Įvairenybės

Automobiliniai kilimėliai gali būti pavojingi

Toyota bei JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija 2009 metais išplatino pranešimą tuo metu aktualų 3.8 milijono Toyota automobilių savininkų. Buvo pranešta apie potencialiai pavojingus automobilinius kilimėlius, dėl kurių automobilio akseleratoriaus pedalas gali užstrigti nuspaustoje padėtyje. Tačiau tiek įmonei tiek administracijai buvo žinoma apie problemą daugiau nei du metus.

2007 metų kovą JAV greitkelių administracija gavusi penkių 2007 metų laidos Lexus ES 350 savininkų skundus pradėjo tyrimą dėl užstringančio akseleratoriaus pedalo. Tai sąlygojo tų pačių metų rudenį vykusio atšaukimo iš rinkos, kurio metu buvo grąžinti visi 2007 metų ir dalis 2008 metų laidos Lexus ES 350s bei Toyota Camry guminiai automobiliniai kilimėliai. Taip pat administracija įspėjo šių automobilių vairuotojus kad automobilinius kilimėlius būtina tinkamai užfiksuoti ant grindų.

Rae Tyson, agentūros atstovė spaudai, pranešė jog po 2007 metų atšaukimo agentūra nuolat stebėjo situaciją bei atsakingai tyrė kitų Toyota savininkų skundus dėl užstringančio akseleratoriaus pedalo.

Mes veikėme taip greitai kaip tik galėjome“, kalbėjo Rae Tyson. „Negalima priimti sprendimo neturint tinkamų tyrimo išvadų pagrindžiančių sprendimo, todėl mes labai sunkiai dirbome.“

Po eismo įvykio nusinešusio keturių žmonių gyvybes Kalifornijoje, kuris įvyko Lexus automobilyje dėl automobilinio kilimėlio kaltės užstrigus akseleratoriaus pedalui, agentūros atstovai susitiko su Toyota kad aptarti šią problemą. Ponas Tyson paminėjo jog agentūrą tenkino automobilių koncerno Toyota išsakytas sprendimas imtis veiksmų kad problema nepasikartotų.

Agentūros tyrimas 2007 metais į dienos šviesą iškėlė faktą jog automobilių gamintojas turi problemų dėl akseleratoriaus pedalo bei papildomo „bet kokio oro“ paketo guminių automobilinių kilimėlių dizaino.

Atliekant tyrimą Ohio valstijos tyrėjų laboratorijoje buvo ne tik apžiūrėti automobiliniai kilimėliai, tačiau taip pat atliktas automobilio elektros sistemos testavimas bei ištirta kaip sudėtinga būtų valdyti automobilį su užstrigusiu akseleratoriaus pedalu.

Tyrimo ataskaitoje, pateiktoje 2008 metais Ohio valstijos tyrėjai visiškai išteisino elektroniką, ataskaitoje paminėję jog nei elektriniai signalai nei magnetinis laukas negalėjo sukelti automobilio akseleracijos.

Tyrimo išvadose nurodoma jog ši problema atsiranda dėl ne visai tinkamos vientisos, be lankstų, akseletatoriaus pedalo formos kuri leidžia nesunkiai užstrigti akseleratoriaus pedalui griovelyje kuriuos turi guminiai automobiliniai kilimėliai esantys papildomame komforto pakete. Tai gali nutikti tuomet jei automobiliniai kilimėliai nėra saugiai užfiksuoti prie dugno nors vienu iš dviejų fiksavimo kabliukų.

Tuo atveju kai guminiai kilimėliai paklojami ant standartinio paketo tekstilinių kilimėlių, fiksavimo kabliukai negali būti panaudoti, paminėta tyrimo išvadose. Taip pat minima jog ant guminių automobilinių kilimėlių buvo perspėjimas jog jų negalima tiesti ant kitų autokilimėlių, tačiau perspėjimo tekstas buvo smulkus ir galėjo likti nepastebėtas.

Tyrimo išvadose nurodoma jog tokio akseleratoriaus užstrigimo nuspaustoje padėtyje dėl kurio kalti automobiliniai kilimėliai pasekmės gali būti labai skaudžios. „Automobilio droselio sklendei pilnai atsidarius, vakuuminės stabdžių sistemos efektyvumas ženkliai sumažėja, todėl sustabdyti automobilį gali būti sudėtinga.“

Tyrėjai nurodė jog stabdymo kelias nuo 60 metrų pailgėdavo 5 kartus, iki 300 metrų. Taip pat pažymima jog kuomet stabdymo sistema veikdavo įprastai automobiliui sustrabdyti pakakdavo 14 kilogramų spaudimo jėgos tuomet kai gedimo atveju spaudimo jėgos poreikis išaugdavo iki 70 kilogramų norint sustabdyti mašiną.

Tyrimo metu taip pat buvo nustatyta jog vairuotojai negalėjo tiesiog išjungti variklio nes Lexus automobiliuose naudojama užvedimo mygtuku sistema, o ne užvedimo raktelis.

Tai eliminuoja galimybę kritiniu atveju tiesiog išjungti automobilio variklį ir sustabdyti mašiną kuomet automobilis juda,“ minima ataskaitoje.

Problema yra tai jog automobiliui judant ir išjungus užvedimo mygtuką variklis išsijungia tiktai praėjus trims sekundėms po mygtuko išjugnimo. Tai saugumo priemonė, sauganti nuo netyčinio mygtuko paspaudimo bei variklio išjungimo, minėjo Toyota atstovas. Tačiau tyrimo išvadose nurodyta jog savininkai galėjo šito nežinoti nes tai nepaminėta vartotojo vadove.

Parašykite komentarą