Nekilnojamas Turtas

Atviras ir šviesus prekybos centras po rekonstrukcijos nebeprimena dėžės

Po vienu stogu garsiausius pasaulio prekinius ženklus subūręs Panevėžio prekybos milžinas po rekonstrukcijos atsiveria naujomis architektūros formomis, didžiuliai vitrininiai langai atskleidžia visą parduotuvių gyvybę, jaukų restoranų prieglobstį. Sausio 24-ąją kartu su panevėžiečiais švęsdamas oficialią atidarymo šventę prekybos centras atskleis nauju pavadinimu pažymėtą savo istorijos puslapį.

Prekybos centras lankytojus trauks tiek išskirtine pasiūla, tiek naujais, šviesiais, funkcionaliais ir patraukliais interjerais. Lankytojai čia vadinami svečiais. Stengiamasi, kad kiekvienas jų čia jaustųsi maloniai. Tai yra naujo lygmens vartojimo kultūros pasiūlymas penktajam pagal dydį Lietuvos miestui.

Bendra prekybos centro rekonstrukcijos investicija siekia 7 mln. eurų. Prekybos centro savininkų tikslas – perkant patiriamos geros emocijos. Laikomasi požiūrio, kad į malonius pojūčius investuoti apsimoka. Šios idėjos laikytasi, prie prekybos centro įkurdinant modernias viso pastato architektūros formas atkartojančią maršrutinių autobusų stotelę. Ji išpildė ne vienerius metus išsakomus gyventojų lūkesčius, tapo gražia dovana miestui.

„Jeigu prekybos centras sukuria infrastruktūrą, ir ji įgauna dar architektūrinę išvaizdą, tai, be jokios abejonės, kuria urbanistinę kokybę, ir tai – sveikintina“, – sakė Panevėžio miesto savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Saulius Matulis.

Savivaldybės atstovas gerai vertina ir visą rekonstrukcijos projektą. Masyviam prekybos centrui surastas, anot S. Matulio, visai neblogas sprendimas. Žymiai pagerėjo prekybos centro įvaizdis.

„Jis be abejonės išsiskiria iš kitų didžiųjų prekybos centrų. Tai ne tik šuoliukas – jis visa galva aukščiau“, – taip, lygindamas atsinaujinusį pastatą su kitais šios veiklos atstovais, sakė S. Matulis. Teigiamai prekybos centro rekonstrukcijos projektą įvertino ir architektų ekspertų taryba.

Pastačius 1,6 tūkst. kv. metrų priestatą prekybos centro plotas išsiplėtė iki 28,7 kv. metrų. Tam tikru šuoliu uždarų prekybos centrų dėžučių architektūros fone vadintinas ir prekybos centro fasado projektas, kurio autoriai – šalyje žinomi architektai Valerijus Starkovskis ir Donatas Dabulskis ir projektavimo biuras „Performa“. Iš tolo matomas raudonas logotipas, sodriai juoda fasado gelmė, negriežtų formų fragmentai, vidaus erdves praeivių ar pravažiuojančiųjų akims atveriantys didžiuliai vitrininiai „H&M“ parduotuvės ir restoranų langai.

Atsisakyta anksčiau buvusių pritemdytų stiklų, dabar jie – skaidrūs. Dėl to pastatas tarsi atgijo. „Prekybos centras dabar – gyvas. Prieš dešimtmetį uždara prekybos centro erdvė, iš išorės mažai kuo besiskirianti nuo sandėlio ar gamyklos, buvo įprastas dalykas. Tačiau laikai pasikeitė, atvirumas tapo norma, daugeliui tai tapo poreikiu“, – sakė prekybos centro vadovė Jūratė Gaspariūnienė. Pasak jos, toks atviras prekybos centras puošia miestą iš išorės matomais šiuolaikiniais atsinaujinusių restoranų interjerais, jie teikia pasigėrėjimą.

Vidaus alėjos po rekonstrukcijos atrodo gerokai erdvesnės. Šis įspūdis buvo kuriamas, atsisakant buvusių nefunkcionalių elementų – butaforijų, apšvietimo stulpų, daug vietos užimančių suolų. Erdvės išvalytos nuo visko, kas sudrumsčia perspektyvą, vizualiai sumažina patalpas. Anksčiau buvusios mozaikos principu išklotų keraminių plytelių grindys pakeistos šviesių pastelinės spalvos plytelių danga. Visa tai optiškai didina erdves.

Vienu pagrindinių erdvės vizualumo elementu dabar tapo apšvietimas. Šviestuvai koncentruoti lubose ir parduotuvių prieigų aukštutinėse dalyse. Tai vadinama funkcionaliu, skandinaviško stiliaus interjero sprendimu, tuo pačiu metu kuriančiu tinkamą patalpų estetiką.

Saikingo spalvingumo erdvėms suteikia stalai bei minkšti, patogūs krėslai. Jie netrukdo prekybos centre patirti pirkimo malonumą ir eleganciją, o taip pat ir ilsėtis.

Pirkėjai iš parduotuvės į parduotuvę keliaus šviesiomis patalpomis. Čia yra kelis kartus šviesiau nei anksčiau. Tai, anot prekybos centro vadovės, itin gerai nuteiks klientus niūriomis dienomis ar vakarais. Apšvietimo sąskaita čia taupyti nežadama. „Pirkėjus mes vadiname svečiais, atitinkamai juos ir pasitinkame“, – tvirtino prekybos centro vadovė.

„Penktame pagal dydį šalies mieste, padedant vieniems iš geriausių architektų Lietuvoje, pritraukiant pasaulinio lygio prekių ženklus, buvo padarytas toks sudėtingas darbas. Įveikėme ne vieną iššūkį. Rekonstrukcija vyko veikiančiame objekte, pasikeitė pagrindinis maisto operatorius. Kartu su kitais garsiais prekių ženklais pritraukėme pasaulyje žinomą greito maisto restoranų tinklą KFC, vien geriausias prekybos vietas besirenkantį „H&M“, alėjas praturtino jaukios kavinukės – „Vero Cafe“ ir „Julius Meinl“, – pasakojo J. Gaspariūnienė.

Lyginant 2005–2009  metais čia veikusias prekybos įstaigas ir dabartines, net du trečdaliai yra naujakuriai. Rekonstruojant prekybos centrą, pasikeitė pagrindiniai pastato nuomininkai, pripažinti senieji operatoriai kardinaliai atnaujino savo prekybos erdves. Prekybos centras atsinaujino iš esmės. Pasaulyje žinomų prekybos ženklų – rinkos lyderių – parduotuvės prekybos centrui suteiks papildomą trauką, o jo lankytojams – ypatingą apsipirkimo malonumą. Ši visuma daro visiškai naujo prekybos centro įspūdį.

Rekonstruojant pastatą, buvo atnaujintos visos prieš dešimtmetį įrengtos sistemos – priešgaisrinės saugos, šildymo, vėdinimo, apsaugos. Maksimalus dėmesys buvo skirtas pastato saugumui. Pastato konstrukcijos buvo sutvirtintos dar prieš rekonstrukciją. Pasirūpinta ir pastato energetinio efektyvumo sprendimais.

Suoliukas

Parašykite komentarą