Verslas

Apklausa: pirkti lietuvišką produkciją skatina ne tik šviežumas, bet ir solidarumas

Vietos gamintojų produkciją, kaip rodo naujausias Lietuvos pirkėjų įpročių tyrimas, dažnai arba visada renkasi 8 iš 10 pirkėjų. Apklausa atskleidžia, kad pasirinkimą pirkti Lietuvos gamintojų produkciją nulemia šviežumas, šalies ekonomikos palaikymas, natūralumas.

Daugiau nei pusė – 53 proc. – apklaustųjų nurodo, kad Lietuvos gamintojų produkciją perka dažnai, o 30 proc. respondentų pripažįsta, kad visuomet, kai yra galimybė, renkasi tik Lietuvoje pagamintus maisto produktus ar kitas prekes.

Tyrimų bendrovės „NielsenIQ“ apklausos duomenimis, didžiausią Lietuvos gamintojų produkcijos pasirinkimą pirkėjai randa lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse.

Kas antra „Maximoje“ nupirkta prekė – lietuviška

„Mes didžiuojamės, kad galime pasiūlyti gausiausią Lietuvoje pagamintos produkcijos asortimentą. Tai, kad pusė visų „Maxima“ parduotuvėse nuperkamų maisto ir kitų pramoninių prekių yra lietuviška produkcija, patvirtina, jog pirkėjai vertina Lietuvos gamintojus ir noriai renkasi jų prekes. Palaikome ilgametį glaudų bendradarbiavimą su Lietuvos gamintojais ir tiekėjais, todėl svarbiausias mūsų prioritetas išlieka kokybiška ir šviežia Lietuvoje pagaminta produkcija“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Paklausiausi yra lietuviški pieno produktai, duonos gaminiai, šviežia mėsa ir jos gaminiai, daržovės.

Pirmąjį pusmetį Lietuvos gamintojų produkcija sudarė du trečdalius „Maximos“ parduotuvėse nuperkamo šviežio maisto.

Lietuvišką prekę renkasi ir dėl klimato kaitos mažinimo

Apklausa atskleidžia, kad pagrindinė priežastis, kodėl pirkėjai renkasi Lietuvos gamintojų produkciją, yra šviežumas. Tai nurodė 53 proc. respondentų, perkančių lietuviškas prekes. Kas antras apklausoje dalyvavęs žmogus tvirtino, kad Lietuvos gamintojų produkciją perka, nes taip stengiasi palaikyti šalies ekonomiką.

Beveik pusė (48 proc.) apklaustųjų nurodo, kad prioritetą teikia sezoninėms daržovės ir vaisiams, todėl perka Lietuvos ūkininkų užaugintas gėrybes.

Taip pat pirkėjai laikosi nuomonės, kad Lietuvoje pagaminti maisto produktai yra natūralesni, pasižymi geresne kokybe bei skoniu.

26 proc. apklaustų teigė, kad Lietuvos gamintojų produktus renkasi dėl poveikio aplinkai, nes šalyje pagamintų prekių transportavimo grandinė yra trumpesnė, todėl susidaro mažesnis į aplinką išskiriamas CO2 kiekis.

Tyrimo duomenimis, lietuvišką produkciją labiausiai vertina 45-54 metų amžiaus pirkėjų grupė. Vietos gamintojų produktus dažniau perka vidutinio bei aukštesnių pajamų pirkėjai.

Skatina Lietuvos ekonomikos augimą

Prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su beveik 700 tiekėjų iš visos Lietuvos, tarp kurių ir didžiosios Lietuvos maisto pramonės įmonės, ir smulkūs šeimos ūkiai. „Su Lietuvos gamintojais ir tiekėjais bendradarbiaujame nuo pat savo veiklos pradžios – jau beveik 30 metų. Kartu augame, nuolat diegiame naujoves, dalijamės įžvalgomis ir pasiūlymais, kurie padeda kurti didesnę pridėtinę vertę mūsų klientams ir stiprinti Lietuvos ekonomiką“, – teigė E. Dapkienė.

Skatinant lietuviškos produkcijos pardavimus pastaraisiais metais prekybos tinklas „Maxima“ įgyvendino Lietuvos gamintojų produkcijos populiarinimo kampanijas: „Išvien dėl Lietuvos“, „Lietuva, Ačiū“, „Didžiuojamės lietuviška kokybe“.

„Tikrai suprantame, kaip svarbu yra palaikyti Lietuvos gamintojus, ypač sudėtingu COVID-19 pandemijos metu. Vertiname ir branginame bendradarbiavimą su Lietuvos gamintojais, todėl ir toliau ieškosime įvairių būdų, kaip atliepti besikeičiančius pirkėjų poreikius ir stiprinti lietuviškos produkcijos populiarumą“, – pabrėžė „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E. Dapkienė.

Pirkėjų įpročių tyrimą prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „NielsenIQ“, kuri 2021 m. rugpjūčio mėn. internetu apklausė 1 509 respondentus nuo 18 iki 64 m. amžiaus.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Parašykite komentarą