarina patogumas

Vis didėjantį gyventojų susidomėjimą elektroninėmis viešosiomis paslaugomis pastebi ir asociacijos „Langas į ateitį“, organizuojančios nemokamus skaitmeninio raštingumo mokymus, atstovai.

„Viena populiariausių mokymų temų yra „Viešosios paslaugos internete visiems“, kur mokoma, kaip naudotis įvairių institucijų e. paslaugomis: deklaruoti gyvenamą vietą, registruotis į vairavimo egzaminą, teikti metines pajamų deklaracijas, įvairius prašymus portale SODRA, VMI, naudotis e. parašu, portalo epolicija.lt paslaugomis. Žmonėms patinka, kad iš pirmo žvilgsnio sudėtingą procesą elektroninėmis priemonėmis galima atlikti itin greitai ir patogiai, negaištant laiko ir išvengiant streso.

Šiuose mokymuose dalyvavo daugiau kaip 6 tūkst. žmonių. Karantino metu mokymai persikėlė į internetinę erdvę ir vyksta nuotoliniu būdu“, – sako asociacijos „Langas į ateitį“ veiklų vadovė Jurgita Vasilavičiūtė-Garunkštienė.

S. Šumino teigimu, elektroninių paslaugų augimui didelę įtaką turi besikeičiantys žmonių įpročiai, kuomet norima maksimaliai taupyti laiką ir paslaugas gauti iš bet kurios vietos, bet kuriuo klientui patogiu metu.

„Vis daugiau institucijų perkelia savo veiklą į elektroninę erdvę, tad žmonės turi galimybę reikiamas paslaugas atlikti tiesiog iš savo namų. Ne mažiau svarbu ir tai, kad atsakymus į savo užklausas jie taip pat gautų elektroniniu būdu, o reikiami dokumentai jiems būtų pristatomi per kurjerį arba į artimiausią paštomatą. Mūsų įmonė būtent taip ir daro – pastebime, kad mūsų klientus džiugina tokie sprendimai, kai jiems užtenka tik internetu užsisakyti paslaugą ir daugiau niekuo rūpintis nebereikia“, – sako įmonės atstovas.

Norintys sužinoti daugiau apie elektroniniu būdu teikiamas viešąsias paslaugas arba išmokti jomis naudotis gali registruotis į skaitmeninio raštingumo klases internetu „Viešosios paslaugos internetu kiekvienam“ adresu www.prisijungusi.lt.

Apie projektą „Prisijungusi Lietuva“ (www.prisijungusi.lt)

Projektu siekiama skatinti Lietuvos gyventojus įgyti reikalingų įgūdžių efektyviai, įvairiapusiškai, saugiai ir atsakingai naudotis internetu, į šias veiklas aktyviai įtraukiant vietos bendruomenes.

Projektą įgyvendina Informacinės visuomenės plėtros komitetas kartu su partneriais: asociacija „Langas į ateitį“, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. 

Pranešimą paskelbė: Eglė Cibienė, UAB „Idea Prima“

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2020 11 26   BNS Spaudos centras
  Transportas
  • Epidemija pandemijos metu: kas trečias studentas jaučia nerimą

  • „Grigeo Klaipėda“ išmoktas pamokas verčia pokyčiais – pristato atsinaujinimo planą

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.