Daugelis šiuolaikinių žmonių, kurie gyvena pašėlusiu gyvenimo tempu, neįsivaizduoja savo kasdienybės be automobilio. Automobilis padeda greičiau nusigauti iš taško A į tašką B, suteikia judėjimo laisvė ir nepriklausomybę. Visgi, automobilis, kaip ir bet kuri kita technika, genda ir genda dažniausiai jis ne laikui ir ne vietoje. Pasak specialistų, dalis automobilių gedimų gali būti nuspėjami ir net išvengiami, jei vairuotojai daugiau dėmesio skirtų savo keturračiam draugui.
Pakalbėkime šiandien apie automobilio turbiną ir jos remontą. Pasirodo turbinos remontas yra viena dažniausiai pasitaikančių problemų, su kuria susiduria Lietuvos vairuotojai, bet apie viską nuo pradžių.
Turbokompresorius arba turbina – tai automobilio dalis tiesiogiai susijusi su varikliu. Turbinos gedimo priežastims dažniausiai įtakos turi variklio eksploatacija arba gedimas. Automobilio turbokompresoriaus gedimas daugeliu atvejų atsiranda dėl tam tikrų ir su turbina visiškai nenusijusių priežasčių. Be abejo, gedimą kartai lemia ir elementarus turbokompresoriaus nusidėvėjimas.
Turbinos gedimo priežastys ir ką daryti, kad turbinos remontas nepapurtytu jūsų kišenių
Tepalų užterštumas
Reguliariai nekeičiant tepalų ir ignoruojant specialistų rekomendacijas, automobilio alyva liaujasi efektyviai tepti, todėl automobilio turbina greičiau dėvisi. Norint to išvengti, reikia laikytis paprasčiausių tepalų keitimo instrukcijų, kurias išaiškina kiekvienas servisas: automobilio tepalus būtina keisti kad 10-15 tūkstančių kilometrų, o jei vairuotojui tenka dažnai važinėti ilgas distancijas, tepalus reikia keisti dar dažniau. Taupyti tepalų sąskaita yra išties neprotinga, nes turbinų remontas Kaune ar kitame mieste kainuos gerokai brangiau.
Nepakankamas tepalo spaudimas
Jei į turbiną patenka per mažai tepalų, turbokompresorius, patirdamas dideles apsukas, greičiau susidėvi, todėl jį būtina remontuoti. Žinoma, būna ir tokių atvejų kai turbinos remontas jau nepadeda ir turbokompresorių reikia keisti nauju. Nepakankamam tepalo spaudimui įtakos gali turėti siurblio gedimas, filtrų ar vamzdelių užsikišimas ir kiti panašūs veiksniai, todėl filtrus rekomenduojama keisti reguliariai, o išgirdus keistus garsus, sklindančius iš turbokompresoriaus, nedelsiant kreiptis į profesionalus.
Pašaliniai veiksniai
Gedimas neišvengiamas, jei į turbokompresorių patenka tokie pašaliniai daiktai kaip šiukšlė ar varžtas. Deja, šioje situacijoje vairuotojo rankos „surištos“, apie turbinos gedimą jis sužinos tik tada, kai bus per vėlu.