Studijos

Baltijos šalių gyventojų mitybos įpročiai: lietuvius pavergė wok‘ai, latviai saugo cepelinų pozicijas, estai – traškios vištienos fanai

Nors Baltijos šalys yra kultūriškai artimos, tačiau, kalbant apie populiariausius maisto ir restoranų pasirinkimus, į akis krenta nemažai skirtumų. Juos atspindi maisto ir kitų prekių užsakymo į namus platformos duomenys, kurie rodo, kad lietuviai iš kitų Baltijos šalių gyventojų išsiskiria meile azijietiškiems wok stiliaus patiekalams, latviai polinkiu pasimėgauti cepelinais, o  estai – silpnybe gruzdintai vištienai.

Šie patiekalai atitinkamoje šalyje pernai buvo tarp trijų dažniausiai į namus užsakinėtų patiekalų, o kitose į trejetuką nepateko. Lietuvių užsakymuose taip pat dažniau atsiduria garuose virtos bao bandelės, latvių – gruzdintos bulvytės ir picos, o estai už kaimynus yra didesni suši mėgėjai.

Nepaisant šių skirtumų, iš „Wolt“ programėlės duomenų akivaizdu, kad užsakinėdami maistą į namus visų Baltijos šalių gyventojai pirmenybę teikia greitai pasisotinti ir pasilepinti leidžiantiems patiekalams. Tą puikiausiai iliustruoja faktas, kad tarp pačių populiariausių užsakymų į namus visose trijose Baltijos šalyse yra kebabai ir mėsainiai su sūriu. Pastarųjų per programėlę lietuviai ir estai pernai užsisakė beveik po milijoną, o latviai – netoli pusės milijono.

„Silpnybė greitam maistui šiandien turbūt yra universalus dalykas, o mėsainiai ir kebabai ar picos yra tapę neatsiejama miestų maisto kultūros dalimi. Visgi pažvelgus atidžiau išryškėja ir tam tikri regioniniai skirtumai, specifiniai gyventojų skoniai ir prioritetai. Pavyzdžiui, įdomu tai, kad Latvijoje joks greito maisto patiekalas, kad ir koks populiarus bebūtų, nenukonkuruoja tradicinės virtuvės pasididžiavimo – cepelinų. Savo ruožtu lietuviai, regis, yra atviresni azijietiškiems skoniams“, – sako „Wolt“ Baltijos šalių vadovė Liis Ristal.

Anot L. Ristal, Lietuvių prieraišumą wok patiekalams rodo ne tik užsakymų duomenys, bet ir kasmetinių „Wolt“ vartotojų mėgstamiausių restoranų apdovanojimų rezultatai. „Pasaulio skonių“ kategorijoje pirmąją vietą 2022-aisis iškovojo vartotojų favoritu išliekantis restoranas „Dou Asia“, o „Metų debiuto“ kategorijoje antroji vieta atiteko „Dirty Wok“.

Beje, vienintelė jį aplenkusi ir ryškiausiu metu debiutu tapusi šeimos kebabinė „Azerai“, triumfavo ir „Pasilepinimo akimirkoms“ kategorijoje, kurioje įveikė praėjusių metų nugalėtoją mėsainių restoraną „Meatbusters“ bei kebabinę „Wraperia Suppa Kebs“. Tai tik patvirtina, kad kebabai ir mėsainiai užima ypatingą vietą mėgstančių skaniai pavalgyti lietuvių širdyse.

Kiek kitokios tendencijos Baltijos šalyse vyrauja užsisakant maistą į darbą. Maisto pristatymo platformos duomenys rodo, kad lietuviai į biurus dažniausiai užsisako keptą vištienos krūtinėlę, salotas su rūkyta kiauliena ir Havajų stiliaus poke dubenėlius su lašiša. Latvijoje populiariausi pasirinkimai yra vištienos kotletas, kebabas ir wok kiaušininiai makaronai. Estai darbe labiausiai mėgsta pasistiprinti mėsainiais su sūriu, korėjietišku bibimbap dubeniu su traškia vištiena ir itališka pasta carbonara.

„Iš populiariausių pasirinkimų pietums darbe galima spręsti, kad kasdienėje mityboje lietuviai prioritetą teikia lengvesniam ir sveikesniam maistui. Tą patvirtina ir vartotojų balsai mėgstamiausių restoranų rinkimuose – „Pietų“ kategorijoje pirmoji vieta atiteko dviem maitinimo įstaigoms – tai salotų restoranui „Fresh Post“ ir tinklui „iLunch“. Tad bendrai galima susidaryti įspūdį, kad lietuviai siekia savotiško balanso – laisvalaikiu mėgsta pasilepinti greitu maistu, kebabais, mėsainiais, o kasdien pietums dažniau renkasi paprastesnį, mažiau apsunkinantį maistą“, – mintimis dalijasi L. Ristal.

Ristal taip pat pastebi, kad maisto užsakymas į biurus tampa vis populiaresnis visose trijose Baltijos šalyse.

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą