Paskutiniame straipsnyje kalbėjome apie populiarų krovinių gabenimo Europos viduje būdą – gabenimą automobilių transportu. Dabar atėjo laikas papasakoti apie trečiąjį ir patį greičiausią logistikos „banginį“ – oro transportą. Apie tai, ar lengva gabenti krovinius dangumi ir kokios oro duobės tyko logistų 2019 metais, pasakoja Karol Barančuk, „AsstrA“ dalinių krovinių ir oro transporto operacijų valdymo skyriaus direktoriaus pavaduotojas.
– Karoli, kaip vertinate situaciją krovinių gabenimo oru srityje 2019 metais?
Šiais metais Europoje pastebimas krovinių srautų, gabenamų oro transportu, mažėjimas. Įtakos turi ekonominė situacija didžiosiose ES šalyse – Vokietijoje ir Prancūzijoje. Didžiausio Europoje oro uosto spaudos atstovas susiejo krovinių gabenimo oru segmento susilpnėjimą su „žemais pasaulio prekybos rezultatais ir vėlyvomis Velykomis“.
Dėl šio pusmečio rezultatų galima būtų kaltinti ir „aukštos bazės efektą“: ryškius praėjusių metų rezultatus pakartoti tikrai sunku. Net reprezentatyvus palyginimas su 2017 metų rezultatais rodo nuosmukį 0,6%. Vertindami Vokietijos eksporto ataskaitas matome, kad Vokietijos ekonomika patiria skaudų vokiškų prekių paklausos mažėjimą. Dėl to lėtėja BVP augimas ir žinoma tai turi įtakos krovinių gabenimo oru Europoje rinkai. Nepaisant to, ekspertai tikisi, kad šių metų pabaigoje situacija išsilygins.
Azijos ir Ramiojo vandenyno regione oro transporto reikšmė mažėja tiek vidaus rinkoje, tiek ir tarptautiniais maršrutais. Tai pirmiausia yra susiję su besitęsiančiu Kinijos ir JAV prekybos karu. Krovininio oro transporto rodikliai 2019 metų pirmąjį ketvirtį rodė 5,5 %mažėjimą.
– Žinoma, kad oro transportas – tai ypač aukštos klasės gabenimo variantas. Kas renkasi gabenimą oro transportu?
Klientai, kuriems laikas ir saugumas ne tiesiog svarbu, o yra pagrindinis prioritetas. Gabenimas oro transportu – tradicinis logistikos dėmuo, kurį renkasi automobilių, kosmoso srities ir aukštųjų technologijų gamintojai. Krovinio savikaina ir prekės specifika lemia gabenimo pasirinkimą. Žinoma, prireikus taikomos multimodalinės gabenimo schemos. Pirmą ir paskutinį etapą krovinys gabenamas automobiliu, tačiau didžiąją maršruto dalį krovinys gabenamas oro transportu. Dar vienas aktyvus oro transporto naudotojas yra farmacijos kompanijos.
– Kokias kompanija yra numačiusi prioritetines oro transporto segmento plėtros kryptis?
Kalbant apie 10 populiariausių „AsstrA“ krypčių Europoje, galime išskirti eksporto kryptis į JAV, Kanadą, Lotynų Ameriką ir Kiniją.
Artimiausiu metu „AsstrA“ susitelks į eksporto apimčių iš Lenkijos, Italijos ir Rusijos didinimą. Svarbiausiomis importo kryptimis ir toliau lieka Kinija–Europa ir Kinija–RF. Norėdama apsaugoti Klientus piko sezono metu – kalėdiniu ar naujametiniu laikotarpiu – „AsstrA“ komanda taiko specialų įrankį „Block Space Agreement“. Kompanijos, vadinasi, ir Kliento, paslaugoms nepaisant rinkos sąlygų ir situacijos visada bus laisvų krovinio vietų. Todėl Klientai, kurie kasmet patiria stresą dėl būtinybės „įšokti į paskutinį vagoną“ ir greitai pristatyti krovinį sezono įkarščio metu, gali iš anksto pasirūpinti savo ramybe ir per „AsstrA“ užsisakyti šias vietas prieš pusmetį.
Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG