Verslas

Atliktos ekspertizės ir tyrimai patvirtino – bunų statybai Nemune naudojamas dolomitas

Pranešimas žiniasklaidai

Atliktos ekspertizės ir tyrimai patvirtino, kad bunų statybai Nemune naudojamas dolomitas

2021-07-28, Kaunas

Atsižvelgiant į viešojoje erdvėje pateiktą informaciją apie tai, kad bunų statyboms UAB „Tilsta“ naudoja medžiagas, neatitinkančias nurodytas pirkimo dokumentuose, Susisiekimo ministerijos ir Centrinės projektų valdymo agentūros paskirti atstovai paėmė medžiagų pavyzdžius nuo statomų bunų, kurie buvo pristatyti į KTU Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centrą, nustatyti, kokia medžiaga naudojama bunų statybai. Atlikus analizę nustatyta, kad uolienos yra sudarytos iš dolomito akmens. Iš viso buvo atlikti trys medžiagų pavyzdžių tyrimai skirtingose laboratorijose: Lietuvos geologijos tarnybos ir KTU Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centro. Mėginiuose nustatyta uoliena – dolomitas.

„Pažymėtina, kad pirkimo dokumentuose buvo nurodytos šios medžiagos: viršutiniam bunos tvirtinimo sluoksniui – „natūralus gludintas ir /ar skaldytas vandens netirpdomas akmuo“. Dėl šio punkto diskusijų nėra, statybai naudojamas tik granito akmuo. Dėl viduriniojo bunos sluoksnio įrengimo – pirkimo dokumentuose nurodytas „gargždo (natūralaus akmens) mišinys“.  Būtent šiam sluoksniui įrengti UAB „Tilsta“ ir naudoja dolomito akmenį, kuris pagal savo granuliometrinę sudėtį (taip klasifikuojamos uolienos) yra gargždas. Taigi – naudojamas dolomito akmuo yra ta medžiaga, kuri atitinka tiek pirkimo dokumentų techninę specifikaciją, tiek ir techniniame projekte nurodytą bunos viduriniam sluoksniui įrengti medžiagos techninę specifikaciją“. – Aurelijus Rimas , VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius, atestuotas statybos inžinierius.

„Sulaukėme Lietuvos geologijos tarnybos ir Kauno technologijos universiteto tyrimų centro rezultatų, kurie įrodo, jog bunų statyboms yra naudojama būtent ta medžiaga, kuri ir turi būti. Įgyvendinant šį projektą, susitarimo dėl medžiagų pakeitimų nebuvo ir jie neplanuojami, numatytiems sprendiniams pritarta, statybos leidimai gauti. Norime užtikrinti, kad žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie rangovo naudojamas netinkamas medžiagas objekte „TEN-T tinklo kelio E41 modernizacija“ neatitinka tikrovės“ – sakė Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.

Rangovą kontroliuojančios institucijos atstovas, statybos techninis prižiūrėtojas E. Šiuparis taip pat tvirtina: „Bunų statyboms darbams atlikti UAB „Tilsta“ (Rangovas) vadovaujasi Techniniu projektu ir darbo projektu. Rangovas laikosi projekte numatytų sprendinių ir medžiagų reikalavimų, yra pateikęs medžiagų deklaracijas. Tokią poziciją patvirtino ir projekto vykdymo priežiūrą atliekančios UAB „Sweco Lietuva“ atstovas, techninio projekto rengėjas – Darius Novikas.

Įgyvendinus „TEN-T kelio E-41 modernizavimas“ projektą bus sudarytos palankios sąlygos vykdyti krovininę, keleivinę ir pramoginę laivybą Nemunu nuo Kauno iki Kuršių marių visu navigacijos laikotarpiu. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. Didelis darbas jau įvykdytas, rengiant projektą, užtikrinant finansavimą, įvykdant viešojo pirkimo procedūras. Vykdant viešojo pirkimo procedūras buvo laikomasi Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijų atskirti projektavimo ir rangos darbus. Dėl įvykusio pirkimo pastabų nebuvo.

VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos komunikacija

Justina Juozaponė

Mob.: +370 68625664

Pranešimą paskelbė: Justina Juozapone, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija

Rekomenduojame
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Parašykite komentarą