Verslas

Aukok.lt ragina įmones atsisakyti masinio Kalėdų dovanų pirkimo, vietoje to – investuoti į gerus darbus

Pusė darbuotojų, gaunančių Kalėdines dovanas iš savo darbdavių, šias dovanas vertina teigiamai, tačiau dalis jų nemato jose ypatingos prasmės. Kaip „neprasmingiausias“ dovanas lietuviai įvardija suvenyrus, puodelius, saldumynus ar maisto produktus, rodo Aukok.lt užsakymu atliktas “Lietuvos gyventojų požiūrio į kalėdines dovanas, kurias jie gauna iš darboviečių“ tyrimas. Tarp neprasmingiausių dovanų taip pat pateko maisto produktai, krepšiai, aksesuarai, buities reikmenys, alkoholiniai gėrimai, kanceliarinės priemonės, kalendoriai, žvakės ir kt. Kaip nemaloniausiai įsimintas dovanas tyrimo dalyviai įvardijo beveik pasibaigusio galiojimo gėrimus, darbdavio šeimos nuotrauką, įmonės gaminamą produkciją ir kt.

Kalėdines dovanas iš savo darbdavių tvirtina gaunantys 66 proc. samdomą darbą dirbančių lietuvių. Tačiau 15 proc. dalyvių nurodė esą nepatenkinti šiais dovanų pasirinkimais, o likę trečdalis apklaustųjų neturėjo aiškios nuomonės dėl gaunamų dovanų prasmės. Pastebėtina, kad tarp patenkintų dovanomis dažniau buvo 26–35 metų respondentai. Kas antras apklaustasis nurodė, kad jiems svarbu, jog gautos Kalėdinės dovanos atitiktų jų asmeninius poreikius.

23 proc. apklaustųjų palaikytų idėją, kad vietoje Kalėdinių dovanų darbdaviai galėtų skirti paramą pasirinktai labdaros organizacijai. Ši idėja populiaresnė tarp jaunesnio amžiaus lietuvių (18-45 m.) Vis tik, šiai idėjai nepritaria 38 proc., dažniau 45–55 metų  apklaustųjų.

„Darbuotojų pasitenkinimas dovanomis iš darbdavio glaudžiai siejasi su jų požiūriu į paramos idėją – tie, kurie patenkinti dovanomis, dažniau palaiko ir paramos iniciatyvas, o nepatenkinti – atvirkščiai. Todėl raginame darbdavius tapti lyderiais, atsisakyti masinio pirkimo tradicijų ir rinktis prasmingesnes dovanų alternatyvas,“ – sako Indrė Vareikytė, Aukok.lt vadovė. Pasak jos, kasmetinis suvenyrų ir smulkmenų pirkimas ne tik nedžiugina darbuotojų, bet ir prisideda prie perteklinio vartojimo bei atliekų kiekio augimo. „Vietoje to siūlome darbuotojų dovanų krepšelius papildyti galimybe prisidėti prie gerų darbų. Tūkstantis kalendorių galėtų tapti naujais namais juos praradusiai šeimai, šiltu maistu vaikų dienos centrams ar akinukais vaikams, kuriems jų reikia. Toks Kalėdų paminėjimas ne tik suteiktų prasmingumo, bet ir skatintų komandinę dvasią bei stiprintų darbdavio socialinės atsakomybės įvaizdį,“ – teigia ji.

Aukok.lt platformoje įmonės gali rinktis iš daugiau nei 60 Lietuvoje veikiančių organizacijų ir jų iniciatyvų įvairiose srityse: pagalbos Ukrainai, šeimoms, vaikams, emocinės ir krizės paramos, senjorų, gyvūnų gerovės ir kt. Įmonėms siūloma galimybė pasirinkti bendrą gerą darbą visai komandai arba įsigyti dovanų čekius, kuriuos darbuotojai galės panaudoti asmeniškai svarbiam tikslui paremti. Tai leidžia personalizuoti aukojimo procesą ir įtraukti darbuotojus į dovanų teikimo sprendimus, kas prisideda prie didesnio jų pasitenkinimo ir įsitraukimo.

Apie tyrimą

Tyrimą Aukok.lt užsakymu atliko tyrimų bendrovė RAIT, 2024 m. spalio mėn. Reprezentatyvaus gyventojų tyrimo metu apklausti 522 Lietuvos gyventojai. 

Apie Aukok.lt

Aukok.lt – tai pirmoji ir didžiausia Lietuvoje internetinė aukojimo platforma, kuri suteikia galimybę lengvai bei patogiai remti įvairias socialines, švietimo, sveikatos priežiūros ir aplinkosaugos iniciatyvas. Platforma vienija patikimas nevyriausybines organizacijas ir leidžia žmonėms prisidėti prie visuomenei svarbių projektų, nesvarbu, kokio dydžio parama būtų skiriama. Aukok.lt siekia skatinti aukojimo kultūrą Lietuvoje ir aktyviai informuoja visuomenę apie aktualius projektus bei paramos galimybes, taip kurdama stipresnį ir atsakingesnį pilietinį bendruomenės ryšį.

 

Pranešimą paskelbė: Indrė Vareikytė, VšĮ „Geros valios projektai“

Parašykite komentarą