Verslas

Ateities biurai: vadovai tikisi nuomotojų lankstumo ir praktiškai suplanuotų erdvių

Nors pandeminė situacija kol kas trapi, verslo centrų užimtumo statistika rodo, jog apie 70 proc. įmonių jau grįžo dirbti į biurus. Tuo tarpu vadovai nuolatos stebi situaciją ir savo darbuotojų aktyvumą, atlieka vidines apklausas ir siekia efektyviau atliepti biuro poreikius įmonės ateičiai. Vienos didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto plėtros bendrovių „Darnu Group“ įsteigtos „Darnaus miesto laboratorijos“ atliktas vadovų nuomonės tyrimas atskleidė, jog svarbiausios ateities biuro funkcijos yra komfortabili erdvė darbui, discipliną padedanti išlaikyti atmosfera, greita informacijos sklaida bei tinkama vieta bendrauti ir megzti ryšius.

Palaikyti darbuotojų disciplinai

Ketvirtadalis apklaustų vadovų mano, kad disciplinos palaikymas yra viena iš pagrindinių ateities biuro funkcijų. Dažniausiai ją nurodo jauni, iki 35 metų, ir 46-55 metų amžiaus vadovai. Daugiau nei trečdalis šioms amžiaus grupėms priskiriamų, vadovaujančias pareigas užimančių, asmenų tikisi, kad ateities biuras padės palaikyti darbuotojų discipliną.

„Biure sukuriama darbo aplinka padeda darbuotojams lengviau susikaupti ir išlaikyti dėmesį, atrasti motyvacijos darbui. Tuo tarpu dirbant iš namų netrūksta išorinių dirgiklių, kurie blaško, trukdo susikaupti, tad per tą patį darbo laiką padaroma mažiau, o nuo to vėliau gali kentėti laisvalaikis, jeigu darbuotojams tenka dirbti viršvalandžius“, – sako „Darnu Group“ turto valdymo direktorius Mantas Umbrasas.

Patogi darbo vieta

Dauguma darbuotojų namuose neturi darbui pritaikytų atskirų erdvių ir net 28 proc. vadovų apklausos metu nurodė, jog viena iš esminių ateities biuro funkcijų – užtikrinti patogią darbo vietą, įrangą, bendruomenines erdves ir technologinius sprendimus. Tokios nuomonės dažniau laikosi didesnių įmonių vadovai.

„Nekilnojamojo turto rinkos tendencijos rodo, kad žmonės renkasi vis mažesnius būstus, kuriuos lengviau išlaikyti finansiškai ir paprasčiau prižiūrėti. Gyvenamosios vietos plotą stengiamasi išnaudoti efektyviai, todėl dažnai darbui skirtų erdvių išplanavime nelieka. Ateities biuras darbuotojams turėtų suteikti komfortą, kurio jie neturi namuose: patogias darbo vietas, gerai išvystytą technologijų tinklą – visą įrangą, reikalingą kokybiškam darbui“, – teigia M. Umbrasas.

Vieta gauti informacijai ir dalintis idėjomis

Daugiausia vadovų biurų ateitį sieja su greita informacijos sklaida. Šią funkciją nurodė net 41 proc. apklausoje dalyvavusių vadovų. Tuo tarpu 31 proc. respondentų mano, kad biuras turėtų būti erdvė skirta dalintis idėjomis, bendrauti, megzti ryšius.

Pasak M. Umbraso, galimybė greitai ir kokybiškai dalintis informacija yra viena esminių priemonių, kurios užtikrina sklandų ir kokybišką darbą. Technologinė pažanga yra išnaudojama, darbas iš namų įmanomas, tačiau fizinis buvimas bendrose darbo erdvėse – sunkiai pakeičiamas. Jis suteikia galimybę iškart spręsti kritines situacijas, suderinti veiksmų planą, išvengti nesusipratimų, kurių nestinga bendraujant nuotoliu. Tai ne tik pagreitina procesus, tačiau ir stiprina komandos narių tarpusavio ryšius.

Tinkamai išnaudotos erdvės ir nuomotojų lankstumas 

Pandemija iš esmės pakeitė darbo kultūrą, vis dažniau dominuoja hibridinis darbo modelis, dėl kurio įmonių vadovams sunku planuoti darbo erdvių poreikį, todėl net 44 proc. apklaustų vadovų ateityje norėtų galimybės lanksčiau planuoti biurų erdves priklausomai nuo situacijos. Net 43 proc. vadovaujančias pareigas užimančių asmenų tikisi, kad nuomotojai bus supratingi ir suteiks galimybes sudaryti trumpalaikius kontraktus, o prireikus – mažinti nuomojamų patalpų plotus. 

„Tai išskirtinė situacija, pereiname prie naujo, hibridinio, darbo modelio, todėl lankstumas kaip niekad svarbus. Mes savo ruožtu taip pat atsižvelgiame į susiklosčiusią padėtį. Pavyzdžiui,  „Paupio darboteka“ suteikia galimybę verslams sudaryti trumpalaikes nuomos sutartis, o pasikeitus situacijai – mažinti ar didinti plotą. Taigi, įmonės gali nuomotis tiek ploto, kiek iš tikrųjų reikia, o darbuotojai – naudotis bendromis erdvėmis, kurios užtikrina pilnavertišką biuro gyvenimą“ , – teigia „Darnu Group“ turto valdymo direktorius Mantas Umbrasas.

„Darnaus miesto laboratorijos“ atliktas vadovų nuomonės tyrimas taip pat atskleidė, kad daugiau nei trečdalis vadovų ateityje tikisi dalinimuisi skirtų darbo vietų ir didesnių arba daugiau susitikimų kambarių. Didesnį dėmesį vadovai skiria ir patalpų dezinfekavimui, vėdinimui bei žmonių srautų reguliavimui.

„Spinter“ apklausa buvo atliekama balandžio ir gegužės mėnesiais. Joje apklausti 103 įvairus amžiaus, skirtingų sektorių įmonių vadovai, kurie per karantiną darbą organizavo nuotoliniu būdu.

Pranešimą paskelbė: Gintarė Dabrišiūtė, Integrity PR

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą